جاذبه های گردشگری ترکیه

جاذبه های گردشگری ترکیه

جاذبه های گردشگری ترکیه

ترکیه

ترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه، کشوری اورسیای بوده و بخش بزرگ آن در غرب آسیا و خاورمیانه و بخش کوچک در جنوب شرق اروپا قرار دارد و پایتخت آن آنکارا است. شبه جزیره  آناتولی با قدمتی در عصر نو سنگی، بیشتر مناطق ترکیه را در برگرفته است. زبان رسمی مردم این کشور، ترکی استانبولی است اما در کنار آن نیز به زبانهای دیگر کردی، زازاها، ترکی آذربایجانی هم صحبت می شود. دین مردم ترکیه اسلام بوده و واحد پول این کشور لیره ترکیه می باشد. ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران کشوری پر مقصد و پر طرفدار در میان گرشگران است وجود معماری‌های زیبا و قدیمی، سواحل  با آب و هوای مطلوب ، انواع تفریحات گوناگون، مراکز خرید،  طبیعت زیبا، رستوران و کافه های متعدد، در کنار جاذبه های توریستی ترکیه دیگر از دلایل سفر به این کشور همسایه می باشد.

آب و هوای ترکیه

ب و هوای ترکیه دارای تلفیقی از آب و هوای مدیترانه ای و قاره ای است . شمال ترکیه آب و هوای اقیانوسی و قسمت جنوبی این کشور آب و هوای معتدل مدیترانه ای دارد . آب و هوای مناطق داخلی  نیز به نسبت خشک و قاره ای است. به طور کلی آب وهوای ترکیه به 4 قسمت تقسیم می شود، مدیترانه ای، کوهستانی، خشک قاره ای ودر سواحل دریای سیاه تابستان هایی گرم و زمستان ها نیز معتدل و مرطوب است. زمستان های ترکیه نیز و با کاهش دما و بارش همراه است. اما در مجموع بهترین زمان برای سفر به ترکیه ، فصل های بهار وپاییز است. در این فصول هوا  بسیار مطلوب و دلپذیر بوده ونه زیاد گرم و نه زیاد سرد است .

غذاهای ترکیه

در غذاهای ترکیه، سبزیجات تازه و مواد خوش طعم همراه گوشت نرم و چاشنی‌دار، زیاد مورد استفاده قرار میگیرد.  انواع کباب در میان غذاهای گوناگون و رنگی و اشتها آور از محبوبیت زیادی برخوردار است که از معروف ‌ترین آن دونرکباب و کباب ترکی است که بسیار لذیذ بوده و شهرت جهانی دارد که بسته به مواد متشکل آن و شیوه ی طبخ در کنار برنج، برنج بلغور و سبزی سرو می شود.ویژگی های فرهنگی امپراطوری عثمانی تاثیر چشم گیری را در غذاهای ترکیه گذاشته است و همچنین غذاهای مردم این کشور تلفیقی ازغذاهای آسیای مرکزی، قفقاز، خاورمیانه، مدیترانه و بالکان است.سبزیجات و ماهی تازه و روغن زیتون از موارد پر طرفدار محسوب می شوند. گوشت، سبزیجات؛ حبوبات؛خورش و انواع نان های محلی در سفره غذایی مردم ترکیه به وفور یافت می شود.

هتل های ترکیه

اقامت در هتل با امکانات مناسب از ویژگیهای یک سفر خوب است. هتل های ترکیه نیز دارای درجات و امکانات گوناگون بوده که  بنا به سلیقه و بودجه مورد انتخاب قرار می گیرد. ترکیه دارای شهرهای مختلف بوده و هر شهر نیز دارای انواع هتلهای مختلف در تمامی نقاط می باشد. گردشگران می توانند با توجه به امکانات و قیمت مناسب هتل مورد نظر خود را انتخاب کنند.

جاذبه های گردشگری ترکیه

کشور ترکیه دارای جاذبه های توریستی زیاد در شهرهای گوناگون خود می باشد. آنتالیا و استانبول از 2 شهر پر مسافر ترکیه می باشد. بناهای تاریخی کهن با معماری با شکوه، فرهنگ غنی، غذاهای مشهور،مناظر و طبیت زیبا و چشم نواز، کوه های بر افراشته ، سواحل مدیترانه ای با آب های زلال و شفاف از جمله دلایل سفر به این کشور می باشد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt