دسرهای خوشمزه ارمنی را در چه جاهای امتحان کنیم

دسرهای خوشمزه ارمنی را در چه جاهای امتحان کنیم

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 اسفند ، 1397

دسرهای خوشمزه ارمنی را در چه جاهای امتحان کنیم

در ارمنستان انواع مختلفی از دسرها وجود ندارد ولی با وجود تنوع کم آنها بسیار خوشمزه هستند و طعم خاصی دارند. اگر شما به خانه یک خانواده ارمنی دعوت شدید می توانید بعد نهار یا شام این دسرها را با چای یا قهوه میل کنید، در غیر این صورت الفبای سفر به شما می گوید که در کجاها دسر ارمنی میل کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در ارمنستان انواع مختلفی از دسرها وجود ندارد ولی با وجود تنوع کم آنها بسیار خوشمزه هستند و طعم خاصی دارند. اگر شما به خانه یک خانواده ارمنی دعوت شدید می توانید بعد نهار یا شام این دسرها را با چای یا قهوه میل کنید در غیر این صورت، الفبای سفر به شما می گوید که در کجاها دسر ارمنی میل کنید.

رستوران انوش ایروان ANOUSH 

رستوران انوش دارای دکور فانتزی و زیبایی است و غذاهای را که برای میهمانان خود سرو می کند از مواد غذایی با کیفیت عالی تهیه میکند. در منوی آن نیز انواع غذاهای محلی و سنتی ارمنی به چشم می خورد. در میان دسرهای خوشمزه یکی از آنها شیرنی گاتا است که شبیه به کیک قهوه بوده که به صورت خانگی از خمیر، مربا، دارچین و ماست پخته می شود که به صورت اشکال مختلفی تزیین می شود و در شهرهای مختلف ارمنستان به شکلهای مختلف پخته می شود.

همچنین در تور ایروان نوروز 98 می تواند حلوا را نیز امتحان کنید اگرچه طعم آن با حلوای ما ایرانیان متفاوت است. همچنین در این رستوان می توانید باقلوا را با مزه متفاوتی امتحان کنید و آن را با بقلوای ترکی نیز مقایسه کنید.

رستوران انوش ایروان-الفبای سفر

رستوران پاندوک ایروان PANDOK

رستوران پاندک داری فضای دلنشین با صندلهای راحت است که حتی می توانید غذاهای محلی ارمنی را در آن امتحان کنید. تمامی دکور و طراحی داخلی رستوان فرهنگ و تاریخ این کشور نمایش می دهد که دارای آینه کاری و معماری ارمنی است.این رستوران نیز گاتاهای خوش طعمی را سرو میکند که از آرد،شکر،کره و گردو تهیه می شوند. در طول سفرتان با تور ایرون بهار 98 می توانید به غیر خوردن غذاهای سنتی محلی، دسرهای شیرین ارمنی را نیز نوش جان کنید.

رستوران پاندوک ایروان-الفبای سفر

رستوران توسپیا ایروان Tospia

رستوران توسپیا بهترین غذاهای سنتی و مدرن محلی را ارائه می دهد. قاپاما یکی از دسرهای ارمنی است که یک کدو است که داخل آن با  برنج، میوه های خشک، آجیل و کشمش پر می کنند.قاپاما به صورت غذا نیز سرو می شود ولی طعم شیرین آن و میوه های خشک داخل آن به نظر می رسد بیشتر به عنوان دسر مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال معمولا مردم کشور ارمنستان قاپاما را تنها در روزهای خاص و 2 بار در سال پخت می شود. علاوه بر این، شما گردشگران تور ارمنستان عید 98 باقلوا را نیز می توانید در این رستوران همراه با چای میل کنید.

رستوران توسپیا ایروان-الفبای سفر

رستوران TSIRANI HOME ایروان

این رستوران در مرکز ایروان قرار دارد که شیوه زندگی مردم ارمنستان را در سرو غذاهای خانگی و همچنین تزیینات و طراحی داخلی به نمایش گذاشته است. مشابه رستورانهای دیگر که به شما معرفی کردیم در این رستوران نیز می توانید گاتا،باقلوا و یا ماست محلی به نام ماتزون که با بادام و مربا سرو می شود را در نوش جان کنید.( برای شروع سفر خود به این شهر،بلیط هواپیما ایروان را رزرو کنید.)

رستوران TSIRANI HOME-ایروان-الفبای سفر

بازاهای مواد غذایی ایروان

یک راه عالی برای امتحان کردن برخی از دسرهای ارمنی است گشت زدن در بازارهای مواد غذایی ایروان است که می توانید در آنجا مواد غذایی را ببینید که در رستوران ها پیدا نخواهید کرد، مانند انواع میوه ها و میوه خشکها. اگرچه تاریخچه و منشا میوه های خشک به ارمنستان بر نمی گردد ولی انواع مختلف آن را مانند هلو و آلو را می توانید در این شهر تهیه کنید.

شما می توانید کمی آلو خشک، زردآلو و گیلاس  را بخرید و در خیابان های یروان قدم بزنید و از خوردن آنها لذت ببرید.اگر میخواهید چیزی کاملا منحصر بفردی را امتحان کنید، می توانید sujuk را میل کنید که مشابه چورچخلا کسور گرجستان است که یک میان وعاده شیرین از آب انگور و گردو است.

بازار مواد غذایی-ایروان-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt