ترابزون را با این جاهای جذاب بشناسید

ترابزون را با این جاهای جذاب بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 بهمن ، 1397

ترابزون را با این جاهای جذاب بشناسید

ترابزون شهری در مجاورت دریای سیاه که طبیعت حیرت انگیزی را در خود جای داده، این انگیزه را در شما ایجاد می کند تا چمدان خود را ببندید و زیباییهای این شهر را کشف کنید. الفبای سفر نیز در این مسیر شما را راهنمایی میکند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ترابزون شهری در مجاورت دریای سیاه که طبیعت حیرت انگیزی را در خود جای داده، این انگیزه را در شما ایجاد می کند تا چمدان خود را ببندید و زیباییهای این شهر را کشف کنید. الفبای سفر نیز در این مسیر شما را راهنمایی میکند.

مسجد گلبهار خاتون Gulbahar Hatun Mosque 

گلبهار خاتون مادر سلطان سلیم اول پادشاه عثمانی بوده که پیش از به سلطنت رسیدن فرزندش از دنیا رفت. پس از مرگ او سلطان سلیم به یاد بود مادرش مسجدی تاسیس کرد و آن را گلبهار خاتون نامید. این مسجد در سال 1514 تاسیس شد.

اکنون این مسجد از نقاط دیدنی ترابزون، به یک مکان آموزشی و مذهبی تبدیل شده و در آن کلاسهای قرآن برگزار می شود که فضای عرفانی را به وجود می آورد. معماری این مسجد بسیار زیبا و دیدنی است و فرشی که بر روی زمین پهن شده است یکی از زیباترین چیزهای است که در مسجد گلبهار خاتون در تور ترابروزن زمستان 97 قابل مشاهده است.

مسجد گلبهار خاتون،ترابزون-الفبای سفر

 کلیسای سنت آون  St. Anne's Church  

این کلیسا در قسمت شرقی ترابزون قرار دارد و یکی از قدیمی ترین بناهای ساخته شده در ترابزون  است که به سبک بیزانس ساخته شده است. قدمت این کلیسای به قرن 6 یا 7 بر می گردد. بر روی در جنوبی آن کتیبه ای نوشته شده است که نشان می دهد این کلیسا در قرون بعد در پی امپراطوریهای مختلف در قرن 9 باز سازی شده است.

نقاشیهای دیواری بسیار زیبایی بر روی دیوراهای کلیسای سنت آون به چشم می خورد.در طول سالها این کلیسا به عنوان گورستان مورد استفاده قرار می گرفت و محل دفن افراد برجسته و مقامات دولتی بود. در طول سفر تور ترابزون عید 98 میتوانید از این کلیسای کهن دیدن کنید.

کلیسای سنت آون،ترابزون-الفبای سفر

بازار سرپوشیده Bedesten

یکی دیگر از مکانهای گردشگری ترابزون بازار سرپوشیده است که معمولا در بین ما ایرانیها محبوبیت زیادی دارد. در این بازار قدیمی  قرن 16 همی ساخته شده بدست عثمانیان، کالاهایی به فروش می رسد که برای خرید سوغات و خرید اجناسی مانند صنایع دستی در تور ترابزون تعطیلات سال نوی میلادی مکان مناسبی می باشد.

در این بازار سرپوشیده تک گنبدی وجود دارد که فضای بازار را زیباتر کرده است. این بازار سرپوشیده برای آشنایی با فرهنگ مردم محلی این شهر و خرید و وقت گذارندن جای مناسبی است.

بازار سرپوشیده ترابزون-الفبای سفر

پارک زاگنوس Zagnos Park

پارک سر سبز و زیبای زاگنوس در دره ای هم نام خود قرار دارد که در اطراف دره دیوارهایی وجود دارد که یادگار امپراطوری رم شرقی است. به غیر از فضای دل انگیز این محل، یک پل پر قدمتی نیز در پارک وجود دارد که می توانید در تور ترابزون تعطیلات کریسمس از آن دیدن کنید.در نزدیکی پارک مرکز خرید و همچنین رستورانهای مختلف برای رفاه حال گردشگران وجود دارد.

پارک زاگنوس ترابزون،الفبای سفر

بز تپه Boztepe Hill

بز تپه در 3 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر ترابزون قرار گرفته است و به نام  کوه مینتریون  Minthrion نیز شناخته می شود. این تپه از دوران قدیم از لحاظ مذهبی دارای اهمیت زیادی بوده است و علت آن هم این است که چند کلیسا و مسجد و همچنین 4 چشمه مقدس نیز در اطراف بزتپه قرار دارند.

از بالا بزتپه نمای بی نظیری به ترابزون خواهید داشت که حتما از تماشای آن در تور ترابزون تعطیلات ژانویه 2019 لذت خواهید برد.

بز تپه ترابزون-الفبای سفر

صومعه نجات دهنده Kaymakli Monastery

در بالای بزتپه، این صومعه تاریخی قرار دارد که یک صومعه ارمنی بوده که در ابتدا شامل کلیسا، برج ناقوس و یک کلیسای کوچک بود. هیچ کس نمیتواند بگوید دقیقا چه زمان صومعه تاسیس شد ولی اینطور که مشخص است ارمنی ها در قرون 13 و 14 برای فرار از هجوم مغولها به این منطقه پناه برده بودند و بعدها این صومعه کشف شد.

سلجوقیان در سال 1461 صومعه نجات دهنده را ویران کردند ولی دوباره در قرن 16 این صومعه مورد بازسازی قرار گرفت و به مکان مقدسی و مذهبی تبدیل شد. نقاشی دیواری که در قرن هفدهم و هجدهم بر روی دیوارها مشاهده می شود صحنه های کتاب مقدس را به تصویر کشیده است.

صومعه نجات دهنده،ترابزون-الفبای سفر

 دیوارهای ترابزون Walls Of Trabzon

دیوارهای دفاعی شهر ترابزون (Walls of Trabzon)، اگرچه مانند یک قلعه کابرد ندارد اما در گذشته به عنوان قلعه شناخته می شده است. این دیوارهای کهن دارای قدمتی 2000 ساله هستند که در دوران قدیم برای محافظت از شهر ساخته شده بودند.

این دیواره ها شهر را به سه قسمت تقیسم کرده بودند قسمت فوقانی، میانی و تحتانی که الِکسیوس دوم  برای تکمیل دیواره ی فوقانی دستور ساخت دو قسمت میانی و تحتانی را داد.علاوه بر این، در این محل جاهایی مانند حمام، قلعه و میادین برگزاری مسابقات نیز دیده شده است.

دیوارهای ترابزون،الفبای سفر

  
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt