کشورهای  اروپایی بدون فرودگاه کدامند؟

کشورهای اروپایی بدون فرودگاه کدامند؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 06 آذر ، 1397

کشورهای اروپایی بدون فرودگاه

برای سفر کردن وقتی بلیط هواپیما را رزرو می کنید،چمدان های خود را بسته و به سمت فرودگاه حرکت می کنید. اما در این میان کشورهای هستند که فرودگاه ندارند و حتما برایتان جالب است که اینها کدام کشورها هستند و جابه جایی مسافران چگونه صورت می گیرد؟؟ با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

برای سفر کردن وقتی مقصد را مشخص می کنید و بلیط هواپیما را رزرو می کنید، مانند بلیط هواپیما استانبول، چمدان های خود را بسته و به سمت فرودگاه حرکت می کنید. اما در این میان کشورهای هستند که فرودگاه ندارند و حتما برایتان جالب است که اینها کدام کشورها هستند و جابه جایی مسافران چگونه صورت می گیرد؟؟ با الفبای سفر همراه باشید.

واتیکان

واتیکان با ۴۴ هکتار مساحت و ۸۳۶ نفر جمعیت، کوچک ترین کشور دنیا به شمار می رود. با اینکه این کشور در میان  شهر رم قرار دارد اما یک کشور  کاملا مستقل است. در واتیکان هیچ فرودگاهی و بزرگراهی وجود ندارد و  مسافران این شهر از طریق راه فرودگاه رم به این کشور سفر می کنند. به دلیل کوچک بودن مساحت این شهر، امکان ساخت فرودگاه در واتیکان وجود ندارد. تنها پاپ و سران دولت هستند که از هلی کوپتر برای رفتن به فرودگاه رم استفاده می کنند.

واتیکان-الفبای سفر

سان مارینو

سان مارینو کشوری هم مرز با ایتالیا است و کل سان مارینو توسط ایتالیا احاطه شده است. مساحت آن 61 کیلومتر مربع است و 30 هزار نفر در آن سکونت دارند. در نزدیکی سان مارینو فرودگاه بین المللی فدریکو فلینی در شهر ریمینی ایتالیا وجود دارد و شاید دلیل نساختن فرودگاه در این شهر، نزدیک بودن این فرودگاه باشد. باند فرودگاه خصوصی به طول 680 متر بر روی زمین چمن دهکده تور آسیا در سان مارینو وجود دارد که برخی ترددها از طرق هلی کپتر در این باند صورت میگیرد.

سان مارینو-الفبای سفر

لیختن اشتاین

لیختن اشتاین که بین اتریش و سوئیس قرار دارد تنها کشور محصور دوگانه در خشکی است که در آن هیچ فرودگاهی ساخته نشده است. وسعت این کشور 160 کیلومتر مربع بوده و جمعیت ساکنان آن نیز به 35 هزار نفر می رسد. فرودگاه زوریخ در سوئیس با فاصله 130 کیلومتر، نزدیک ترین فرودگاه به این کشور است که در صورت لزوم جا به جایی ها از طریق این فرودگاه صورت می گیرد. البته در صورت نیاز در شهر بالزرس یک محل برای فرود بالگرد وجود دارد.

لیختن اشتاین-الفبای سفر

موناکو

پس از واتیکان، موناکو دومین کشور دنیا به شمار می رود که در سوحل جنوب فرانکفورت و در ریویرای فرانسه واقع شده است. حدود 36 هزار نفر در موناکو زندگی می کنند و مساحت آن نیز تنها 2 کیلومتر مربع است که با توجه به این یک کشور متراکم محسوب می شود. برای کسانی که برای سفر کردن باید به فرودگاه بروند، فرودگاه که در نیس فرانسه وجود دارد نزدیکترین فرودگاه به مونکا است، همچنین در منطقه فونتوییل محلی برای فرود بالگرد ساخته شده است.

موناکو-الفبای سفر

آندورا

آندورا با مساحتی بالغ بر 468 کیلومتر مربع در بین اسپانیا و فرانسه واقع شده است. دو فرودگاه، بارسلونا ال پرات در اسپانیا و تولوز فرانسه، نزدیکترین فرودگاه به آندورا هستند که رسیدن به این دو فرودگاه با اتوموبیل حدود 3 ساعت زمان می برد. در آندورا به دلیل اینکه در کوهای پیرنه قرار گرفته امکان ساخت فرودگاه فراهم نیست ولی  در موارد ضروروی، 3 فرودگاه برای هلی کوپتر در آندوا وجود دارد.

آندورا-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt