توصیه های برای انتخاب هتل مناسب در سفر

توصیه های برای انتخاب هتل مناسب در سفر

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 دی ، 1401

توصیه های برای انتخاب هتل مناسب در سفر

قبل از اینکه سفر خود را شروع کنید مسلما به دنبال رزرو یک هتل مناسب البته با توجه به نوع بودجه خود هستید.نیاز هر مسافر و یا گردشگری در انتخاب هتل متفاوت است و برای انتخاب درست باید بر اساس الویت ها این انتخاب صورت بگیرد. برای بررسی دیگر نکات با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

قبل از اینکه سفر خود را شروع کنید مسلما به دنبال رزرو یک هتل مناسب البته با توجه به نوع بودجه خود هستید. فرقی نمی کند همراه خانواده باشید یا به تنهای سفر کنید محلی را که برای استراحت خود انتخاب می کنید مهم است که بتوانید از امکانات آن نیز استفاده کنید. نیاز هر مسافر و یا گردشگری در انتخاب هتل متفاوت است و برای انتخاب درست باید بر اساس الویت ها این انتخاب صورت بگیرد. برای سفر کاری موقعیت مکانی هتل و برای سفرهای تفریحی نزدیک بودن هتل به محل جاذبه های گردشگری و مکان های تفریحی از نکات حائز اهمیت است. برای بررسی دیگر نکات با الفبای سفر همراه باشید.

انواع هتل:

برای نمونه در یک شهر باستانی و تاریخی مانند تور گرجستان، هتل هایی که به مکانهای باستانی شهر و جاذبه های تاریخی  نزدیک ترند برای سفر های تفریحی انتخاب مناسبی هستند و یا در شهرهایی که قالب نمایشگاهی دارند هتل های که  نزدیک به محل برگزاری نمایشگاه ها هستند یک نمونه بارز دیگر هستند. هتل هایی که در اطراف شهر قرار دارد قیمت کمتر و ارزان تری دارند و از امکانات بیشتری نیز برخوردارند.  

انتخاب هتل مناسب در سفر-الفبای سفر

موقعیت مکانی هتل:

در سفرهای تفریحی و گردشگری که قصد بازدید از جاهای دیدنی آن شهر را دارید مانند سفر به چین، اگر هتل در محلی دور از مکان های گردشگری یا مراکز خرید باشد باید برای رفت و آمد خود از تاکسی استفاده کنید که نرخ آن در برخی شهرها بسیار گران است، پس بهترین انتخاب هتل آن است که موقعیت هتل را در نظر بگیرید و به این صورت در هزینه های خود نیز صرفه جویی می کنید.

تشخیص درست مکان درست هتل

به طور مثال زمانی که با تور استانبول سفر کرده اید، هتلی که در منطقه سلطان احمد قرار دارد به مکان های تاریخی این شهر نزدیک است و یا هتلی که در منطقه تقسیم واقع شده برای سفرهای کاری و اداری مناسب تر است.

درجه بندی هتل ها

چند ستاره بودن هتل فاکتور مهمی است اما به تنهای کافی نیست. علاوه بر تعداد ستاره های هتل برای انتخاب درست باید فاکتورهای دیگری را نیز مد نظر گرفت.
 نکاتی مانند سرویس دهی به موقع و منظم، کیفیت غذا، امکانات پذیرایی و خدماتی مانند نگهداری و یا محل بازی برای کودکان، نمای خارجی و چشم انداز هتل، اندازه و تمیزی اتاق ها، وجود امکاناتی  مانند
استخر سرپوشیده، ماساژ و باشگاه ورزشی، دسترسی راحت و آسان به موقعیت ها، آشنا بودن کارمندان هتل به زبان انگلیسی و راهنمایی لازم از سوی آنها در موارد نیاز در کنار چند ستاره بوده اهمیت دارد.

برای هر فردی نیز ممکن است نکات خاصی مهم باشد مثل فضای هتل، وجود بالکن در اتاق و یا سوئیت، اینترنت بی سیم و..برای شخصی که به یک سفر کاری رفته و هتل تنها محلی برای خواب و استراحت است، بسیاری از این فاکتورها مهم نبوده و انتخاب هتل 5 و 4 ستاره هزینه اضافه محسوب می شود. در این مواقع برای انتخاب یک هتل 3 ستاره به محل و محدوده آن توجه کنید. حتما قبل از رزرو هتل در مورد امکاناتی که به شما تعلق می گیرد سوال کنید و آنها را درخواست کنید، پرسیدن نظر افرادی که قبلا در آن هتل اتاق رزرو کرده اند نیز کمک بهتری به تصمیم گیری شما می کند.

انتخاب هتل مناسب در سفر-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt