جاذبه های گردشگری مارماریس

جاذبه های گردشگری مارماریس

جاذبه های گردشگری مارماریس

مارماریس

مارماریس با قدمت 6 قرن قبل از میلاد مسیح ، در مجاورت دریای مدیترانه و کوه های پوشیده از درختان سرسبز در جنوب غربی ترکیه قرار دارد. مارماریس شهری  بسیار زیبا ومتفاوت با سایر شهرهای توریستی ترکیه است و جزء مسیرهای توریستی کمتر شناخته شده برای ایرانیان به شمار می رود، این شهر ابتدا  با نام فیسکوس (Physkos) شناخته می شد. ۳۴۰۰ سال پیش از میلاد با آمدن قومی که نام رئیس آن “کار” بود سکونت در مارماریس کنونی آغاز شد و نام کاریا از مشتق نام رییس قبیله به این منطقه داده شده.
در تور مارماریس می توانید از آثار تمدن های گوناگونی چون  کاریا، رودوس و آدا، مصر، آشور، ایون، دور، پرس، مقدونیه، سوریه، روم، بیزانس، سلجوقیان و عثمانی را مشاهده نمایید. این شهر همچنین با دو لنگرگاه اصلی و بندرهای متعدد خود، مرکزی برای کشتی‌ رانی و غواصی نیز محسوب می شود.

آب و هوای مارماریس

آب و هوای مارماریس، معتدل و گرم است. زمستان های مارماریس با بارش های زیاد همراه است. متوسط دمای سالانه مارماریس حدود 18.8 درجه سانتی گراد و میانگین میزان بارش سالانه حدود  926 میلی متر است. در آگوست کمترین میزان بارش و در ماه دسامبر بیشترین میزان بارش مارماریس  اتفاق می افتد. دمای هوای مارماریس در ماه های جولای و آگوست با 42 درجه ، گرم ترین ماهها و در ماه ژانویه با 15 درجه سانتی گراد،سردترین ماه سال می باشد اما برای گردشگرانی که قصد سفر به این شهر را دارند بهترین زمان سفر به مارماریس با توجه به موقعیت جغرافیایی فصل بهار و پاییز (از آوریل تا اکتبر) می باشد.

غذاهای مارماریس

غذاهای محلی مارماریس هم مانند غذاهای شهرهای دیگر دنیا مجموعه‌ای از طعم‌ها، مزه‌ها و رنگ های مختلف هستند. مانند غذایی که با برنج  و موادی چون گوشت و ادویه طعم‌دار پخته می شود ، پیتزاهایی با نان نازک که روی آن پنیر، تخم‌مرغ، گوشت ریز شده قرار دارد که بسیار خوشزه است، همچنین بیش از ۴۰ نوع کباب در ترکیه وجود دارد که معروفترین آن‌ها کباب خیابانی است که ، لایه‌های پخته شده از گوشت گاو یا مرغ را داخل نان قرار داده و روی آن کاهو، پیاز و گوجه می‌ریزند و از غذاهای خوش طعم و پرطرفدار است.

هتل های مارماریس

هتل های مارماریس مانند دیگر شهر ها دارای امکانات ویژه خود است برای سفر به این شهر با توجه به برآورد هزینه و رفت و آمد، انتخاب هتل نقش مهمی در سفر دارد که محل هتل در جایی باشد که رفت و آمد به مراکز تفریحی راحت انجام گیرد. هتل های خارج شهر قیمت های کمتری دارند ولی هزینه ایاب و ذهاب به دلیل مسیر دور هتل از جاهای دیدنی مارماریس، بیشتر می شود. هتل هیلتون مارماریس، هتل الگانس اینترنشنال مارماریس، هتل مارتی ریزورت دیلوکس مارماریس، هتل گرین نیچر دیاموند مارماریس از جمله بهترین هتل های این شهر می باشند.

جاذبه های گردشگری مارماریس

  از جاذبه های توریستی مارماریس و تفریحات مارماریس می توان گردشگاه های موجود در کناره سواحل طولانی با آبی زلال، وجود بنادر طبیعی و وسیع ،مراکز خرید مارماریس، گیاهان گرمسیری وزیبا، نوار ساحلی با صخره‌هایی بزرگ، غارهای زیبا، خدمات تور آبی، بنادر مدرن، کشتی های تفریحی، امکانات مناسب خلیج برای هر نوع ورزش آبی و... را نام برد. مارماریس،جواهر ترکیه  شهری متشکل از ساختمان هایی سفيد با گل های كاغذی بسيار زيبا  است که جلوه ای زيبا به شهر بخشيده است.

🔍 مشاهده تورهای لحظه آخری مارماریس
🔍 دیدنیها، سرگرمی و تفریحاتی که در مارماریس نباید از دست دهید!
🔍مشاهده لیست هتلهای مارماریس

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt