زیباترین پارکها و مناطق سرسبز باکو

زیباترین پارکها و مناطق سرسبز باکو

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

زیباترین پارکها و مناطق سرسبز باکو

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

باکو پایتخت آذربایجان دارای بلوارهای عریض و طویل، ساختمای کم ارتفاع و فضاهای باز دیدنی در اطراف دریای خزر است.مناطق سرسبز و پارکهای پر درخت و گل گیاه زیادی در باکو وجود دارد که همراه با الفبای سفر تعدادی از آنها را به شما معرفی می کنیم.

پارک نیو سیتی باکو New City Park

پارک نیو سیتی در فاصله چند قدمی شرق بلوار باکو قرار دارد. با اینکه این پارک در نزدیکی بلوار باکو قرار دارد ولی جمعیت کمی در آن به چشم می خورد و دارای محیط دنج و آرامش بخشی است. در این پارک می توانید قدم بزنید، بر روی نیمکتها بنشینید و از هوای مطوب  و تماشای فضای اطراف لذت ببرید.اگر جز اون دسته از گردشگران خوش شانس تور ارزان باکو باشید ممکن است که صدها و یا شاید هزاران ماهی که در دریای خزر شنا می کنند را بتوانید در تور ارزان باکو ببینید.

پارک نیو سیتی باکو،الفبای سفر

پارک آپلند باکو  UPLAND Park

پارک آپلند یا پارک Dagustu در بالای فانیکولار Funicular ( مسیر قطار کابلی ) و در فاصله چند صد متری جنوب غربی ایچری شهر و یا شهر قدیم باکو قرار دارد. نه تنها پارک آپلند پارک تمیز و جذابی است بلکه چشم انداز بسیار عالی از شهر را به شما ارائه می دهد. می توانید سوار قطار کابلی شوید و یک تجربه جدید کسب کنید و یا خودتان به بالای پارک بروید و باکو را از فراز این پارک در تور باکو بهار 98 مشاهده کنید.

پارک آپلند باکو،الفبای سفر

پارک ازمیر باکو 

پارک ازمیر باکو در 2 کیلومتری شمال ایچری شهر و در منطقه یاسمال قرار دارد و یک پارک کوچک و پر درخت است. چند نیکمت در اطراف این پارک قرار دارد که امکان نشستن و لذت بردن از فضا و هوای تازه و محیط در تور باکو تعطیلات خرداد را فراهم کرده است.

پارک ازمیر باکو به دلیل نزدیکی به ایستگاه آتش نشانی به باغ آتشنشانی نیز خوانده می شود همچنین در مورد نام این پارک داستان جالب دیگری وجود دارد، شهر ازمیر ترکیه جزو یکی از شهرهای آذربایجان در سال 1985 بوده است و با اینکه ترکها به اسلام سنی روی آوردن و مردم آذربایجان شیعه شدند ولی آن دو کشور خود را برادر یکدیگر می دانند.

پارک ازمیر باکو-الفبای سفر

پارک افسران باکو Zabitler Park

پارک Zabitler یا پارک افسران یکی از سبزترین پارکهای باکو است. پارکی که برای احترام به کسانی که در جنگ جهانی دوم جنگیدند ساخته شده است. فضای کوچکی که با طبیعت و مجسمه های افراد معروف آذربایجان ادغام شده است. درختهای مختلف و گلهای رنگارنگ در اطراف آبنمای پارک و فضای بازی کودکان به چشم می خورد.پارک افسران در 2 کیلومتری شمال بلوار باکو قرار دارد که در سفر تور لحظه آخری باکو می توانید از آن دیدن کنید.

پارک افسران باکو،الفبای سفر

پارک دد قورقود باکو  Dede Qorqud Park

این پارک در داخل یک باغ وحش قرار دارد که در اطراف آن چمنزار و حوضچه های زیبا قرار گرفته است. بازدید از باغ وحش و قدم زدن در این پارک یکی از تفریحات مورد علاقه مردم محلی است. مسیرهای پیاده روی مختلف همراه با نیمکتهای گوناگون برای نشستن در پارک دد قورقود برای و رفع خستگی یک محیط خوب ایجاد کرده است. وجود دریاچه مصنوعی و یک آبشار به مساحت 3 هکتار جلوه خاصی به این پارک بخشیده است.

پارک Dede Qorqud باکو،الفبای سفر

پارک ملی آبشرون باکو  Absheron Park

پارک ملی آبشرون در جنوب شرقی شبه جزیره آبشرون قرار دارد. این پارک که جزو نقاط دیدنی باکو است، 60 کیلومتر از باکو فاصله دارد که برای بازدید از آن می توانید یک سفر یک روزه را به آن اختصاص دهید. در داخل پارک انواع گونه های حیوانی و پوشش گیاهی مختلف وجود دارد که می توانید در طول بازدید از این پارک مشاهده کنید.

پارک ملی آبشرون باکو،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt