شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری گرجستان

شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری گرجستان

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آبان ، 1398

شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری گرجستان

گرجستان، سرزمینی از سنگ ها، قلعه ها و صومعه های قرون وسطایی، تپه های سبز، کوه های باشکوه، غارهای عمیق و سواحل سنگی می باشد و شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

گرجستان، سرزمینی از سنگ ها، قلعه ها و صومعه های قرون وسطایی، تپه های سبز، کوه های باشکوه، غارهای عمیق و سواحل سنگی می باشد و کشوری است که دوستداران فرهنگ و تاریخ، این احساس را که به گذشته منتقل شده اند در هنگام قدم زدن در دهکده ها و شهرها احساس می کنند. برای آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری گرجستان در نقاط مختلف این کشور با ما همراه باشید.

مرز دوستی بین گرجستان و روسیه

وردزیا، غاری به وسعت یک شهر

وردزیا یک صومعه دیدنی و تماشایی غار در نزدیکی آسپیندزا در جنوب گرجستان است. این صومعه زیرزمینی در قرن دوازدهم میلادی و در زمان سلطنت پادشاه تامار، اولین زنی که تاکنون به عنوان پادشاه (نه یک ملکه!) در تاریخ گرجستان بود، ساخته شده است. این مکان در گذشته کاملا پنهان و مخفی بود تا زمانی که یک زلزله شدید صومعه غار را در معرض ویرانی قرار داد.

غار شهر وردازیا در گرجستان

کلیسای صخره ای کاتسخی گرجستان

شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری گرجستان فقط در زمین یا کوهستان وجود ندارند، بلکه گرجستان در هوا نیز مکان دیدنی دارد. کلیسای صخره ای کاتسخی بر روی ستون کاتسخی یک مونولیت سنگ آهک با ارتفاع 40 متر است که به عنوان (ستون زندگی) نیز شناخته می شود. این سنگ در قرن چهارم به محلی برای خلوت یک گروه مذهبی به نام استایلیست تبدیل شد. اما اینکه چگونه آنها به بالای ستون کاتسخی رفتند و توانستند کلیسایی را در بالای آن بنا کنند، هنوز یک راز بزرگ است و فقط در سال 1945 بود که اولین محققان توانستند از آن صعود کنند. خارق العاده ترین چیز یک راهب است که 20 سال در بالای آن ستون زندگی می کند!

کلیسای کاتسخی گرجستان

چیاتورا، شهر کابل گرجستان

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری که مورد توجه بسیاری از گردشگران تور گرجستان قرار گرفته، چیاتورا، شهری کوچک در میان دره های شیب دار و عمیق است. چیاتورا در اواخر دهه 1800 به عنوان مستعمره معدن تأسیس شد. در سال 1954، دولت استالینیست سیستمی از کابلهای انتقال دهنده را نصب کرد که به آن (جاده طناب) نیز گفته می شد تا کارگران را سریعتر به معادن برسانند.

قدیمی ترین تله کابین جهان در چیاتورا گرجستان

هر گوشه از شهر از طریق این کابل ها و تله کابین ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کرد و به همین دلیل چیاتورا به (شهر کابل) معروف شد. بسیاری از این کابل ها زنگ زده اند، اما هنوز برخی از این تله کابین ها امروزه به عنوان نحوه ای از حمل و نقل عمومی (رایگان) فعالیت می کنند و یک تجربه شگفت انگیز (و اندکی ترسناک) برای قدم گذاشتن در این کابین های زنگ زده که به تابوت های فلزی ضد مرگ معروف هستند را برای گردشگران فراهم می کند. چیاتورا شهری عجیب و جذاب است که هنوز هم می توانید در آن شبح امپراتوری شوروی را احساس کنید.

قدیمی ترین تله کابین جهان در چیاتورا گرجستان

دره و آبشار مارتویلی

مارتویلی در منطقه سامرهلو در بخش غربی گرجستان واقع شده و با تفلیس 280 کیلومتر فاصله دارد. دره مارتویلی به همراه غارها و آبشارهایی که در خود جای داده، با گذشت زمان توسط رودخانه آبوشا شکل گرفته است. شما می توانید با اجاره کردن یک قایق و سفر در رودخانه، از مناظر شگفت انگیز سبز تیره لذت ببرید.

دره سرسبز مارتویلی در گرجستان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt