گشت و گذار در منطقه دیدنی سیرالی آنتالیا

گشت و گذار در منطقه دیدنی سیرالی آنتالیا

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

گشت و گذار در منطقه دیدنی سیرالی آنتالیا

امروزه ویرانه های تاریخی در سراسر کشور باقی می مانده که بیشتر آنها مانند مسجد آبی و ایا صوفیه شناخته شده هستند.ولی الفبای سفر قصد شما را با منطقه سیرالی واقع در آنتالیا و جذابیتهایش آشنا کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ترکیه دارای تاریخ غنی با بسیاری از تمدن ها و امپراتوری هایی است که در طول دوره های مختلف زندگی میکردند. امروزه ویرانه های تاریخی در سراسر کشور باقی می مانده که بیشتر آنها مانند مسجد آبی و ایا صوفیه شناخته شده هستند.ولی الفبای سفر قصد شما را با منطقه سیرالی واقع در آنتالیا و جذابیتهایش آشنا کند.

چگونه به منطقه سیرالی Çıralı آنتالیا برویم

اگر شما یک ماشین اجاره کنید از آنتالیا تا سیرالی با یک ساعت ونیم رانندگی در امتداد بزرگراه D400 که بیشتر آن در امتداد ساحل است به این منطقه میرسید. اگر ترجیح می دهید برای رفتن به این محل با تور آنتالیا توسط وسایل حمل و نقل عمومی به سیرالی بروید باید به ترمینال اتوبوس آنتالیا بروید و سوار اتوبوسی که از مناطق Kumluca، Finike، Demre یا Kaş می گذرد شوید و به راننده بگویید که شما را در تقاطع سیرالی پیدا کنید. هنگامی که شما به این تقاطع می رسید، همیشه مینی بوس در آنجا هست که به سمت ساحل چیرالی حرکت میکند که در عرض 10 دقیقه شما را به چیرالی میرساند.

ساحل چیرالی،الفبای سفر

در سیرالی در کجا اقامت کنیم

در سیرالی هیچ استراحتگاه و یا هتل بزرگ وجود ندارد ولی شما می توانید در کنار ساحل آن کمپ بزنید و استراحت کنید. تعداد زیادی پانسیونهای خانوادگی کوچک و همچنین رستوران وجود دارد. مردم محلی معمولا برای استراحت و غذا خوردن رستوران و پانسیون Cemil را انتخاب میکنند.رستورانی با فضایی ساده و تمیز و صندلیهای راحت چوبی که با یک باغ زیبا که در تابستان غرق شکوفا می شود احاطه شده است. تراس رستوران که در بیرون آن قرار دارد نیز  صبحانه و شام سرو میکند. 

اگر شما به دنبال جای لوکس تری هستید، می توانید هتل Olympos Lodge واقع در کنار ساحل را انتخاب کنید. با 20000 متر مربع مساحت با یک باغ بزرگ زیبا و 14 اتاق که در تابستان نسیم راه درهای شیشه ای آن احساس میشود. ساحل خصوصی این هتل یکی از بهترین مکانهایی است که میتوان از دریا و شنا کردن لذت برد، همچنین رستوران این هتل بهترین غذاهای مدیترانه ای را سرو میکند که در تور آنتالیا بهار 98 میتوانید غذاهای خوشمزه آن را امتحان کنید.( برای تماشای این منطقه دیدنی، از قیمت بلیط هواپیما آنتالیا مطلع شوید)

رستوران Cemil آنتالیا،الفبای سفر

در چیرالی آنتالیا چه چیزهای زیبایی ببینیم

هنگامی که شما در اتاق خود اقامت کردید با چشم اندازی بی نظیر رو به دریای زیبا و کوه های سبز تیره روبه رو به خواهید شد زمان آن است که کمی در این محل گشت و گذار کنید. در انتهای ساحل چیرالی، ویرانه های المپیوس از اماکن توریستی آنتالیا یک شهر باستانی که متعلق به امپراطور لکیه است و در دوران هلنیستی ساخته شده است مواجه خواهید شد . 

پس از راه رفتن در امتداد یک رودخانه پر از بوته های گل و شما می توانید خرابه های این شهر تاریخی از جمله باقی مانده از معبد رومی، حمام و یا غیره را مشاهده کنید.پس از تماشای خرابه های المپیوس از پدیده معروف منطقه یعنی کوه سوزان چمیرا Chimera دیدن کنید. 

 توجه داشته باشید که این شعله های آتش کاملا شیب دار است و باید با احتیاط بالا بروید اما دیدن این پدیده که ریشه در اساطیر قدیمی دارد یک تجربه منحصر به فرد است. این گازهای طبیعی شعله ور  در ترکیه به عنوان یارانتاش Yanartaş شناخته شده است. گاز طبیعی از سوراخ های کوچک از میان سنگها شعله ور است. جای تعجب نیست که این در اسطوره یونانی، کوه سوزان چمیرا نماد موجودی است که آتش را تنفس میکند و بدن شیر، بز و مار دارد.

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید ما در مقاله‌ای به طور کامل به معرفی جاهای دیدنی آنتالیا پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

کوه شعله ور یارانتاش آنتالیا،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt