11روش  برای سفر به کشورهایی که زبان آنها را بلد نیستید

11روش برای سفر به کشورهایی که زبان آنها را بلد نیستید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 اردیبهشت ، 1397

11روش برای سفر به کشورهایی که زبان آنها را بلد نیستید

بین سفر به کشورهای مانند فرانسه و ایتالیا که عده ای از مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند و در آنجا علامت ها و تابلوهای انگلیسی وجود دارد، با سفر به کشورهای مانند کمبودیا و مراکش تفاوت زیادی وجود دارد. چگونه در این کشورها بدون دانستن زبان می توانید ارتباط برقرار کنید؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

بین سفر به کشورهای مانند فرانسه و ایتالیا که عده ای از مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند و در آنجا علامت ها و تابلوهای انگلیسی وجود دارد، با سفر به کشورهای مانند کمبودیا و مراکش تفاوت زیادی وجود دارد. اما چگونه در این کشورها بدون دانستن زبان می توانید ارتباط برقرار کنید؟؟ همراه با الفبای این موارد را بررسی می کنیم.

1.یادگیری 10 کلمه مهم و کاربردی

 از اینکه با بیان کلمات "بله" ،"خیر"،"خداحافط"،"ممنون"،"لطفا" "آیا قادر به صحبت به زبان انگلیسی هستید؟" "کجا"و.. می توانید تا  چه اندازه با مردم آن کشور ارتباط برقرار کنید، شگفت زده  خواهید شد. اگر به کشوری سفر کردید بدون یادگیری و اطلاع از این لغات، تنها کلمه "هتل" را بیان کنید و تلاش کنید هتل خود را پیدا کنید. البته یادگیری کلمات" سلام" و"ممنون"  به زبان آن کشور نتیجه بهتری در بر خواهد داشت.

2.لبخند زدن

 در سفر با تور روسیه و سفر به این کشور متوجه می شوید که آنها به غریبه ها لبخند نمی زنند، لبخند زدن می تواند شیوه مفیدی برای برقراری ارتباط با مردم آن کشور باشد.

3.صحبت کردن با ایما و اشاره

اشاره کردن و با حرکات دست توضیح دادن می تواند تا حد زیادی پیام شما را منتقل کند. اگر با انجام حرکات دست باعث شدید که کسی پیام شما را به اشتباه متوجه شود، کف دستان خود را روی هم قرار داده و آن را به قفسه سینه خود بچسبانید و سر خود را کمی بچرخانید. این حرکت به معنی بیان صلح و احترام است.

4.همراه خود دفترچه یاداشت و خودکار داشته باشید

اگر با زبان ایما و اشاره موفق به ایجاد ارتباط نشده اید، با استفاده از خودکار و دفتر شکل آن را بکشید و نشان دهید و فرد مقابل هم می تواند بروی دفترچه شما نقشه مسیر را بکشد و یا عدد بنویسد. 

5.استفاده از نرم افزار ترجمه

ابزارهای مختلفی برای ترجمه وجود دارد اما نرم افزار ترجمه گوگل می تواند یک گزینه خوب باشد. دوربین برنامه را در متن (منو، علامت جاده، پلاک در یک موزه) قرار دهید تا برنامه آن را به صورت خودکار ترجمه کند، همچنین به شما اجازه می دهد تا با یک نفر مکالمه داشته باشید. زبان مبدا و مقصد را انتخاب کنید، با میکروفون صحبت کرده و برنامه هر آنچه که در هر دو زبان می شنود را ترجمه می کند. در هنگام سفر با تور کشورهای مختلف مانند تور ارمنستان و سایر کشورها از این نرم افزار استفاده کنید.

6.داشتن برنامه از مسیر فردوگاه تا هتل  

لحظه ای که به فرودگاه می رسید، اغلب زمانی  است که شما در معرض آسیب پذیری از سوی افراد هستید، خسته هستید و احساس کمبود خواب می کنید، پس از گرفتن چمدان خود با افرادی مواجه می شوید که به سراغتان می آیند و به شما می گویند همراه من بیا.اگر شما دنبال قطار و یا اتوبوس شهری هستید، معمولا درفرودگاه ها علامت های یا آیکون های به زبان انگلیسی و قابل تشخیص هستند می توانید این علامت ها را دنبال کنید. اگر سردر گم هستید و قصد گرفتن یک تاکسی را دارید، از محلی که هتل خود را در آن رزرو کرده اید درخواست یک راننده هندی و یا چینی را برای بردن شما به هتل  کنید.

7.از افراد مناسب راهنمایی بخواهید

اگر در خیابان به دنبال فردی برای راهنمایی هستید به سراغ افراد جوانی که انگلیسی صحبت می کنند بروید. اگر در رستوران، فروشگاه و یا هتل هستید از کارمندان اونجا راهنمایی بخواهید.

 8.کارت هتل خود به زبان  آن کشور را همراه داشته باشید.

از این طریق می توانید با نشان دادن کارت هتل  به یک راننده تاکسی یا فردی  در خیابان ، درباره  مسیر خود به هتل سوال کنید.

9.نقشه کاغذی به زبان محلی کشور را همراه خود داشته باشید

اکثر هتل ها این نقشه ها را ارائه می دهند. بر روی نقشه قسمت های را که مد نظرتون هست را مشخص کرده و با نشان دادن نقشه به کارمندان هتل، در مورد مسیر راهنمایی بخواهید. در خیابان نیز با نشان دادن مسیر از روی نقشه می توانید از افراد سوال کنید.

10.از نگهبان هتل درخواست نوشتن نام و آدرس کنید

از نگهبان هتل درخواست کنید تا نام و اسم مقصد مورد نظرتون را به زبان محلی بروی کاغد بنویسد و از این طریق می توانید آن را به راننده تاکسی و یا دیگران نشان دهید و راهنمایی بخواهید.

11.برای ضبط مسیر خود از دوربین گوشی هوشمند خود استفاده کنید

هنگامی که نمی توانید علامت های روی تابلو یا اعداد را بخوانید، از تلفن هوشمند خود برای گرفتن عکس از تقاطع ها، ساختمان ها، علائم و موارد دیگر که ممکن است به عنوان نشانه هایی در مسیرتان باشند، استفاده کنید بنابراین وقتی که سوار مترو و یا قطار می شوید با عکس گرفتن از مسیر حمل و نقل  و علامت ها میتوانید مسیر رفت و برگشت خود را پیدا کنید.











6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt