فستیوالهای غذا در ارمنستان

فستیوالهای غذا در ارمنستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 06 آذر ، 1397

فستیوال غذا در ارمنستان

امتحان کردن غذای محلی هر کشور و آشنایی با ذائقه و طعم غذاهای هر قومیت و آشنایی با فرهنگ آشپزی نیز جزوی از جاذبه های گردشگری می تواند باشد. در ارمنستان فستیوال غذاهای مختلفی برگزار میشود که همراه با الفبای سفر با آنها آشنا خواهید شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سفر به کشورها و شهرهای مختلف تنها به بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی ختم نمی شود. امتحان کردن غذای محلی هر کشور و آشنایی با ذائقه و طعم غذاهای هر قومیتی و آشنایی با فرهنگ آشپزی نیز جزوی از جاذبه های گردشگری می تواند باشد. در ارمنستان فستیوال غذاهای مختلفی برگزار میشود که همراه با الفبای سفر با آنها آشنا خواهید شد تا در سفر با تور ارمنستان از خوردن غذاهای ارمنی لذت ببرید.

۱۱ اپریل فستیوال ماهی

در این فستیوال ارمنی که در 11 آپریل برگزار میشود، افراد زیادی شرکت داشته و در آن انواع غذاهای مدرن و سنتی که در آن ماهی وجود دارد به چشم می خورد . محل برگزاری این جشنواره در ده کیلومتری ایروان در ابویان می باشد. حضور در فستیوال ماهی در کنار بازدید از جاذبه های گردشگری ارمنستان، لذت سفر شما را دوچندان می کند.

فستیوال ماهی ارمنستان-الفبای سفر

۱۶ می فستیوال تولما ( دلمه )

فستیوال دلمه ارمنستان در محلی به نام آرماویر در مجموعه مموریال برگزار می شود و فرصت بسیار مناسبی برای امتحان کردن یک دلمه خوشمزه آن هم به سبک ارمنی است.در این جشنواره انواع دلمه های مختلف توسط شرکت کنندگان در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار می گیرد و آشپزهای ارمنی در طرز تهیه این غذای خوشمزه و عطر و طعم آن با یکدیگر رقابت می پردازند.
دلمه ارمنی گوشت چرخ کرده ای است که در برگ مو پیچیده شده و برای بهتر شدن طعمش سس مخصوصی که متشکل از ماده خمیری به اسم «ماتسوم» و سیر است به آن می افزایند. این جشنواره با رقص و پایکوبی همراه است و علاه بر طبخ و نمایش دلمه ها، مسابقه ای برای تزئین کردن غذا نیز برگزار می شود.

فستیوال تولما ( دلمه ) ارمنستان-الفبای سفر

۱۳ ژوئن فستیوال نان در کوه ها

در این فستیوال انواع نان در ابعاد مختلف در معرض نمایش قرار می گیرد که هدف از برگزاری این جشنواره نشان دادن تاریخچه نان می باشد. تاریخ برگزاری جشنواره نان ارمنستان 13 ژوئن است. پس از تهیه بلیط هواپیما ایروان به تماشای این فستیوال بروید.

فستیوال نان در کوه ها ارمنستان-الفبای سفر

اولین شنبه جولای فستیوال شاه توت

جشنواره توت ارمنستان در استان سیونیک و در شهر گوریس برگزار می شود که با موسیقی سنتی ارمنی و رقص ساکنان محلی همراه است. بازدیدکنندگان به تماشای انواع توت ها که در ظرفهای مختلف ارمنی چیده شدن می پردازند. این مراسم در اولین شنبه جولای برگزار می شود.شرکت در جشنواره رایگان است، اما شرکت کنندگان می توانند برای تهیه انواع سوغات تور ارمنستان که در آنجا وجود دارد هزینه کنند.

فستیوال شاه توت ارمنستان-الفبای سفر

۱۸ آگوست فستیوال توت و عسل

 محل برگزاری جشنواره عسل و توت در مرکز عسل ارمنستان؛ منطقه شامشادین است. انواع توت های مختلف و عسل برای بازدید وجود دارد و هر سال در تاریخ 18 آگوست این فستیوال برگزار می شود. بیش از 3000 شرکت کننده در این جشنواره حضور دارند.همچنین علاوه بر توت و عسل انواع صنایع دستی کشور ارمنستان نیز در این محل به عرضه گذاشته می شود.

فستیوال توت و عسل-الفبای سفر

۱۱ و ۱۲ سپتامبر فستیوال باربیکیو( خرُواتس )

منطقه لُری دهکده آختالا (Akhtala) در ۱۴۵ کیلومتری ایروان محل برگزاری این جشنواره است. جشنواره باربیکیو یا گوشت های کبابی در 12 و 13 سپتامبر برگزار شده و فرصت خوبی برای امتحان کردن علاقه مندان این گوشت های کبابی است که  به سبک مردم ارمنستان تهیه می شود.
بیشتر از 60 نوع گوشت کبابی یا خرواتس توسط آشپزان ارمنی پخته و ارئه می شود که با موسیقی ارمنی و بازیهای سنتی همراه است. 3 برنده  نیز در این جشنواه اعلام می شود:برنده بهترین مزه، بهترین طراحی غذا و خلق بهترین ایده.

فستیوال باربیکیو( خرُواتس ) ارمنستان-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt