فروش دوباره ارز مسافرتی

فروش دوباره ارز مسافرتی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 شهریور ، 1397

فروش دوباره ارز مسافرتی

فروش ارز مسافرتی در شعب منتخب بانک ملی از سر گرفته شد و متقاضیان می توانند یورو را با قیمت ۱۴۵۰۰ تومان دریافت کنند. برای اطلاع از جزئیات الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فروش ارز مسافرتی در شعب منتخب بانک ملی از سر گرفته شد و متقاضیان می توانند یورو را با قیمت ۱۴۵۰۰ تومان دریافت کنند. برای اطلاع از جزئیات الفبای سفر را دنبال کنید.

بازگشت ارز مسافرتی به بانک‌ها

به گزارش ایسنا، از روز (یکشنبه) مجددا در بانکها، پرداخت ارز مسافرتی آغاز شد؛ اما در حال حاضر تنها در هفت شعبه بانک ملی این پرداخت صورت می گیرد و طبق گزارشات در نحوه فروش ارز مسافرتی نسبت به قبل تغییری اتفاق نیفتاده و فقط نرخ آن متفاوت است. طبق این اساس، هر مسافر تنها یک بار در سال از شعب بانک می تواند ارز مسافرتی دریافت کند که سقف آن برای کشورها متفاوت است؛ به شکلی که حداکثر ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها به مسافر ارز پرداخت خواهد شد.


طبق گزارشات شعب بانک ملی، پرداخت دلار صورت نگرفته و در حال حاضر فقط یورو است و نرخ آن طبق نرخ اعلام شده توسط بانک مرکزی به صورت روزانه مشخص می‌شود که تفاوت زیادی با نرخ بازار نخواهد داشت؛ به شکلی که امروز این ارز حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ تا ۱۴ هزار و ۸۰۰ قیمت‌گذاری شده که فروش آن در بازار آزاد حدود ۱۵ هزار تومان می‌ باشد.مسافران نیز حدود هفت روز قبل از سفر خود می توانند به شعب منتخب بانک ملی رجوع کرده و درخواست دریافت ارز کنند.

از ابتدای سال جاری تا کنون و طی اخبار پرداخت ارز مسافرتی، این قضیه بارها دچار نوسان شده است؛ به طوری که در سیاست جدید ارزی در تاریخ ۲۰ فروردین، مسافران با مراجعه به شعب بانک‌ها می توانستند حداکثر تا ۱۰۰۰ یورو دریافت کنند، در حالی که نرخ آن  برایحدود ۴۲۰۰ تومان در هر دلار و تا مرز ۵۰۰۰ تومان برای هر یورو بود.

اما با توجه به اختلاف قیمت آن با بازار آزاد، در بسته جدید ارزی فروش ارز مسافرتی به صرافی‌ها محول شد. بنابراین صرافی‌ها می‌توانستند طبق ارز خریداری شده پاسخگوی مسافران باشند که البته  اخیرا قیمت‌ها با بازار آزاد هم سطح بود.اما همان‌ طور که در بسته جدید ارزی، امکان ارائه ارز برای بانک‌ها هم فراهم شد، در شعب بانک ملی (میرداماد، امام حسین، بازار، اسکان، مرکزی، هفتم تیر، استاد معین و کاشف) این خدمات صورت می گیرد که احتمال دارد به زودی در سایر بانک‌ها نیز این فروش انجام شود.

ارز مسافرتی-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt