جاهای دیدنی ازمیر

معرفی جذاب ترین جاهای دیدنی ازمیر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 اسفند ، 1402

جاهای دیدنی ازمیر | معرفی 20 جاذبه

اگر قصد سفر به ازمیر را دارید و مکان‌های گردشگری آن را نمی‌شناسید، در این مقاله 20 جاذبه از جاهای دیدنی ازمیر را معرفی می‌کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و قرارگیری در کرانه دریای اژه، مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای منحصربه‌فردی دارد. اگر قصد سفر به ازمیر را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم فهرستی از جاذبه‌های گردشگری این شهر دوست‌داشتنی تهیه کنید تا بتوانید با خیال آسوده از معروف‌ترین آن‌ها بازدید کنید. از موزه‌های دیدنی گرفته تا جاذبه‌های تاریخی و بازارهای محلی، جذاب‌ترین جاهای دیدنی ازمیر را در این مطلب با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

1. پارک فرهنگ ازمیر

پارک فرهنگ یا همان کولتور پارک ازمیر مکان اصلی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر است. علاوه‌بر فضای سرسبز، باغ‌وحش، شهربازی و رستوران، موزه تاریخ و هنر نیز در این پارک بزرگ قرا دارد. پارک فرهنگ میان آلساناک و باسمانه واقع شده است و دسترسی به آن از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود. در این پارک یک دریاچه زیبا وجود دارد که به گردشگران اجازه می‌دهد با اجاره قایق از اردک‌ها و ماهی‌ها دیدن کنند. با خرید تور ازمیر حتماً از این پارک زیبا دیدن کنید.

2. موزه آتاتورک ازمیر

موزه آتاتورک ازمیر به نام رئیس‌جمهور نخستین ترکیه مدرن، کمال آتاتورک، ساخته شده است. این موزه که در محله کمال پاشا قرار دارد، زندگی و فعالیت‌های آتاتورک را به نمایش می‌گذارد. در این موزه وسایل شخصی، عکس‌ها، نامه‌ها و اسناد تاریخی مرتبط با دوران ریاست جمهوری آتاتورک نگهداری می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مهم موزه آتاتورک ازمیر که با خرید تور خارجی می‌توانید به این موزه بروید، سبک معماری آن است که ترکیبی از معماری عثمانی، معماری شرقی و معماری نئوکلاسیک است. پیشنهاد می‌کنیم پیش از بازدید موزه ساعات کاری را از طریق وب‌سایت موزه بررسی کنید.

موزه آتاتورک از بهترین جاهای دیدنی ازمیر

تصویری از موزه آتاتورک

3. موزه کی

یکی دیگر از محبوب‌ترین موزه‌های ازمیر، موزه کی نام دارد. در این موزه که بزرگ‌ترین موزه خودروی ترکیه، خودروهای دو کلکسیونر معروف ترک به نمایش گذاشته می‌شود. در این موزه ۷ کیلومتری تعداد فراوانی موتورسیکلت و خودرو قرار دارد که بسیاری از آن‌ها توسط افراد متخصص بازسازی شده‌اند.

جالب است بدانید قدیمی‌ترین خودروی موجود در موزه کی در سال ۱۸۸۰ ساخته شده است. اگر به برندهای مرسدس بنز، پورش، بی ام و کادیلاک، فورد و سایر برندهای مطرح جهان علاقه دارید، بدون شک در این موزه شگفت‌زده خواهید شد.

موزه کی از معروف ترین جاهای دیدنی ازمیر

تصویری از موزه کی

4. موزه تاریخ و هنر ازمیر

موزه تاریخ و هنر ازمیر مجموعه‌ای از اشیای باستانی، نمونه‌های آثار صنایع‌دستی، آثار هنری و نمونه‌هایی از فرهنگ و تاریخ ازمیر و مناطق اطراف این شهر را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. در این موزه از بیش از ۲۱ هزار آثار باقی‌مانده از دوران هلنیستی، رومی، بیزانسی و عثمانی نگهداری می‌شود. در موزه تاریخ و هنر ازمیر غنی‌ترین گنجینه‌های آثار باستانی ترکیه شامل جواهرات، سکه‌ها، سرامیک و آثار شیشه‌ای را با خرید تور ترکیه می‌بینید.

موزه تاریخ و هنر ازمیر

عکسی از موزه تاریخ و هنر ازمیر

5. روستای شیرینجه

یکی دیگر از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ازمیر روستای شیرینجه است که در فاصله ۸۵ کیلومتری این شهر قرار دارد. از ویژگی‌های این روستای خوش آب‌وهوا می‌توانیم به معماری منحصربه‌فرد خانه‌ها، غذاهای محلی و بازارهای بومی اشاره کنیم. خانه‌های دو طبقه با معماری ترکیبی ترکی و یونانی، خیابان‌های سنگفرش تمیز، بازار ساحلی مملو از صنایع‌دستی مردم محلی و دوری از شلوغی و سروصدای زندگی شهری، تنها بخشی از ویژگی‌های روستای شیرینجه هستند.

عکسی از روستای شیرینجه

6. بالچوا و تله کابین آن

بالچوا یکی از مناطق زیبای شهر ازمیر است. از ویژگی‌های بالچوا می‌توانیم به آب‌وهوای مطلوب، آبگرم طبیعی و دسترسی به سواحل دریای اژه اشاره کنیم. تلکه کابین بالچوا که دومین تله کابین بزرگ ترکیه است برای حمل‌ونقل مردم و به عنوان جاذبه‌های گردشگری ازمیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید این تله کابین از سال ۱۹۷۴ با ظرفیت جابه‌جایی ۱۲۰۰ مسافر در ساعت فعال است. هزینه ورودی برای بزرگسالان ۳ لیر و برای کودکان کاملاً رایگان خواهد بود.

7. آسانسور تاریخی ازمیر

آسانسور ازمیر یکی از نمادهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهر است. این برج آسانسور در منطقه کاراتشای و در  شمال کوه پاگوس قرار دارد و به عنوان یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ازمیر شناخته می‌شود. این آسانسور در سال ۱۹۲۷ توسط یک تاجر یهودی ساخته شده است. شما می‌توانید در این سازه ۵۱ متری از تماشای چشم‌انداز شهر زیبای ازمیر لذت ببرید و حتی وعده غذایی‌تان را در رستوران‌های موجود در آن میل کنید. هزینه ورود به آسانسور تاریخی ازمیر برای تمامی گردشگران رایگان است.  

آسانسور ازمیر

عکسی از آسانسور ازمیر

8. میدان کناک ازمیر

یک میدان پرجنب‌وجوش و دیدنی در خیابان آتاتورک! میدان کناک ازمیر در مرکز این شهر واقع شده و یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری این شهر است. این میدان که با ساختمان‌های تاریخی، رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های بسیاری احاطه شده در سال ۱۹۰۱ ساخته شد. میدان کناک ازمیر مهم‌ترین میدان اجتماعات و برگزاری جشن‌ها، رویداد‌ها، نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری ازمیر است.

میدان کناک از جاهای دیدنی در ازمیر

تصویری از میدان کناک

9. سایت باستان شناسی اِفِسوس

سایت باستان شناسی اِفِسوس یکی دیگر از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ازمیر محسوب می‌شود که بعد از ۲۱ سال در آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. اِفِسوس، واقع در منطقه سلچوک ازمیر، آثار باستانی منحصربه‌فردی نظیر معبد آرتمیس، خانه مریم باکره، آرکادیان، تئاتر باستانی افسوس و کتابخانه سلسوس دارد که به لحاظ تاریخی از اهمیت بالایی برخوردارند. برای مثال، معبد آرتمیس یکی از هفت بنای عجیب جهان محسوب می‌شود که امروزه فقط یک ستون از آن باقی مانده است.

سایت باستان شناسی اِفِسوس

تصویری از افسوس

10. تله کابین ازمیر

تله ‌کابین ازمیر یکی از جاذبه‌های محبوب گردشگری و تفریحاتی ازمیر است و به عنوان یکی از بهترین روش‌های تماشای مناظر شهر و دریای اژه مورد استفاده قرار می‌گیرد. تله کابین ازمیر ۲۰ واگن با ظرفیت ۸ نفر دارد و ارتفاع بالاترین نقطه آن ۴۲۳ متر است. اگر به ازمیر سفر می‌کنید، تجربه سوار شدن تله ‌کابین ازمیر یکی از فعالیت‌هایی است که همیشه در خاطرتان باقی می‌ماند. هزینه ورودی تله کابین ازمیر برای بزرگسالان ۲۵ لیر و برای کودکان کمتر از ۵ سال رایگان است.

تله کابین ازمیر

عکسی از تله کابین ازمیر

11. پاموکاله

مگر می‌شود به ازمیر سفر کرد و از پاموکاله بازدید نکرد! پاموکاله یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ازمیر است. این روستای کوچک با چشمه‌های آبگرم، رودخانه و استخرهای طبیعی خود در میان گردشگران سراسر جهان جایگاه ویژه‌ای دارد. این منطقه که مملو از آثار باستانی و جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز است، سالانه توسط دو میلیون گردشگر بازدید می‌شود. توجه داشته باشید که هزینه کافه و رستوران‌های پاموکاله نسبت به دیگر جاذبه‌های گردشگری ترکیه بیشتر است. هزینه استفاده از تراس‌های آبگرم پاموکاله که تصاویر آن‌ها را بارها در اینستاگرام دیده‌ایم، برای هر نفر پنجاه لیر است.

پاموکاله از مناطق دیدنی ازمیر

تصویری از پاموکاله

12. برج ساعت ازمیر

برج ساعت ازمیر در مرکز میدان مشهور کناک واقع شده است. ارتفاع برج ساعت ازمیر ۲۵ متر محاسبه می‌شود و چهار طبقه دارد. در ساخت این برج که یکی دیگر از نمادهای شهر ازمیر است، از سرب و آهن استفاده شده که استحکام بسیار بالایی دارد. هزینه بازدید از برج ساعت ازمیر برای همه رایگان است.

برج ساعت از جاهای توریستی ازمیر

تصویری از برج ساعت

13. اورلا

اورلا معروف به جواهر پنهان دریای اژه در غرب ازمیر قرار دارد. اگر به صنایع‌دستی، غذاهای مجلل و محیط آرام علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از اورلا بازدید کنید. وجود چشمه‌های آبگرم، امکان شنا در آب‌های عمیق آبی‌رنگ و تماشای طبیعت خیره‌کننده تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری اورلا به شمار می‌روند. این شهر همچنین به خاطر حمام‌ها، مساجد و کاروان‌سراهای بازمانده از دوران عثمانی شهرت دارد. بازدید از کارخانه روغن زیتون و موزه آب اورلا را در فهرست جذاب‌ترین جاهای دیدنی ازمیر یادداشت کنید.

عکسی از منطقه اورلا

14. بازار کمرالتی

بک بازار سنتی و محلی و یکی از بزرگ‌ترین بازارهای تاریخی ترکیه! بازار کمرالتی در مرکز شهر ازمیر واقع شده است و در آنجا می‌توانید کالاهای محلی متنوع، هنرهای دستی منحصربه‌فرد، پوشاک سنتی، فرش‌های ارزشمند، زیورآلات و سوغاتی‌های محلی را پیدا کنید. این بازار یک مکان عالی برای مشاهده تقابل فرهنگ و زندگی روزمره مردم ازمیر است. علاوه‌براین، در محوطه‌های بازار کمرالتی تعدادی ساختمان تاریخی، کتیبه و آثار هنری وجود دارد که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

بازار کمرالتی از مکان های دیدنی در ازمیر\

تصویری از بازار کمرالتی

15. قلعه کادیفه

قلعه کادیفه یکی دیگر از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ازمیر محسوب می‌شود. کادیفه در زبان ترکی «پارچه» معنا می‌دهد و به دلیل پوشش گیاهی و درختان موجود در اطراف قلعه نام‌گذاری شده است. قلعه کادیفه در بالای تپه‌ای در شمال ازمیر قرار دارد و ارتفاع آن ۱۷۶ متر است. این قلعه به دوران هلنیستی و رومی بازمی‌گردد و در دوره بیزانسی و عثمانی نیز تغییرات و توسعه‌هایی قابل‌توجهی داشته است. به قلعه کادیفه بروید و از بالای این قلعه باستانی از تماشای چشم‌انداز شهر ازمیر و دریای اژه لذت ببرید.

قلعه کادیفه از مکان های دیدنی در ازمیر

تصویری از قلعه کادیفه

16. موزه روباز و سایت تاریخی آگورا

موزه روباز و سایت تاریخی آگورا یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری ازمیر محسوب می‌شود که در دوران باستان یک بازار عمومی بوده است. در این بازار اجناس متنوعی نظیر مواد غذایی، پوشاک و سایر کالاهای کاربردی عرضه می‌شد. گردشگران می‌توانند در طول بازدید خود از موزه روباز و سایت تاریخی آگورا از بقایای بازار باستانی شامل استوانه‌های سنگی، ساختمان‌های عمومی و ستون دیدن کنند. اگر به معماری یا عکاسی علاقه دارید، بازدید از این جاذبه تاریخی را در اولویت خود قرار دهید.

تصویری از موزه روباز آگورا

17. کلیسای سنت پلیکارپ ازمیر

کلیسای سنت پلیکارپ ازمیر یکی از کلیساهای تاریخی و محبوب ترکیه و البته قدیمی‌ترین کلیسای ازمیر محسوب می‌شود. این کلیسا به افتخار سنت پلیکارپ، یکی از کشیشان کاتولیک، نام‌گذاری شده است. کلیسای سنت پلیکارپ یکی از نمونه‌های به‌جامانده از معماری مسیحی در دوران باستان به شمار می‌آید و امروزه به عنوان یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ازمیر و جاذبه تاریخی و گردشگری ترکیه شناخته می‌شود. به کلیسای سنت پلیکارپ بروید و از تماشای نقاشی‌های دیواری، شبستان‌ها و طاق‌های تزیین شده لذت ببرید.

کلیسای سنت پلیکارپ از مکان های گردشگری ازمیر

عکسی کلیسای سنت پلیکارپ ازمیر

18. منطقه تفریحی و گردشگری کوردون

اگر اهل پیاده‌روی هستید و از تماشای مردم لذت ‌می‌برید، منطقه تفریحی و گردشگری کوردون گزینه بی‌نظیری برای شما خواهد بود. از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه می‌توانیم به نمایشگاه‌های عرضه محصولات هنرمندان محلی، حضور خوانندگان خوش‌صدا در خیابان و درشکه‌سواری اشاره کنیم. یادتان باشد یک تراموای قدیمی نیز در منطقه تفریحی و گردشگری کوردون وجود دارد که می‌توانید مسیرهای مختلفی را با آن طی کنید.

کوردون از مناطق معروف ازمیر

تصویری از منطقه کوردون

19. سواحل ازمیر

ازمیر با سواحل تمیز و آبیرنگ خود مشهور است. از پرطرفدارترین سواحل ازمیر می‌توانیم به ساحل فوکا، ساحل پیرلانتا، ساحل دیکیلی، ساحل لیکا و ساحل مندرس اشاره کنیم. برای مثال، ساحل مندرس با تاکستان‌های زیبا و درختان نارنگی بی‌نظیر خود فضای شگفت‌انگیزی را کنار دریای اژه خلق کرده است. به شما اطمینان می‌دهیم که در تمامی سواحل ازمیر می‌توانید از تک‌تک لحظات سفرتان لذت ببرید.

سواحل از جاذبه های دیدنی ازمیر

نصویری از سواحل ازمیر

20. مسجد حصار

مسجد حصار یکی دیگر از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ازمیر است که علاوه‌بر ارزش‌های تاریخی خود، احترام بالایی میان مردم محلی دارد. مسجد حصار از نمونه‌های معماری مساجد متعلق به دوره عثمانی است و نمای بیرونی زیبا و تزیینات داخلی متفاوتی با سبک معماری آن دوره دارد. دیوار حصارمانندی که در پیرامون این مسجد ساخته شده باعث نام‌گذاری آن به مسجد حصار شده است. شما در همۀ روزهای سال و به صورت رایگان می‌توانید از این جاذبه گردشگری شگفت‌انگیز بازدید کنید.

مسجد حصار از معروفترین جاهای دیدنی ازمیر

تصویری از مسجد حصار

شما کدام جاذبه گردشگری ازمیر را دیده اید؟

حالا که با جذاب‌ترین جاهای دیدنی ازمیر آشنا شده‌اید، وقت آن است تا انتخاب کنید. شاید نتوانید در یک سفر کوتاه از تمام این جاذبه‌ها دیدن کنید، اما با زمان‌بندی و برنامه‌ریزی می‌توانید بیشترین استفاده را از وقت ببرید و سفری خاطره‌انگیز را به این شهر تاریخی داشته باشید، از طبیعت زیبای آن لذت ببرید و خاطره‌های بی‌نظیری را بسازید. فراموش نکنید که تجربه بازدیدتان از هرکدام از این جاذبه‌های گردشگری را با ما هم در میان بگذارید. 

سؤالات متداول:

1. معروف ترین جاذبه های تفریحی ازمیر چه نام دارند؟

پارک فرهنگ ازمیر، بالچوا، تله‌کابین ازمیر، منطقه تفریحی و گردشگری کوردون و سواحل ازمیر از جمله بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر ازمیر هستند.

2. بهترین جاذبه های تاریخی ازمیر چه نام دارند؟ 

موزه آتاتوک، موزه تاریخ و هنر ازمیر، آسانور تاریخی ازمیر، سایت باستان‌شناسی افسوس، قلعه کادیفه و پاموکاله موزه روباز و سایت تاریخی آگورا از جمله مهم‌ترین آثار تاریخی ازمیر هستند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt