محو شهرهای دیدنی اطراف آنکارا شوید

محو شهرهای دیدنی اطراف آنکارا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 بهمن ، 1401

محو شهرهای دیدنی اطراف آنکارا شوید

در سفر به آنکارا ترکیه میتوانید علاوه بر تماشای خود شهر به شهرهای اطراف آنکارا نیز یک سفر جذاب با اسکی کردن یا تماشای طبیعت زیبای اطراف آن را آغاز کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در سفر به آنکارا میتوانید علاوه بر تماشای این شهر، خودرویی اجاره کنید و در اطراف شهر یک سفر جذاب با اسکی کردن یا تماشای طبیعت زیبای اطراف را آغاز کنید. الفبای سفر شما را در این مسیر راهنمایی میکند.

خاتوشا Hattuşa

یکی از جاهایی که می توانید در اطراف آنکارا از آن دیدن کنید خاتوشا است.خاتوشا که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد پایتخت امپراطوری هیتی در 1600 سال قبل از میلاد بود و در شمال منطقه آناتولی قرار دارد.

امروزه خرابه های از این شهر امپراطوری بر جای مانده البته دیوارهایی از آن و مجسمه های شیر سنگی آن بازسازی شده است. این شهر در 145 کیلومتری آنکارا قرار دارد که در تور آنکارا ارزان میتوانید از این شهر باستانی دیدن کنید.

خاتوشا،ترکیه،الفبای سفر

کارتالیکا Kartalkaya        

کارتالکایا در کوه کورگل Köroğlu در استان بولو Bolu قرار دارد و یکی از مکانهای محبوب برای اسکی در زمستان است. این تفریحگاه اسکی، محلی عالی برای اسکی و اسنوبرد و کوه نوردی است.اگر در تور آنکارا لحظه آخری قصد اسکی سواری دارید به شما پیشنهاد میکنیم که در آخر هفته ها به کارتالیکا نروید چرا که خیلی شلوغ خواهد بود.

کارتالیکا ترکیه،الفبای سفر

بورسا Bursa

بورسا که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد در دورانی از تاریخ اولین پایتخت ترکان عثمانی بود و به همین دلیل جاذبه ها و بناهای تاریخی زیادی را در خود جای داده و گردشگران زیادی را مجذوب خود میکند.

از مسجد سبز گرفته تا آرامگاه بنیانگذار سلسله عثمانی اروحان قاضی از جمله برخی از جاهایی است که میتوانید در این شهر در تور آنکارا آنها را مشاهده کنید.برای خرید تور خارجی با ما همراه باشید.

بورسا ترکیه،الفبای سفر

صفران بولو Safranbolu

صفران بولو در منطقه دریای سیاه ترکیه واقع شده است که یکی دیگر از مکانهای به ثبت رسیده در فهرست میراث جهانی یونسکو است که مربوط به دوران عثمانیان است. به همین دلیل آثار تاریخی عثمانیان در آن قرار دارد که تماشا کردن آنها خالی از لطف نیست. خانه های چوبی تاریخی، حمام و مسجد قدیمی و مدرسه سلیمان پاشا از جمله جاهایی هستند که میتوانید از آنها دیدن کنید.

صفران بولو ترکیه،الفبای سفر

بی‌پازاری Beypazarı

بی پازاری در منطقه آناتولی و در صد کیلومتری غرب آنکارا قرار دارد.بی پازاری با فضای روستایی خود خانه‌های عثمانی بی‌پازاری، بناهای سنگی و غذاهای خوشمزه برای هر گردشگر جذاب خواهد بود.این شهر کوچک 60 درصد آب و هویج کشور ترکیه و همچنین نقره و منابع زیر زمینی طبیعی را تامین میکند. 

بی‌پازاری ترکیه،الفبای سفر

اسکی‌شهر Eskişehir

اسکی شهر در بین آنکارا و استانبول قرار گرفته و می توانید در تور استانبول و آنکارا به این شهر هم سفر کنید. قدمت آن به 1000 سال قبل از میلاد میرسد. با اینکه معنی لغوی این شهر به معنی شهر قدیم است ولی اسکی شهر با داشتن دو تا از بزرگترین دانشگاه‌های ترکیه Anadolu و Eskişehir Osmangazi یک شهر بسیار جوان است. 

از جمله تفریحات لذت بخش در این شهر این است که میتوانید در اطراف رودخانه زیبای پورسک که از این شهر عبور میکند قدم بزنید و یا از فضای اروپایی اسکی شهر با پارک‌ها، پل‌ها، مجسمه‌ها و تراموای دیدن کنید و لذت ببرید.

اسکی‌شهر ترکیه،الفبای سفر

قزلچه‌حمام Kızılcahamam

یکی دیگر از جاهایی که میتوانید در آنکار از آن دیدن کنید قزلچه حمام است. این شهر به داشتن گیاهان و حیوانات و نیز چشمه‌های آب گرم و آب معدنی شهرت دارد. شما میتوانید در این محل اتاقی در یکی از هتل های آب گرم رزرو کنید و تجربه جالبی کسب کنید. همچنین میتوانید یک مسیر 16 کیلومتری را پیاده روی کنید این مسیر از پارک ملی شکوک‌سو Soğuksu عبور میکند که جای بسیار زیبا و دیدنی است.

قزلچه‌حمام ترکیه،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt