گردش 1 روزه با تور تفلیس

گردش 1 روزه با تور تفلیس

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

گردش 1 روزه با تور تفلیس

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تفلیس پایتخت گرجستان یک مکان ایده آل برای افرادی است که علاقه مند به پیاده روی و تماشای جاذبه های مورد علاقه شان هستند. یکی از جاذبه های توریستی تفلیس ترکیب معماری قدیمی و مدرن بناها است که چشم انداز شهر را بسیار زیبا کرده است. همراه با الفبای سفر از گردش 1 روزه با تور تفلیس که به صورت تور پیاده روی است بیشتر آشنا شوید.

صبح

خیابان روستاولی خیابان مرکزی شهر است و ساختمان های زیادی در طول مسیر دارد. پیاده روی خود را از ایستگاه متروی روستاولی Rustaveli آغاز کنید و مجسمه شوتا روستاولی hota Rustaveli شاعر برجسته قرون وسطی را تماشا کنید. پس از آن به سمت میدان آزای بروید و ساختمان تئاتر و باله و اپرا، ساختمان تئاتر روستاولی، ساختمان مجلس و گالری ملی را تماشا کنید و محو جذابیت های آنها در تور ارزان تفلیس شوید.

پس از اینکه به میدان آزادی رسیدید، قدم زنان به خیابان گیورگی لئونیدز رفته تا به خیابان ایوان ماچابلی، جایی که عمارت دیوید ساراجیشولی David Sarajishvili قرار دارد برسید. دیوید ساراجیشولی فردی بود که با توجه به شیوه های فرانسوی که در فرانسه یاد گرفته بود نوعی نوشیدنی جدید تولید کرد.این ساختمان در سال 1905 ساخته شده که برخی از مبلمان، نقاشی ها و خاطرات نادر آن زمان را به نمایش گذاشته است.

خیابان روستاولی تفلیس-الفبای سفر

ظهر

پس از صرف ناهار لذیذ گرجی و کمی استراحت به پیاده روی و تماشای زیبایهای تفلیس ادامه دهید.به سمت خیابان لادو آساتیانی حرکت کنید تا به مدرسه عمومی N6 برسید. این مدرسه به دلیل شباهت به یکی از لوکیشن های فیلم برداری فیلم هری پاتر به مدرسه هاگوارتز Hogwarts school یا مدرسه هری پاتر در بین مردم محلی شناخته می شود. این مدرسه تاریخی که به سبک نئو گوتیک ساخته شده، محلی برای تعلیم دختران آلمانی بود.

پس از آن به سمت پایین خیابان حرکت کنید تا به خیابان پوریس مودانی یا میدان نان برسید که در سمت راست آن خیابان بتلمی قرار دارد. این منطقه پر است از خانه های قدیمی چوبی با بالکنهای رنگارنگ و حیاطهای زیبا که یکی از محلهای قدیمی و تماشایی تفلیس است.

هنگامی که به انتهای خیابان بتلمی می رسید، در انتها می توانید قلعه ناریکالا Narikala Fortress را مشاهده کنید.این قصر به قرن چهارم، زمانی که ایرانیان در تفلیس حکومت می کردند تعلق دارد.شما می توانید بر روی دیوارهای این محل راه بروید اما مراقب باشید زیرا هیچ حصاری در اطراف آن وجود ندارد.

 مدرسه هاگوارتز تفلیس-الفبای سفر

عصر

پس از تماشای تفلیس بر فراز قلعه ناریکا، کمی توقف و استراحت کنید. پس از رفع خستگی از قلعه ناریکا پله هایی وجود دارد که شما را به باغ گیاه شناسی یکی از دیدنی ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری گرجستان خواهد رساند. باغی بهشتی با وسعت 161 هکتار که انواع گل و گیاهان رنگارنگ و خوش عطر را در خود جای داده است.

از خیابا‌نهای بوتانیکوری که بگذرید به سمت پایین محله آبانوتوبانی جایی که حمامهای گوگردی در شهر قدیم تفلیس قرار دارد خواهید رسید. اگر یک ساعت وقت اضافه دارید، داخل یکی از حمام های گوگرد بروید و کمی ریلکس کنید وگرنه به سمت روستای لگوتاخوی بروید و به تماشای آبشارهای طبیعی آن بنشینید.

قلعه ناریکاو، تفلیس-الفبای سفر

شب

از صبح تا عصر زمانی زیادی صرف تماشای جذایتهای حیرت انگیز در تور تفلیس کرده اید. پس از تماشای تمامی این جاذبه های توریستی به ادامه پیاده روی و کشف دیگر زیبایهای این شهر بپردازید.از پل متخی عبورکرده و به سمت کلیسا و مجسمه واختانگ گورگاسالی Vakhtang Gorgasali بنیانگذار تفلیس رفته تا از کلیسای قرن 5 دیدن کنید.البته به یاد داشته باشید که کلیسای فعلی در قرن 13 ساخته شده است. از آنجا می توانید چشم انداز بی نظیری رو به رودخانه متکواری  Mtkvari river و قلعه ناریکالا را مشاهده کنید.

در مجاورت متخای یک پارک بسیار بزرگ به نام ریکی Rike Park قرار دارد که چشمه ها، حوضهای کوچک و یک صفحه شطرنج بزرگ در آن به چشم می خورد. داخل این پارک پل صلح Peace Bridge ، یکی از مدرترین معماریهای تفلیس قرار دارد.پل شیشه ای و فولادی که یک معمار ایتالیایی به نام میشله دی لوچی Michele De Lucchi  آن را طراحی کرده که در سال 2010 افتتاح شده و خیابان اریکل دوم را به پارک وصل می کند. در این پارک زیبا در هنگام غروب قدم زنان از فضای دل انگیز آن در تور لحظه آخری تفلیس  لذت ببرید.


پارک ریکی تفلیس-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt