گردش 1 روزه با تور ویتنام

گردش 1 روزه با تور ویتنام

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

گردش 1 روزه با تور ویتنام

24 ساعت برای دیدن هانوی پایتخت ویتنام زمان کافی نیست. اما با توجه به زمان و بودجه محدود باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشید تا با مدیریت زمان درست، از بهترین جاهای هانوی دیدن کنید. الفبای سفر شما را برای داشتن تجربه یک سفر عالی یک روزه در ویتنام راهنمایی می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

24 ساعت برای دیدن هانوی پایتخت ویتنام زمان کافی نیست. اما با توجه به زمان و بودجه محدود باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشید تا با مدیریت زمان درست، از بهترین جاهای هانوی دیدن کنید. الفبای سفر شما را برای داشتن تجربه یک سفر عالی یک روزه در ویتنام راهنمایی می کند.

صبح

برای شروع سفر خود بهتر است که صبح زود از خواب بیدار شوید و شروع به پیاده روی کنید. برای صبحانه بهترین انتخاب خوردن نانهای باگت ویتنامی همراه با شیر قهوه های سرد است. اگر صبح خیلی زود از خواب بیدار شوید مثلا حوالی 5 صبح می توانید شاهد بیدار شدن شهر نیز باشید.

به بخش قدیمی شهر که مرکز تاریخی و تجاری پایتخت است بروید، در این منطقه 16 خیابان وجود دارد که شما می توانید در آن به کشف و جستجو بپردازید. هر خیابان با توجه به مغازه هایی که در آن وجود دارد نامگذاری شده اند به طور مثال خیابان ابریشم جایی است که در آنجا بیشتر مغازهای خیاطی و پارچه فروشی را پیدا می کنید. در این خیابانها با چیزهایی جذاب و زندگی روزمره مردم روبه رو می شوید.

خیابان Old Quarter-ویتنام،الفبای سفر

ظهر

پس از خوردن صبحانه، پیاده به سمت آرامگاه هوشی مین Ho Chi Minh Mausoleum بروید.هوشی مین از 1945 تا 1969 رئیس جمهور ویتنام بود. شخصی مهم که ویتنام تحت رهبری او استقلال خود را به دست آورد. آرامگاه او در میدان با دین قرار دارد که می توانید از آن و منطقه اطرافش در تور ویتنام زمستان 97 دیدن کنید.

پس از تماشای مقبره هوشی مین، به سمت موزه زندان هوالو Hoa Lo Prison بروید. این زندان توسط فرانسویها برای مجازات زندانیان سیاسی ویتنام ساخته شد و بعدها توسط ویتنامی ها برای نگهداری و شکنجه زندانیان آمریکایی استفاده می شد که اکنون تبدیل به موزه شده است. در این موزه لباسها و وسایل به جای مانده از زندانیان را می توانید مشاهده کنید.

از آنجایی که برای شروع گردشگری صبح زود از خواب بیدار شدید باید گرسنه باشید. پس بهتر است برای اینکه زیاد معطل تاکسی نشوید و در ترافیک نمانید سوار تاکسیهای موتوری شوید. برای ناهار به رستوران Pho Gia Truyen بروید تا فو pho غذای ملی مردم ویتنام (سوپ نودل با آب گوشت یا مرغ که با زنجبیل و گشنیز طعم‌دار می شود) را میل کنید. در این رستوران این غذا را با طعم و کیفیت عالی می توانید امتحان کنید. این غذا را به دلخواه همراه با گوشت یا مرغ و یا اگر گیاه خوار هستید تنها با سبزیجات سفارش دهید و غذای محلی مردم این کشور را در تور ویتنام بهار 98 میل کنید.

آرامگاه هوشی مین،ویتنام-الفبای سفر

موزه زندان هوالو،ویتنام-الفبای سفر

بعد از ظهر

پس از طرف ناهار پیاده روی خود را مجددا آغاز کنید و به سمت معبد ادبیات Temple of Literature حرکت کنید. این مکان اولین دانشگاهی بود که در ویتنام ساخته شده بوده که در ابتدا تنها خانواده های اشراف و نجیب زادگان در آن تحصیل می کردند اما بعدها ورود آن برای مردم عادی نیز آزاد شد. این ساختمان در سال 1070 ساخته شده و یکی از قدیمی ترین سازه های این شهر است.

پس از بازدید از معبد ادبیات مجددا سوار تاکسیهای موتوری شده و به سمت کافی شاپ Café Giang حرکت کنید. در این کافی شاپ شما حتما سوپرایز خواهید و یکی از بهترین مکانهایی است که می توانید در آن قهوه تخم ویتنامی را امتحان کنید. این قهوه از زرده تخم مرغ، شکر، شیر و قهوه ربوستا تهیه می شود. از نوشیدن این قهوه با طعم متفاوت و کرمی شکل در تور ارزان ویتنام لذت ببرید.

معبد ادبیات،ویتنام-الفبای سفر

قهوه تخم مرغی ویتنام-الفبای سفر

عصر

پس از نوشیدن قهوه به سمت دریاچه هوان کیم Hoan Kiem Lake که در نزدیکی این محل قرار دارد بروید. این مکان یکی از نقاط دیدنی ویتنام است که در بین توریستها طرفدارن زیادی دارد. در وسط دریاچه جزیره ای است که در آن معبد انگوک سان Ngoc Son قرار دارد که قدمت آن به قرن 15 بر می گردد. 

علاوه بر این معبد از برج تاریخی لاک پشت (Turtle Tower) که شکل ظاهری آن شبیه به معبد نیز  است می توانید در تور لحظه آخری ویتنام دیدن کنید.

معبد انگوک سان،ویتنام-الفبای سفر

شب

برای شب دوباره به منطقه تاریخی Old Quarter بروید، اگر به دنبال خرید سوغات ارزان هستید این منطقه بهترین جا برای خرید کردن است. در پایان گردش 1 روزه خود بهتر است مانند افراد محلی یک غذای خیابانی میل کنید. در این خیابان انواع رستورانهای کوچک وجود دارد که می توانید بر روی صندلیهای پلاستیکی که در پیاده رو قرار دارد بنشینید.بهتر است که یک رستوران شلوغ را انتخاب کنید و غذایی که بیشتر افراد سفارش می دهند را امتحان کنید.


رستورانهای خیابانی منطقه Old Quarter ویتنام-الفبای سفر


 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt