روشهای سفر به جنوبگان و کشف دنیای یخی

روشهای سفر به جنوبگان و کشف دنیای یخی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

روشهای سفر به جنوبگان و کشف دنیای یخی

سفر به سرزمین یخی شاید طرفداران کمی داشته باشد ولی برای علاقه مندان سفری بسیار هیجان انگیز و البته دشوار خواهد بود. مکانی دور از دسترس و سفید پوش که برای طرفدارانش حتما جذاب است. با این حال روشهای مختلفی برای سفر به این منطقه وجود دارد که الفبای سفر شما را در این مسیر راهنمایی میکند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سفر به سرزمین یخی شاید طرفداران کمی داشته باشد ولی برای علاقه مندان سفری بسیار هیجان انگیز و البته دشوار خواهد بود. مکانی دور از دسترس و سفید پوش که برای طرفدارانش حتما جذاب است. با این حال روشهای مختلفی برای سفر به این منطقه وجود دارد که الفبای سفر شما را در این مسیر راهنمایی میکند.

با کشتی به قطب جنوب سفر کنید

برای سفر به قطب جنوب می توانید کشتی تفریحی را انتخاب کنید.مدت زمان این سفرها با هم متفاوت است ولی معمولا بین 10 روز تا 3 هفته طول می کشند. با توجه محل زندگی خود می توانید مسیر مورد نظرتان را انتخاب کنید.از مزایای سفر با این کشتی‌ها این است که همه امکانات در آن فراهم شده و برای مدت زمان طولانی می توانید از نزدیک قطب جنوب و حیات وحش آن را مشاهده کنید.

بیشتر کشتی‌های قطب جنوب از کشورهای از جمله اوسوایا، تیرا دل فوئگو در آرژانتین، استنلی، جزایر فالکلند و برخی از پونتا آرناس در شیلی، بوئنوس آیرس و پورتو مادرین در آرژانتین، به سمت این قاره یخی حرکت می کنند.

کشتی‌های تفریحی که مقصد آنها قطب جنوب است در اندازه های بزرگ و کوچک می باشد که می توانید انتخاب کنید که با کشتی بزرگ سفرتان را آغاز کنید یا اینکه کشتی کوچک برای شما ارجعیت دارد. کشتی های کوچک 45 مسافر ظرفیت ۴۵ دارند و کشتی‌های بزرگ‌تر دارای ۲۸۰ نفر ظرفیت هستند. کشتی‌های بزرگ‌تر مسلما داری تجهیزات بیشتری هستند و برای سفر نیز راحت تر هستند ولی از سویی برای اینکه شما به شخصه خودتان از کشتی پیاده شوید و خودتان این منطقه را کشف کنید شانس کمتری دارید.

کشتی های بزرگ از دریاهایی که سطح آب آنها بالاتر است راحتر عبور می کنند و در این مورد شانس اینکه از آن خارج شده و خودتان از نزدیک به گشت و گذار بپردازید کمتر می‌باشد. در دریاهایی که سطح آبشان بالاتر است کشتی‌های بزرگ‌تر راحت‌تر عبور می کنند اما درباره اینکه چند نفر می توانند از ساحل بازدید کنند فرصت شما را برای تماشای ساحل محدود خواهد کرد.

در کشتی‌های کوچک‌ شما زمان بیشتری دارید تا در خشکی باشید زیرا در این مورد قوانین گردشگری محدود نیست و تا ۱۰۰ نفر می توانند در خشکی به گشت و گذار بپردازند.همه کارهای مربوط به سفر تمام کشتی‌های باسابقه به مقصد قطب جنوب از راه انجمن بین المللی سفر به قطب جنوب (IAATO) انجام می‌گیرد، بنابراین برای برنامه ریزی سفر از این انجمن می توانید راه نمایی بخواهید.

آن‌ها از سفرهایی که  آسیبی به محیط زیست قطب جنوب وارد نشود حمایت می‌کنند.هزینه سفر به قطب جنوب با کشتی‌ها متفاوت است، ولی به طور کلی هزینه سفر ۱۰ روزه ۴،۵۰۰ دلار و برای سفرهای طولانی‌تر از ۱۲،۷۵۰ دلار تا ۱۶،۰۰۰ دلار باید پرداخت کنید.( برای اطلاع از سایر مقاصد سفر دنیا، مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید)

سفر به قطب جنوب با کشتی،الفبای سفر

سفر به قطب جنوب با کشتی یات

یکی دیگر از انتخابهای شما برای سفر به جنوبگان، کشتی یات است ولی این روش زیاد مرسوم نیست و معمولا کشتی یات افراد متخصص را برای سوار انتخاب می کنند نه گردشگران و مردم عادی. تعدادی از شرکت‌های کشتیرانی یات با انجمن بین المللی سفر به قطب جنوب قرارداد دارند بنابراین برای سفر به قطب جنوب می توانید با آن‌ها تماس بگیرید. این کشتی هی یات از اوسوایا یا استنلی حرکت می‌کنند که ویژه گردشگران شجاع و ماجراجو است.

 این کشتی‌های کوچک‌ دارای قوانین پیچیده تری نسبت به کشتی‌های بزرگ می باشند.هزینه سفر با کشتی یات بسیار زیاد است به صورتی که برای یک روز سفر با کشتی یات بیش از ۱۰۰۰ دلار باید بپردازید.

سفر به قطب جنوب با کشتی یات،الفبای سفر

 با هواپیما به قطب جنوب پرواز کنید

از دیگر روشهای سفر به جنوبگان این است که سوار هواپیما شوید و این قاره سفید پوش را از فراز ابرها تماشا کنید.این شیوه مناسب افرادی است که قصد دارند از این محل یک روزه دیدن کنند از تماشای آن لذت ببرند و با افراد باتجربه و متخصص قطب جنوب گفتگو کنند.

در حال حاضر تنها از استرالیا می توانید به جنوبگان سفر کنید و اگر قصد دارید از هواپیما پیاده شوید و این منطقه را از نزدیک تماشا کنید زیاد انتخاب درست و مناسبی نیست. هزینه بلیط هواپیما شما  حدود ۱،۰۰۰ دلار تا ۸،۰۰۰ دلار متغیر است.

 انتخاب پرواز با مقصد قطب جنوب

اگر قصد دارید که هواپیمای شما روی قطب جنوب فرود بیاید شرکت‌هایی در مناطق مختلف وجود دارند که این خدمات را ارائه می‌دهند. از طریق استرالیا، شیلی، آفریقای جنوبی یا آرژانتین می توانید به جنوبگان پرواز کنید. توجه داشته باشید که پرواز به جنوبگان زیاد نیست و تا حدی زیادی غیرقابل پیشبینی است.
تعدادی از شرکت‌های گردشگری در جنوبگان بر زمین فرود آمده و ورزشهای جذابیی مانند اسکی، کمپ و کوه نوردی را برای گردشگران ارائه می‌دهند.راه دیگر این است که از پونتا آرناس در شیلی با هواپیما به جزیره کینگ جرج رفته و شب را در کمپ توریست‌ها سپری کنید.

سفر به قطب جنوب با هواپیما،الفبای سفر

سفر به جنوبگان با کشتی و هواپیما

شیوه دیگر سفر پکیج کشتی و سفر هوایی است به این صورت که برای زمان کمتری با کشتی سفر میکنید ولی می‌توانید از نزدیک حیات وحش قطب جنوب را تماشا کنید. می‌توانید با هواپیما به جزیره کینگ جرج بروید و سپس در آنجا سوار کشتی شده که شما را به اطراف این محل می برد.

این انتخاب زمانی خوب است که قصد دارید حیات وحش جنوبگان را از نزدیک ببینید ولی بهتر است تا مدت زمان طولانی در کشتی تفریحی نمانید چرا که هزینه زیادی باید بپردازید.برای سفر دو هفته ایی به این شیوه باید حدود۱۰،۰۰۰ دلار تا ۱۴،۰۰۰ دلار بپردازید.( برای اطلاع از قیمت تورهای مسافرتی الفبای سفر را دنبال کنید.)

حیاط وحش جنوبگان،الفبای سفر

سفر شخصی به جنوبگان

فصل گردشگری جنوبگان حدود پنج ماه است پس بهتر است قبل از شروع سفر برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. در اکثر موارد در تابستان نیمکره جنوبی یعنی از نوامبر تا مارس، زمان مناسب سفر نیست زیرا هوا به شدت سرد، تاریک و یخبندان است. در اواخر فصل گردشگری افراد کمتری مشاهده شده اند.در ماه نوامبر توده یخ‌ها شروع به آب شده می کند و زمان جفتگیری پرنده ها و پنگوئن‌ها است.در ماه‌های دسامبر و ژانویه جوجه پنگوئن‌ها از تخم بیرون آمده و توسط بزرگترها مراقبت می شوند. همچنین در فوریه و مارس نیز وال ها را می توانید مشاهده کنید.

برای سفر به قطب جنوب هزینه زیادی باید بپردازید. به طور معمول حدود 5000 دلار را باید مد نظر بگیرید و در این راه با شرایط سخت و امکانات محدود روبه رو هستید.احتمال دارد که از مناطقی مانند اوسوایا در آرژانتین بتوانید بلیت‌های لحظه آخری ارزان کشتی خریداری کنید.

یکی دیگر از راه های سفر به جنوبگان این است که در سفرهای دعوت شده شرکت کنید.تعدادی زیادی از افراد به عنوان روزنامه نگار، عکاس، هنرمند و غیره، دعوت به این سفر می‌شوند و هزینه سفر به عهده فرد دعوت کننده است. این روش نیز بستگی به مهارت‌های شما دارد.

 محیط زیست قطب جنوب برای انسانها خطرناک است. هوا همیشه خیلی سرد بوده و به سرعت می تواند نامساعد شود، حتی در ماه‌های تابستانی در بهترین حالت گرم‌ترین درجه هوا در ساحل بین ۴۱-۵۶ درجه فارنهایت است. خطراتی مانند یخ کافت روی یخ و یخچال‌ها ویا سوختگی براثر آتش، سلامت شما را تهدید می‌کند. توجه داشته باشید.احتمال سوختگی محیط‌های خشک بیشتر است پس در نگهداشتن مواد اشتعال زا دقت کنید.در سفر به قطب جنوب نیاز به لباس‌های ضدآب دارید ممکن است برخی از این امکانات در کشتی محیا باشد ولی شاید اندازه و سایز شما نباشد. 

برای رفتن به قطب جنوب نیاز به واکسن ندارید ولی باید از نظر جسمانی سلامت باشید زیرا خدمات پزشکی برای همه به یک اندازه است. محیط زیست جنوبگان آسیب پذیر است و با وجود تغییرات ایجاد شده سفرها به این نقطه اندک است. بنابراین نباید سفر شما به این منطقه آسیب وارد کند. در سیستم پیمان قطب جنوب راهنمای سفر به این منطقه ارائه شده پس لازم است در موقع سفر این راهنما را مطالعه کنید. برخی از موارد اولیه آن عبارتند از:

به حیات وحش نزدیک نشوید و باعث آزاد حیوانات نشوید
زباله نریزید.
چیزی را خراب نکنید  تمام سازه‌های ساخته دست انسان  دارای ارزش تاریخی بوده و تعداد زیادی از آن‌ها جزو فهرست میراث جهانی هستند. در سازه‌ها یا سنگ‌ها کنده کاری نکنید.
تنها از منطقه عکاسی کنید و به تمام تخم‌ها، صدف‌ها، گیاهان، سنگ‌ها، فسیل‌ها، خاک‌ها و هر چیز دیگر دست نزنید.

سفر شخصی به جنوبگان،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt