جاذبه های گردشگری اندونزی

جاذبه های گردشگری اندونزی

جاذبه های گردشگری اندونزی

اندونزی

جمهوری اندونزی کشوری است که در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه واقع شده است و پایتخت آن جاکاراتا می باشد. مردم اندونزی به زبان اندونزیایی که زبان رسمی کشورشان است صحبت می کنند. همچنین واحد پول این کشور روپیه است.دین اسلام توسط بازرگانان دریانورد مسلمان به این کشور رسید و امروز اکثریت مردم اندونزی را مسلمانان تشکیل می دهند.
کشور اندونزی دارای فرهنگ واحدی نیست  و فرهنگ های زیادی را در خود جای داده از جمله فرهنگ امپراطوری ماجاپاهیت در جزایر مرکزی، فرهنگ حالای با لباس های باتیک, خنجرهای کریس و فرهنگ عربی, عمده ساختار فرهنگی آن را تشکیل می دهند.مجمع‌الجزایر اندونزی  با قدمتی 2 میلیون و۶۰۰ هزار ساله، بزرگ ترین مجمع الجزایر در جهان است و دارای بیش از ۱۸۰۰۰ جزیره متنوع که البته در حدود ۶۰۰۰ آن‌ها زندگی در حال جریان است.
جاذبه های توریستی این کشور بی شمار است، دیدنی های جاکاراتا،دیدنی های بالی اندونزی به ویژه آثار تاریخی پر قدمت و سواحل زیبا و شگفت انگیز قسمتی از این جاذبه ها می باشد.

آب و هوای اندونزی

آب و هوای اندونزی استوایی، گرم و مرطوب است که تغییرات فصلی در آن اندک می باشد. بیش از دو سوم این کشور از جنگل‌های استوایی بارانی پوشده شده ‌است و به همین علت آب و هوای اندونزی  به دو فصل گرما ، بارانی و مرطوب تقسیم می شود. فصل خشک از آوریل تا اکتبر و فصل بارانی از نوامبر تا مارس است.
 در تمامی طول سال درجه حرارت آن بین 20 تا 33 درجه متغییر است. وزش بادهای غربی که حامل گرما و رطوبت اقیانوس هند می باشند باعث گردیده از ماه دسامبر تا ماه مارس بارشهای مکرر صورت گیرد و این فصل به منزله تابستان نیم کره جنوبی می باشد. اما زمستان از ماه ژوئن تا سپتامبر آب وهوای این جزیره تحت تاثیر بادهای سرد اقیانوس است. در این فصل روزها دما معتدل و شب ها خنک می گردد. میزان رطوبت کاهش یافته و اغلب روزها آفتابی خواهد بود.  به طور کلی بهترین زمان سفر به اندونزی از ماه می تا سپتامبر است.

غذاهای اندونزی

بیش از ۵ هزار نوع غذای گوناگون و متنوع در اندونزی وجود دارد. در بیشتر غذاهای اندونزی استفاده از ماهی، برنج و سبزیجات رایج است. آنها همچنین در کنار غذایشان از چاشنی سامبال بسیار استفاده می کنند که نوعی سس بوده و متشکل از فلفل چیلی و سیر، آب لیمو، شکر، نمک و البته گاهی قارچ ، انبه نرسیده است. استفاده از چاشنی های ترش، فلفل چیلی و ترشی های مختلف و یا چاشنی های با طعم شیرین  در کنار غذاها به فور در سفره مردم این کشور یافت می شود. برنج و سس سامبال و ترشی به همراه مقدار کمی گوشت، غذاهای دریایی یا سبزیجاتی که اغلب با شکل خورشت تهیه شده، از رایج ترین نوع غذاهای مردم اندونزی است. دو نوع از غذاهایی که مورد علاقه مردم اندونزی است، یکی تِمپه یا همان سویای تخمیر شده که معمولاً به صورت فشرده موجود است و سرشار از پروتئین و فیبر می باشد و دیگری کروپُک یا کراکِر سرخ شده که از میگو، غذاهای دریایی و سبزیجات تهیه می شود و در ابتدای غذا سرو می گردد.دسر نیز یکی از رایج ترین وعده های غذایی در جنوب شرق آسیا محسوب می شود.

هتل های اندونزی

هتل های اندونزی  دارای امکانات و خدمات گوناگون برای گردشگران و توریستها می باشد. انواع هتل در این جزیره  قرار دارد  که  با توجه به نوع و درجه و امکانات مورد نظر انتخاب می شود و این تنوع نیز در درجه و قیمت هتل های نیز وجود دارد.جزیره بالی در کشور اندونزی در سالهای اخیر به یک کشور پر مقصد تبدیل شده و در نتیجه انواع هتل ها در این جزیره قرار دارد. هتل های 5 ستاره بالی و یا انواع گوناگون هتل آيانا بالی،هتل بولگاری بالی هتل شرايتون بالی، هتل لاگونا بالی، هتل ديسكاوری بالی و...

جاذبه های گردشگری اندونزی

۱۸۳۳۰ جزایر در اندونزی وجود دارد که ۶۰۰۰ از آنها مسکونی است، اندونزی بزرگترین مجمع الجزایر در جهان است.  از میان تمام این جزایر، بالی از شهرت زیادی برخوردار بوده وبه یکی از پر مقصد ترین جزایر تبدیل شده است. سواحل فوق العاده زیبا ازپرطرفدارترین جاذبه های توریستی این جزیره است، همچنین جنگل‌های استوایی با چشم اندازی زیبا، معابد باستانی و کاخ های تاریخی، آتش فشان های فعال، پارکهای ملی، غواصی در آب های زلال از دیگر نقاط دیدنی اندونزی و همچنین تفریحات جزیره بالی را محسوب میشود. همچنین به غیر از بالی سایر جزایری که در اندونزی قرار دارد جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است.

🔍 دیدنیها، سرگرمی و تفریحاتی که در اندونزی نباید از دست دهید!

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt