با چند دقیقه مطالعه به عمق تاریخ بلغارستان سفر کنید

با چند دقیقه مطالعه به عمق تاریخ بلغارستان سفر کنید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 تیر ، 1400

با چند دقیقه مطالعه به عمق تاریخ بلغارستان سفر کنید

کشور بلغارستان تاریخی عمیق و ملتی غنی از فرهنگ که به دوران باستان بر می گردند، دارد.برای آشنایی بیشتر با تاریخ بلغارستان و بناهای تاریخی بلغارستان از این مطلب استفاده کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کشور بلغارستان تاریخی عمیق و ملتی غنی از فرهنگ که به دوران باستان بر می گردند، دارد. برای سفر به این کشور پر از زیبایی و آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری بلغارستان و بناهای تاریخی آن با ما همراه باشید.

مقبره سفیشتاری، آرامگاهی رمز آلود

مقبره باستانی Thracian Svehtari در سال 1982 زمانی کشف شد که باستان شناسان از مکانی چشمگیر در زیر تپه، پرده برداشتند. تصور می شود كه این مقبره برای یك زوج سلطنتی از قبیله تراكیایی ساخته شده است و قدمت آن به قرن 3 قبل از میلاد باز می گردد. این آرامگاه به طرز شگفت انگیز و حیرت آوری به خوبی حفظ شده و سالم باقی مانده است. تزئینات داخلی مقبره سفیشتاری، نقاشی های دیواری و حکاکی های برجسته از چهره های زنانی را نشان می دهد که به نظر می رسد در حال نگه داشتن سقف هستند. تصور می شود این مقبره یگانه باشد، زیرا هیچ مقبره تراکیایی دیگری کشف نشده است که ترکیبی از معماری، مجسمه سازی و نقاشی به سبک سفیشتاری باشد.

نقاشی برجسته زنان در مقبره سفیشتاری در بلغارستان

درب ورودی مقبره سفیشتاری در تپه در کشور بلغارستان

قلعه  Tsarevets(تساریفیتس)، مظهر عظمت بلغارستان

قلعه Tsarevets (تساریفیتس)، نمادی از عظمت گذشته بلغارستان، در جایی ساخته شده است که کاخ تزارهای قرون وسطایی متعلق به 800 سال قبل از آنکه تارنوو پایتخت باشد، در آنجا قرار داشته است. با تور های ارزان بلغارستان به بازدید این قلعه بروید، ویرانه های با شکوه باستانی را کاوش کنید و بقایای بیش از 400 خانه و کلیسا های بی شمار را پیدا کنید. نما های پانوراما از مناظر اطراف نشان می دهد که چگونه موقعیت این قلعه به لحاظ استراتژیکی و 206 متر بالاتر از سطح دریا، برای محافظت از پادشاه در برابر تهاجم در صدها سال پیش به درستی و کاملا دقیق قرار گرفته است. بازدید از قلعه شامل پیاده روی زیادی در دامنه های شیب دار کوه می باشد.

مسیر ورود به قلعه تساریفیتس در بلغارستان

تئاتر رومی پلودیو (Plovdiv)، بهترین تئاتر باستانی جهان

در مرکز شهر قدیمی پلودیو یکی از بهترین تئاترهای باستانی جهان به نام تئاتر باستانی پلودیو قرار دارد. تئاتر رومی پلودیو در دهه 1960 کشف شده و ساختار چشمگیر آن به قرن اول میلادی باز می گردد و تصور می شود که تحت حکومت امپراتور رومی دومینیان ساخته شده است. این مجموعه در جوامع باستانی نقش مهمی ایفا می کرد و اجراهای تئاتری و مبارزات گلادیاتوری مشهور وحشیانه و همچنین جلسات دولت محلی و اجتماعات بزرگ در تئاتر رومی پلودیو برگزار می شده است.

نمای کامل تئاتر رومی پلودیو در بلغارستان

از این تئاتر هنوز برای اجرای اپرا و موسیقی استفاده می شود و 7000 نفرظرفیت دارد. در امتداد خیابان های قدیمی و سنگفرش شهر و بالا رفتن از تپه برای رسیدن به تئاتر باستانی قدم بزنید، در میان ردیف صندلی های شیب دار بنشینید و در سکوت به منظره های بی پایان و چشم انداز اطراف خود و عمق تاریخ بلغارستان بنگرید. واقعا حیرت آور است.

تئاتر پلودیو بزرگترین تئاتر باستانی جهان در بلغارستان

جزیره قدیمی نسبار، نگینی پنهان در دریای سیاه

نسبار در طی 9000 سال گذشته تا به امروز برای بازدید کنندگان و گردشگران جذاب بوده و مردم را مسحور خود می کند. در یک شبه جزیره خاکی که توسط یک خیابان به سرزمین اصلی بلغارستان متصل شده است، یک شهر موزون و جذاب قدیمی به نام نسبار می باشد که جزیره ای تاریخی و پر از خانه های مربعی زیبا، کلیساها و خیابان های سنگفرش است. تاریخ و بناهای تاریخی این شهر از دوره های روم و بیزانس باقی مانده است و هنوز هم می توان بقایای دیوارهای شهر قدیمی نسبار را مشاهده کرد. این شهر فوق العاده پر از جاذبه است، نگاهی به خانه های سنتی چوبی که بر پایه های صخره ای محکم بنا شده اند بیاندازید، آسیاب بادی را از پل بین شهرهای قدیمی و جدید ببینید و در سکوت های کلیساها و نمازخانه های خیره کننده قدم بگذارید. و شگفت زده شوید.

ورودی و نمای کلی شهر قدیمی نسبار در بلغارستان

بنای تاریخی در شهر قدیمی نسبار در بلغارستان

صومعه ریلا، جواهری در بلغارستان

در سفر به بلغارستان، بازدیدی از صومعه ریلا داشته باشید و در محیطی آرام در بین کوههای ریلا غرق در آرامش شوید. صومعه ریلا یک نماد معماری است که در قرن 10 میلادی تأسیس شده و به عنوان یک بنای فرهنگی و تاریخی مهم مورد احترام فراوان قرار گرفته است. بزرگترین صومعه این کشور با عنوان اورشلیم بلغارستان نامگذاری شده است و خانه ای برای به تصویر کشیدن آیین های مذهبی اعم از نقاشی های دیواری، حجاری و آثار باستانی است.
این صومعه باستانی هنوز فعال است و در حدود 60 راهب در آرامش صومعه ریلا و در داخل ساختمان های زینتی آن زندگی و کار می کنند. نکته قابل توجه طاقهای بیرونی و به آرامی خمیده است که به همراه گنبدها، صومعه را از منظره کوهستانی پوشیده از درخت اطراف جدا می کنند.

نمای پرسپکتیو از صومعه ریلا در بلغارستان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt