6 سوغات پرطرفدار تایلند

6 سوغات پرطرفدار تایلند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 مهر ، 1397

6 سوغات پرطرفدار تایلند

سفر به کشورهای آسیایی میان ایرانیان طرفدارن زیادی پیدا کرده است. بخش دوم هر سفر تهیه سوغات به عنوان یادگاری است. اگر به کشور تایلند سفر کنید چه سوغاتی های را باید تهیه کنید؟؟ با الفبای سفر از سوغات کشور تایلند مطلع می شویم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سفر به کشورهای آسیایی به ویژه تایلند، ارمنستان، گرجستان امروزه در میان ایرانیان طرفدارن زیادی پیدا کرده است.بخش دوم هر سفر تهیه سوغات به عنوان یادگاری  برای خود و یا دوستان و عزیزان است. هر کشوری سوغات منحصر به  فرد خود را دارد اما اگر به کشور تایلند سفر کنید چه سوغاتی های را باید تهیه کنید؟؟ با الفبای سفر از سوغات کشور تایلند مطلع می شویم.

1. ظروف سرامیکی

صنعت سرامیک در تایلند بسیار گسترده است و در تمامی نقاط این کشور ظروف های سرامیکی وجود دارد که نقوش برجسته انسان و طبیعت بر روی آن کشیده شده است. پرسلن و سنقخولاک از مشهورترین سرامیک های کشور تایلند است. به عنوان سوغات ظروف سرامیکی یک انتخاب مناسب است.

ظروف سرامیکی تایلند-الفبای سفر

2. زیور آلات و جواهر

در میان انواع زیور آلات، یاقوت، لعل و زیرکن به وفور در این کشور یافت می شود و به همین دلیل انواع جواهرات را مناسب سلیقه خود می توانید تهیه کنید. طلا و نقره نیز که همیشه از محبوبیت زیادی بر خوردار است با کیفیت بالا و قیمت مناسب وجود دارد و حتی می توانید طرح مورد نظر خود را سفارش دهید تا آن را برایتان بسازند. زیرآلات بدلی پر زرق و بر ق و یا حتی زیور آلات پارچه ای نیز در مدل ها و طرح و رنگهای گوناگون که توسط بومیان تایلند ساخته می شود را نیز می توانید در بازارهای محلی خریداری کنید.

زیور آلات و جواهر تایلند-الفبای سفر

3.صنایع چوبی

در میان انواع سوغاتی های مختلف تایلند، صنایع دستی چوبی نیز به چشم می خورد. انواع وسایل چوبی که بر روی آن کنده کاری های مختلف انجام شده در مدل ها و اندازه های مختلف را به عنوان سوغات می توانید تهیه کنید. اگر قادر به حمل وسایل بزرگ چوبی نیستید می توانید ظروف کوچک چوبی و یا وسایل کوچک تزینی  را خریداری کنید.

صنایع چوبی تایلند-الفبای سفر

4.ابریشم

تایلند جزو بزرگ ترن کشورهای تولید کننده ابریشم در دنیا است بنابراین اگر به دنبال سوغاتی لوکس هستید، ابریشم بهترین انتخاب است. ابریشم اصل بسیار گران قیمت و دارای کیفیت مرغوبی است و به آن طلای سبز نیز گفته می شود. اما باید در موقع خرید آن دقت زیادی کنید تا ابریشم تقلبی را به شما جای اصل آن نفروشند! برای تشخیص ابریشم اصل باید گفت که ابریشم اصل دارای لطافت و درخشش خاصی است و با چند بار دست کشیدن به روی پارچه ابریشم اصل گرمایی تولید می شود که آن را می توانید احساس می کنید. در سفر با تور بانکوک نوروز97 می توانید پارچه ابریشم اصل را تهیه کنید.

ابریشم تایلند-الفبای سفر

5.فانوس تایلندی

بالن و فانوس های روشن هوا کردن یکی از کارهای رایج کشورهای آسیای شرقی است. خرید این فانوس ها به عنوان سوغاتی با هزینه بسیار مناسب یک انتخاب جالب و خاص است، این فانوس ها در رنگ و طرحهای مختلف وجود دارد. به غیر از فانوس انواع لوستر و چراغ های شیشه ای  که در زینت و زیبایی خانه نقش مهمی دارد نیز سوغات مناسبی به شمار می رود.

فانوس تایلندی-الفبای سفر

6.چتر تایلندی

چتر تایلندی که از کاغذ، بامبو و پنبه ساخته می شود سوغاتی زیبا و خاصی است. روی این چترها طراحی و رنگ آمیزی مختلف وجود دارد.  در تهیه برخی از این چترها نیز ابریشم به کار رفته که قیمت این چترها را بسیار بالا می برد.

چتر تایلندی-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt