آشنایی با 5 تا از بهترین رستوران های جهان

آشنایی با 5 تا از بهترین رستوران های جهان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

آشنایی با 5 تا از بهترین رستوران های جهان

در کنار گردش در کشورهای مختلف، یکی دیگر از لذت های سفر امتحان کردن غذای آن کشور است تا با فرهنگ غذایی مردم آن آشنا شوید.مجله بریتانیایی «رستوران» بر اساس نظر سنجی،لیستی از 50 رستوران برتر دنیا را به چاپ رسانده است. همراه با الفبای سفر به 5 رستوران آن اشاره می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در کنار گردش و تفریح در کشورهای مختلف، یکی دیگر از لذت های سفر امتحان کردن غذای آن کشور است تا با فرهنگ و آداب غذایی مردم آن مرز و بوم نیز آشنا شوید.  امتحان انواع غذاهای سنتی و خیابانی با طعم های متنوع یا خوردن غذاهای گران قیمت در یک رستوران لوکس یک انتخاب مناسب و خوشمزه است. در میان انواع رستوران های مختلف در سراسر دنیا، مجله بریتانیایی «رستوران» بر اساس نظر سنجی از آشپزها، صاحبان رستوران، کارشناسان و منتقدان بین المللی، لیستی از 50 رستوران برتر دنیا را به چاپ رسانده است. همراه با الفبای سفر به 5 رستوران آن اشاره می کنیم.

1.نوما، دانمارک

رستوران لوکس نوما، با خلاقیت خاص سر آشپز آن رنه ردزیپی در طبخ غذاهای دریایی و غذاهای حوزه اسکاندیناوی در سال های متوالی، لقب بهترین رستوران را به خود اختصاص داده و میزبان افراد سرشناس نیز می باشد. انواع پیش غذاها با طعم های فوق العاده گردشگران و افراد زیادی را به سمت خود می کشاند. یکی از غذاهای معروف و محبوب نوما، «مرغ و تخم مرغ» است که از کره، تخم مرغ، برگ های اسفناج و سس مخصوصی تهیه شده و با تزیین بسیار زیبایی سرو می شود.
از دیگر غذاهای رستوران دانمارکی نوما، سیب زمینی سرخ شده ،جگر اردک که با پودر قارچ باقلای پخته میشود به همراه دوغ را می توان نام برد که تزیین عالی آن با رنگ سبز به جذابیت آن افزوده است.

 رستوران نوما، دانمارک-الفبای سفر

2.ال سلر دِ کن روکا، اسپانیا

این رستوران توسط 3 برادر خانواده روکا به نام های جوردی، جوزپ، جون در جیرونای کاتالونیا افتتاح شد.غذاهای سنتی کاتالان در این رستوران طبخ می شود ولی چیزی آن را از سایر متفاوت کرده خلاقیت خاص و متفاوت آن برای سرو غذا است. در منوی این رستوران نام غذایی به چشم می خورد به نام ال مون (El Mon)به معنی جهان که توجه هر کسی را به خود جلب می کند که قرار هر با چه نوع غذایی مواجه شوند. اما این غذا شامل چه چیزهای است؟

بعد از سفارش این غذا،مشتریان با فانوس کاغذی سیاه و سفید مواجه خواهند شد که دارای 5 تکه است که غذاهای پنج کشور مختلف چین، مکزیک، موراکو،ترکیه و کره جنوبی  در آن قرار گرفته است. علاوه بر این غذای خاص از دیگر غذاهای محبوب، کباب بز به همراه شیر بز و نعناع را می توان نام برد. در سفر با تور اروپا بهار 97 حتما به این رستوران بروید و طعم فوق العاده غذاهای این رستوران را امتحان کنید.

رستوران ال سلر دِ کن روکا، اسپانیا-الفبای سفر

3.اُستریا فرانچسکانا،ایتالیا

این رستوان با منوی خلاقانه خود از زمان افتتاح مورد توجه منتقدین بوده است و در سالهای متعدد در جزو 5 رستوران برتر دنیا به شمار می رفته است. ماسیمو بوتورا سر آشپز مشهور این رستوران انقلاب خاصی در تهیه و طبخ غذاها به ویژه غذاهای سنتی به وجود آورده است.در منوی این رستوران غذاهای دریایی و بین الملی نیز به چشم می خورد و دسرها و نوشیدنی ها با طعم و مزه متفاوتی تهیه می شوند.

کباب دنده با سس بالزامیک که کبابی نرم و آبدار با طعم بی نظیری است، پاستایی که با کلاماری، صدف و روغن زیتون پخته شده که با خاویار و عصاره لیمو تزیین می شود از غذاهای بسیار خوشمزه این رستوان به شمار می رود.

رستوران اُستریا فرانچسکانا،ایتالیا-الفبای سفر

4.ایلون مالیسون پارک،نیویورک

سر آشپز فوق حرفه ای این رستوان با تبحری که در پخت و تهیه غذاهای و به خصوص غذاهای نیویورک دارد این رستوران را جزو برترین رستوران های دنیا قرار داده است.مواد اولیه سالم و تازه به همراه خلاقیت در پخت خوارک ها، عطر و طعم فراموش نشدنی به آنها می بخشد که مزه آن هیچگاه از یاد میهمانان نخواهد رفت. ماهی‌های خاویاری به همراه هویج در نان حلقوی
شکل، بشقاب غذای فوندو با کدوی کباب شده، سالاد و سبزیجات ، دسری با شکلات تلخ به همراه گیاه اسطوخودوس با تزیئنی کم نظیر، تنها 3 غذاهای محبوب از غذاهای منوی مفصل رستوران ایلون هستند، غذاهایی که بر اساس محصولات کشاورزی و آشپزی سنتی نیویورک طبخ می شوند.


رستوران ایلون مالیسون پارک،نیویورک-الفبای سفر

5.دینر بای هستون بلومنتال، انگلیس

اشلی پالمر واتس مدیر و سر آشپز مشهور و خلاق این رستوان، با الهام از دستورالعمل‌های پخت غذا در قرن هفدهم و هجدهم طعم غذاهای سنتی و تاریخی را برای میهمانان خود ارائه می کند.تلفیق سنتی و مدرن بودن مکان،غذاهای رستوران دینر بای و سرو غذاهای فوق العاده در بهترین شکل ممکن، هر گردشگری را مشتاق امتحان غذاهای خوش طعم این رستوان می کند.
طعم بی نظیر جگر سیاه مرغ با دسر گوشت، کیک حلقوی ساترنس این رستوران بسیار خاص است. غذاهای سنتی که به سبک مدرن و امروزی طبخ و سرو می شوند از دیگر دلایل خاص و پرطرفدار بودن این رستوان می باشد.

رستوران دینر بای هستون بلومنتال، انگلیس-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt