سنت پترزبورگ مهم ترین شهر میزبان جام جهانی 2018

سنت پترزبورگ مهم ترین شهر میزبان جام جهانی 2018

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 اردیبهشت ، 1397

سنت پترزبورگ مهم ترین شهر میزبان جام جهانی 2018

سنت پترزبورگ شمالی ترین شهر میزبان جام جهانی 2018 در کشور روسیه خواهد بود.در مسابقات جام کنفدراسیون 2017 سنت پترزبورگ شهر اصلی مسابقات بود و رقابت نهایی در استادیوم Piter Arena برگزار شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سنت پترزبورگ شمالی ترین شهر میزبان جام جهانی 2018 در کشور روسیه خواهد بود.در مسابقات جام کنفدراسیون 2017 سنت پترزبورگ شهر اصلی مسابقات بود و رقابت نهایی در استادیوم Piter Arena برگزار شد.

در جام جهانی 2018 روسیه مسابقات مرحله گروهی، یک هشتم نهایی، نیمه نهایی و رده بندی در این شهر برگزار خواهند شد.شهر سنت پترزبورگ از نظر جمعییت با داشتن بیش از 5 میلیون نفردومین شهر کشور روسیه می باشد 


 سنت پترزبورگ -الفبای سفر

به جرات می توان گفت که شهر سنت پترزبورگ پایتخت توریستی کشور روسیه به حساب می آید. سالانه این شهر میزبان بیش از 6 میلیون توریست می باشد.عمده شهرت شهر سنت پترزبورگ به دلیل مرکز تاریخی بسیار زیبایش می باشد که حتی به خاطر ساخت و سازهای مدرن شهر دست نخورده باقی مانده است.

حمل و نقل سنت پترزبورگ

فرودگاه Pulkovo در مرز جنوبی شهر سنت پترزبورگ قرار گرفته است. در قیاس با سایر فرودگاه های این کشور از نظر ازدهام جمعیت چهارمین فرودگاه کشور روسیه است.این فرودگاه در سال 1932 بازگشایی سد و در سال 2013 ترمینال مسافران جدیدی برای پروازهای داخلی به این فرودگاه اضافه شد.بعد از تکمیل تمام بازسازی ها این فرودگاه قابلیت خدمات رسانی به 20 میلیون مسافر را پیدا کرد. این ترمینال جدیدبه عنوان زیبا ترین و راحت ترین ترمینال مسافربری جهان شناخته شد.

ترمینال جدید Pulkovo

شما می توانید از فرودگاه به وسیله تاکسی، خط 39 اتوبوس که از ایستگاه مترو Moskovskaya میگذرد به شهر بروید. 

 در شهر سنت پترزبورگ 5 ترمینال راه آهن وجود دارد، از ترمینال Ladozhsky گرفته تا ترمینال Yekaterinburg که طول این مسیر 36 ساعت می باشد و همچنین از ترمینال Vitebsky تا Kaliningrad بیسست و پنج ساعت طول می کشد.شما از طریق ترمینال راه آهنMoskovsky  به سایر شهر های میزبان جام جهانی 2018 سفر کنید.

ترمینال راه آهن Moskovsky

سفر از سنت پترزبورگ به مسکو بسیار راحت است: روزانه ده ها قطار سریع السیر مسافران را در مدت زمان 4 ساعت از این شهر به شهر مسکو می رسانند. برای سفر از Saint Petersburg به Nizhny Novgorod به وسیله قطار نیاز به 15 ساعت زمان دارید و ذکر این نکته الزامی است که برای سفر از سنت پترزبورگ به سایر شهرهای میزبان جام جهانی 2018 بهترین راه سفر با هواپیما است.

در شهر سنت پترزبورگ انواع وسایل حمل نقل عمومی زمینی و حتی مترو موجود می باشند و شما به راحتی می توانید با تاکسی و یا مترو به استادیم Piter Arena بروید و به دلیل جام جهانی 2018 ایستگاه Krestovsky Ostrov در نزدیکی استادیوم ساخته شده است.

دیدنی های شهر سنت پترزبورگ

دیدنی های شهر سنت پترزبورگ بیشتر از سایر شهر های روسیه می باشد. اولین و باشکوه ترین جاذبه شهر سنت پترزبورگ مرکز تاریخی این شهر است که نظر هر بازدید کننده ای را به خود جلب می کند. قسمت اعظم این ساختمان ها در مرکز شهر سنت پترزبورگ در قرن های 17 الی 20 ساخته شده است.

حاشیه رودخانه نوا در شب های سفید

شمال شهر سنت پترزبورگ دارای طول روز طولانی خارق العاده می باشد. در اواخر ماه June و اوایل ماه July بازدیدکنندگان این شهر می توانند پدیده ای به نام شب های سفید را تماشا کنند. این پدیده به دلیل خارج نشدن خورشید از خط افق اتفاق می افتد. زیبا ترین مکان برای پیاده روی در شب های سفید حاشیه رودخانه نوا به دلیل حاشیه گرانیتی رودخانه، جاذبه های تاریخی و معماری زیبای شهر و همچنین به مدت چند ساعت برای عبور کشتی ها از خلیج فنلاند به خلیج لادوگا و برعکس پل ها را بالا می برند.


رودخانه نوا ، سنت پترزبورگ-الفبای سفر

موزه Hermitage

در گذشته کاخ زمستانی محل اقامت تزار بوده است اما بعد از انقلاب 1917 این کاخ به موزه Hermitage تغییر کاربری داد و در حال حاضر یکی از بزرگترین و منحصر به فردترین موره ها برای علاقه مندان به آثار هنری و تاریخی می باشد.

موزه Hermitage

قلعه پتر و پاول

در ابتدا این قلعه برای دفاع از شهر استفاده میشد و درون دیوارهای این قلعه زندان ساخته شده بود درحالی که امروزه این قلعه به یک مکان دیدنی و جاذبه ی گردشگری تبدیل شده است.


قلعه پتر و پاول-الفبای سفر

کلیسای جامع سنت آیزاک

یکی دیگر از بناهای زیبای شهر سنت پترزبورگ کلیسای جامع سنت آیزاک می باشد.قسمت بالایی کلیسای جامع سنت آیزاک برای بازدید کنندگان باز می باشد، زمانی که از پله ها بالا میروید از بین ستون ها می توانید تمام شهر را ببینید.


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt