5 شهر اروپایی که قبل از مرگ باید دید

5 شهر اروپایی که قبل از مرگ باید دید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 06 آذر ، 1397

5 شهر اروپایی که قبل از مرگ باید دید

شهرهایی در اروپا هستند که شگفتی جاذبه های طبیعی و تاریخی آنها هر توریستی را حیرت زده می کند. الفبای سفر چند مورد از این شهرهای بی نظیر را به شما معرفی می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شهرهایی در اروپا هستند که شگفتی جاذبه های طبیعی و تاریخی آنها هر توریستی را حیرت زده می کند. الفبای سفر چند مورد از این شهرهای بی نظیر را به شما معرفی می کند.

1.ناجاک،فرانسه Najak

شهر توریستی ناجاک Najak  با قدمتی از قرن 14 تا به امروز، در شمال فرانسه و در امتداد رودخانه اوی رون قرار دارد. این شهر زیبا با آب و هوای مطلوب و خیابان سنگ فرش شده، تاریخ قدیمی قرن 14 را بازگو می کند. خانه های کهنی در کنار دره آویران قرار دارد که یادگار دوران جنگهای صلیبی بوده و بخشی از انجمن نظامی و مذهبی آن دوران بوده است.

کلیساها و صومعه های باشکوه و ارزشمند به جای مانده از قرنهای 13 و 14 تاریخ جادویی آن زمان را در خود جای داده است.قلعه ای با دروازه زیبا و گذرگاه قدیمی مربوط به قرن 15 از دیگر جاهای دیدنی این شهر توریستی کم نظیر است. اگر به فرانسه سفر می کنید، قدم زدن در کوچه های ناجاک را فراموش نکنید.

ناجاک،فرانسه-الفبای سفر

2.ولترا،ایتالیا Volterra

ولترا  Volterra شهری در پیزا، با وجود جاهای دیدنی فراوان زیاد شناخته شده نیست. با وجود اینکه تمامی شهرهای ایتالیا پر از جاهای حیرت انگیز و تاریخی است اما بازدید از این شهر زیبا نیز خالی از لطف نیست. تماشای خیابانها با تاریخی از دوران رنسانس تا به امروز و میدانهای زیبا در ولترا، شما را به هنرهای آن دوران آشنا می کند، همچنین مناظر خیره کننده توسکانی در راستای این خیابانها را می توانید مشاهده کنید.

یادگارهای قرون 13 و 12 مانند خانه ها و برجهای پر ابهت با معماری آن عصر و همچنین کاخ شگفت انگیز قرن 19 از دیگر مکانهای دیدنی در ولترا ایتالیا است که در تور اروپا نباید تماشای آنها را از دست بدهید.

ولترا،ایتالیا -الفبای سفر

3. ویسمار، آلمان Wismar

ویسمار Wismar ، شهر بندری بالتیک در دورانی، در گذشته قسمتی از اتحادیه‌ی هانز محسوب می شد. بندر این شهر به علت معماری خارق العاده و خلاقانه دوران قرون وسطی، در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
خانه‌ی چوبی جذاب و زیبا،کلیسای دیدنی روح‌القدس، کلیساها و صومعه‌ی آجری مانند کلیسای سنت نیکلاس با ۳۶ متر ارتفاع و قدمتی از سال ۱۳۸۱ میلادی که بزرگترین کلیسا در شمال آلمان است از جمله جاذبه های گردشگری فوق العاده در ویسمار هستند که بازید از آنها را نباید از قلم انداخت.

در بندر هتر ویسمار با اجاره یک قایق می توانید بر روی آبهای آرام شناور باشید و به تماشای چشم انداز دیدنی این منطقه بپردازید. امتحان کردن غذاهای محلی این شهر مانند میگو، ماهی دودی و سالمون از دیگر تجربه های لذت بخش در این شهر است.

ویسمار، آلمان.jpg-الفبای سفر

4. لاگواردیا، اسپانیا  Laguardia

لاگواردیا Laguardia دهکده ای در آلابای اسپانیا، بر فراز تپه ای در اطراف ریوخا و جنوب بیلبائو واقع شده است. سراسر این شهر را ساختمانهای سنگی و دیوارهای بزرگ در بر گرفته است.در دوران وسطی، در قسمت‌های زیرین لاگواردیا، تونل‌هایی ساخته شده بود تا در هنگام جنگ مردم بتوانند از آنجا عبور کنند.

امروزه نیز کافه‌ها ومغازه هایی در زیر ساختمان‌ها و خیابان‌ها به چشم می خورند . کلیساهای کهن و خیره کننده که بر روی در و دیوار برخی از آنها نقاشی های دوارن گوتیک وجود دارد بسیار حیرت انگیز است. دیدن کوهای سر به فلک کشیده سیرا ده کانتابریا در پشت دیوارهای کلیسای لاگواردیا، از دیگر مکانهای دیدنی این شهر است.

لاگواردیا، اسپانیا -الفبای سفر

5. چسکی کروملوف، جمهوری چک Český Krumlov

چسکی کروملوف Český Krumlov با وجود رود خانه ویتاوای و دیوارهای قدیمی، حال و هوای روستایی را از زمان گذشته در خود حفظ کرده است. خیابان های باریک این شهر که بوی تاریخ گذشته را از لابه لای کوچه های آن می شود لمس کرد، یک قلعه کهن را در بر گرفته است.

قلعه ی افسانه ای و شاهکاری که نمایانگر هنر و خلاقیت دوران گوتیک، رنسانس و باروک بر آن خود نمایی می کند.قلعه‌ی چرچ سنت ویتوس و صومعه‌ی راهب فرانسیسکان نیز از دیگر آثار تاریخی جذاب  و دیدنی در این شهر است. خوردن غذاهای خوش طعم و لذیذ چسکی کروملوف در یک برج قدیمی دوران رنسانس به نام  Šatlava، تماشای روخانه ی خروشان ، ساختمان ها، پل ها و میدان شهر برای هر گردشگری بسیار تحسین بر انگیز است.

چسکی کروملوف، جمهوری چک-الفبای سفر

 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt