هزینه سفر به ژاپن

هزینه سفر به ژاپن چقدر است؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 اسفند ، 1402

هزینه سفر به ژاپن | هزینه بلیط، اقامت، حمل و نقل و غذا

هزینه سفر به ژاپن به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله، هزینه بلیط، هزینه اقامت در ژاپن، هزینه حمل و نقل، غذا و... را در این کشور بررسی کرده‌ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ژاپن را همه مردم دنیا به انیمه‌ها و مانگاهایش، درختان گیلاس باشکوه و شکوفه‌های گیلاس صورتی‌رنگش، قله زیبای فوجی و کوه‌های آتش‌فشانی‌اش، سامورایی‌ها و نینجاهایش و تکنولوژی‌های پیشرفته و فناوری‌های مدرنش می‌شناسند. عجیب نیست که هر گردشگری دلش بخواهد حداقل یک بار از نزدیک این کشور پیشرفته و مدرن و در عین حال وفادار به سنت‌هایش را از نزدیک ببیند. باوجود این، اساساً ژاپن یکی از گران‌ترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود و هزینه سفر به ژاپن قطعاً یکی از دغدغه‌های گردشگران است. بنابراین اگر شما هم رویای سفر به سرزمین سامورایی‌ها را در سر می‌پرورانید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا درباره هزینه سفر به ژاپن از ایران، قیمت تور سفر به ژاپن و هزینه‌های جاری در طول سفر، اطلاعات کافی را به دست آورید.

هزینه پاسپورت و اخذ ویزا برای ژاپن

برای برآورد کردن هزینه سفر به ژاپن، مانند هر سفر خارجی دیگری، اولین هزینه مربوط به گرفتن پاسپورت و دریافت ویزای ژاپن می‌شود.

اگر پاسپورت دارید و از مدت زمان اعتبار آن کمتر از ۶ ماه باقی مانده است، باید آن را تمدید کنید و اگر گذرنامه ندارید باید نسبت به اخذ آن اقدام کنید. برای اخذ پاسپورت یا تمدید آن باید به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنید. مراحل اداری و دریافت مدارک شما در دفتر پلیس ۱۰+ انجام می‌شود. هزینه‌های مراحل دریافت پاسپورت در هر سال کمی تغییر می‌کند و در حال حاضر (زمستان ۱۴۰۲) این هزینه حدود ۴۲۰ هزار تومان است.

پس از تهیه گذرنامه، گام بعدی برای محقق ساختن رویای سفر به ژاپن، اخذ ویزای کشور ژاپن است. ویزای کشور ژاپن از طریق سفارت ژاپن صادر می‌شود و در حال حاضر بنابه اعلام سفارت برای دریافت ویزای توریستی نیازی به گرفتن نوبت نیست و با داشتن اصل مدارک موردنیاز که در سایت سفارت به آنها اشاره شده است، می‌توانید نسبت به دریافت ویزا اقدام کنید. ویزای توریستی کشور ژاپن، ۳ ماه اعتبار دارد و ابتدای آوریل ۲۰۲۳ هزینه دریافت ویزای توریستی یک‌بار ورود به این کشور ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

هزینه پاسپورت و اخذ ویزا برای ژاپن

دریاف ویزا ژاپن

هزینه بلیط هواپیما برای ژاپن

اگر مراحل اخذ پاسپورت و ویزا به خوبی پیش برود، در گام بعدی باید به سراغ خرید بلیط هواپیما به مقصد ژاپن بروید. گامی که به تنهایی نقش مهمی در افزایش قیمت سفر به ژاپن دارد.

هزینه سفر به ژاپن با هواپیما از تهران، به عوامل مختلفی وابسته است. مثلاً زمان سفر، نوع صندلی انتخاب شده (اکونومی، بیزینس و فرست کلاس)، شهری که به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اید و ایرلاینی که مجری پرواز شماست، همگی بر قیمت بلیط پرواز شما تأثیرگذار هستند.

شما می‌توانید بلیط خود را به مقصد شهرهایی همچون هیروشیما، کیوتو یا توکیو با ایرلاین‌های مختلفی نظیر ترکیش ایرلاینز، امارات، فلای دبی، قطر ایرویز و… تهیه کنید.

هزینه بلیط هواپیما برای ژاپن

سفر به ژاپن با هواپیما

هزینه عوارض خروج از کشور

حالا که همه مقدمات سفر را فراهم کردید، نوبت به پرداخت عوارض خروج از کشور می‌رسد. میزان عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

  • اگر برای اولین بار است که از کشور خارج می‌شوید، باید مبلغ ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.
  • در سفر دوم باید ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.
  • از سفر سوم به بعد، ۸۰۰ هزار تومان به عنوان عوارض خروج از کشور از شما دریافت می‌شود.

هزینه سفر به ژاپن با تور

اگر نگران هزینه سفر به ژاپن هستید، سفر با تور از برخی جهات می‌تواند شما را در مدیریت بهتر هزینه‌ها یاری کند. هزینه تور ژاپن به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به زمان سفر، تعداد روزهای برگزاری تور، خدمات تور، نوع هتل موردنظر شما، خدمات هتل، تعداد گشت‌های شهری، نوع پروازها و… اشاره کرد.

از محاسن سفر با تور باید به این نکته اشاره کرد که شما را از پرداخت هزینه‌های متعدد بی‌نیاز می‌کند و شما با یک بار هزینه کردن، همه هزینه‌های پیش رو را می‌پردازید. به‌علاوه، هزینه اخذ ویزا و پیش بردن فرایند دریافت ویزا نیز برعهده مجری تور است و این، کار شما را بسیار راحت می‌کند.

هزینه های اسکان و اقامت در ژاپن

ژاپن کشوی پرجمعیت به شمار می‌آید و تراکم جمعیت نیز در آن بالاست. همین مسئله باعث محدودیت فضا و افزایش قیمت مسکن در ژاپن شده است. به همین دلیل، هزینه‌های اسکان و اقامت در ژاپن، کم نیست و بخش زیادی از هزینه سفر به ژاپن را مبالغ مربوط به محل اقامت تشکیل می‌دهد. در ادامه، گزینه‌های اقامتی در ژاپن را بررسی می‌کنیم تا بهتر بتوانید هزینه‌های سفر خود را تخمین بزنید.

  • هتل
    طبیعتاً اولین گزینه‌ای که برای اقامت در هر منطقه‌ای به ذهنمان می‌رسد، هتل است؛ اما بد نیست بدانید که هزینه‌های اقامت در هتل در ژاپن سر به فلک می‌کشد. اقامت در هتل‌ها بسته به کیفیت‌ آنها، هزینه متفاوتی دارد، برای مثال:
    • هتل‌های مقرون‌به‌صرفه: از ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار برای هر شب
    • هتل‌های سه ستاره: ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار برای هر شب
    • هتل‌های چهار ستاره: ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار برای هر شب
    • هتل‌های لوکس و پنج ستاره: بیش از ۱۰۰۰ دلار برای هر شب
    • هتل‌های بیزنس کلاس: این هتل‌ها بیشتر برای بازرگانان و تاجران ژاپنی ساخته شده‌اند که به دلیل کار کردن تا دیرهنگام یا مسافرت‌های متعدد نمی‌توانند شب را در خانه بگذرانند. این هتل‌ها اتاق‌های کوچک اما بسیار تمیز و مرتبی را در اختیار افراد قرار می‌دهد و در داخل این اتاق‌ها امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، حمام، دستگاه‌های سرو قهوه یا چای وجود دارد. در شهرهای بزرگ ژاپن به‌راحتی می‌توانید چنین هتل‌هایی را پیدا کنید و با پرداخت شبانه ۷۰ دلار، یک اقامت اقتصادی داشته باشید.
    • هتل‌های کپسولی
      یکی از گزینه‌های اقامتی که احتمالاً در جای دیگری غیر از ژاپن پیدا نمی‌کنید، هتل‌های کپسولی هستند. اتاق‌های این هتل درواقع به شکل کپسول‌های مربعی شکل ساخته شده‌اند و به هر نفر یک کپسول که دارای چراغ مطالعه، در ورود و خروج و گاهی یک تلویزیون کوچک است اختصاص داده می‌شود. در این نوع هتل‌ها، سرویس بهداشتی و حمام و برخی فضاهای دیگر بین ساکنان مشترک است و تنها کپسول‌ها اختصاصی هستند. هزینه اقامت در هتل‌های کپسولی برای هر شب حدود ۳۵ دلار است.
    • هاستل
      هاستل‌ها یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های اقامت در ژاپن به شمار می‌آيند. اگر با اقامت در فضای اشتراکی و خوابگاه مشکلی نداشته باشید، این نوع اقامت هزینه‌ای تقریباً نصف هزینه اقامت در هتل را به همراه دارد و یک گزینه خوب اقتصادی است.

    •  ریوکان
      اگر می‌خواهید به بهترین شکل ممکن یک زندگی سنتی ژاپنی را تجربه کنید و البته نگرانی زیادی بابت هزینه سفر به ژاپن ندارید، می‌توانید اقامت در ریوکان را انتخاب کنید. ریوکان‌ها اقامتگاه‌های سنتی ژاپنی هستند که به صورت کاملاً سنتی طراحی شده‌اند و به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرند. شما با اقامت در ریوکان از وعده‌های شام و صبحانه سنتی ژاپنی و همچنین حمام سنتی ژاپن (انسن) بهره‌مند خواهید شد. هزینه تقریبی اقامت در ریوکان‌ها بین ۱۴۰ تا ۲۳۰ دلار است.

    • مانگا کیسا
      این گزینه اقامتی پایین‌ترین قیمت اقامت بین همه گزینه‌های ممکن را برای شما به همراه خواهد داشت؛ اما شاید تجربه چندان خوشایندی را برای شما رقم نزند. این اقامتگاه‌ها درواقع کافی‌نت‌ها یا کافه‌های اینترنتی ۲۴ ساعته‌ای هستند که غرفه‌های خصوصی دارند و امکان خواب و استراحت در این غرفه‌ها فراهم است. نکته جالب مانگا کیساها این است که در هر غرفه، کتاب‌های کمیک یا مانگا برای پر کردن اوقات اقامتگران وجود دارد. فضای مانگا کیساها معمولاً بسیار شلوغ و پرسروصداست و استراحت کردن در آنها مشکل است. تنها حسن آنها پرداخت هزینه‌ای اندک در حدود ۲۰ دلار است.

    هزینه های اسکان و اقامت در ژاپن

    تصویری از یک هتل پنج ستاره در ژاپن

      هزینه غذا و خورد و خوراک در ژاپن

      غذا یکی از گزینه‌های کم‌هزینه سفر به ژاپن است. البته شما می‌توانید به رستوران‌های لاکچری و گران‌قیمت در شهر توکیو بروید و مبلغ زیادی پرداخت کنید؛ اما در مجموع، پیدا کردن غذای ارزان و با کیفیت کار راحتی است.

      خرید غذاهای ارزان تر در ژاپن

      با رعایت چند نکته ساده می‌توانید گزینه‌های غذا و خوردوخوراک ارزان‌تری را در سفر خود به ژاپن انتخاب کنید:

      • غذا را از فروشگاه‌های بزرگ بخرید
        اگر سری به مراکز خرید بزرگ مانند ۷-Eleven و Family Mart بزنید می‌توانید از غذاهای سالم، ارزان و خوش‌طعم ژاپنی استفاده کنید. گزینه‌های متعددی از غذاهای پیش آماده و پخته شده در این فروشگاه‌ها در اختیار شماست، برای مثال، یک (Bento Box) جعبه ناهار با برنج، ماهی، گوشت و سبزیجات) در حدود ۴ دلار هزینه دارد.

      • از رستوران‌های محلی استفاده کنید
        در رستوران‌های محلی می‌توانید تنها با پرداخت ۵ دلار یک کاسه برنج را با ماهی یا گوشت سرخ‌کرده و سبزیجات میل کنید. به طور معمول در هر گوشه از خیابان‌های ژاپن، یک بار و رستوران نودل وجود دارد که می‌توانید در آنها غذاهای باکیفیت، سالم و ارزان پیدا کنید.

      • سوشی با کمترین هزینه
        اگر به سوشی علاقمند باشید، رستوران‌های سوشی ترن یکی از بهترین گزینه‌های غذای ارزان به شمار می‌آیند. سوشی ترن جایی است که غذاها بر روی یک نوار در مقابل شما در حال حرکت هستند و می‌توانید از بین آنها هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کنید. به طور معمول، هزینه هر بشقاب ۲ دلار است.

      هزینه غذا و خورد و خوراک در ژاپن

      هزینه غذا در ژاپن

        وعده غذایی وایکینگ‌ها در ژاپن

        بسیاری از رستوران‌ها در ژاپن غذاهایی نظیر تمپورا، سوشی و ساشیمی را به گونه‌ای سرو می‌کنند که می‌توانید به راحتی آن‌را با دوستان خود تقسیم کرده و دور هم میل کنید و در آخر در حدود ۱۷ دلار برای هر نفر پرداخت کنید. بوفه «هرچه می‌خواهد دل تنگت بخور» یا Vikings در برخی از رستوران‌های ژاپن به شما این اجازه را می‌دهد تا با پرداخت تقریبی ۲۰ دلار، به‌صورت نامحدود غذا میل کنید. البته برخی از رستوران‌ها مبالغ بسیار بیشتری برای وعده غذایی وایکینگ دریافت می‌کنند.

        هزینه بازدید از جاهای دیدنی ژاپن

        طبیعتاً به عنوان کسی که با هدف گردشگری به کشور ژاپن سفر کرده‌اید، یکی از مهم‌ترین کارهایی که دوست دارید انجام بدهید، بازدید از جاهای دیدنی ژاپن است.

        اما باید بدانید که هر یک از اماکن دیدنی ژاپن دارای هزینه ورودی هستند و به طور تقریبی بازدید از هر یک از آن‌ها ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ین معادل ۵ تا ۱۰ دلار هزینه خواهد داشت که در انتهای سفر، مبلغ قابل‌توجهی خواهد شد.

        البته در این میان، ورود به برخی از پارک‌ها، معابد و اماکن مذهبی، رایگان و بدون هزینه است. در برخی شهرها مانند کیوتو شما می‌توانید پاس معبد بگیرید. با پاس معابد با هزینه حدود ۱۲۰۰ ین می‌توانید به شکل نامحدود به معابد دسترسی داشته باشید.

        هزینه حمل و نقل در ژاپن

        اگرچه انتظار داریم حمل‌ونقل عمومی از هزینه سفر به ژاپن بکاهد، اما گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی در ژاپن مانند مترو، تاکسی، اتوبوس و قطار اگرچه بسیار باکیفیت و در دسترس هستند، اما چندان ارزان و کم‌هزینه به شمار نمی‌آیند. در ادامه، گزینه‌های مختلف را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

        • قطار
          بدون شک شما هم وصف سیستم ریلی بی‌نظیر ژاپن را زیاد شنیده‌اید. باید بگوییم هرچه شنیده‌اید درست است. در ژاپن هرجا که می‌روید قطار وجود دارد که همیشه به‌موقع به ایستگاه می‌رسند، بسیار سریع و تمیز هستند و استفاده از آن‌ها آسان است. درواقع قطار گزینه شماره یک وسایل حمل و نقل در ژاپن محسوب می‌شود. 

        برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید بلیط JR Pass را خریداری کنید. JR Pass بلیطی از پیش پرداخت‌شده است که امکان استفاده نامحدود از قطار را در بازه‌های مشخص ۷، ۱۴ یا ۲۱ روزه برای شما فراهم می‌کند.

        هزینه خرید بلیط عادی آن ۴۲۵ دلار برای ۱۴ روز است و برای نوع درجه یک (فرست کلاس)، قیمت آن به ۶۰۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد. درست است که این بلیط در ابتدا بسیار گران به نظر می‌رسد، اما درواقع شما می‌توانید با پرداخت ۳۰ دلار در هر روز به‌صورت نامحدود در تمام نقاط کشور سفر کنید.

        هزینه حمل و نقل در ژاپن

        عکسی از قطار در ژاپن

        • اتوبوس
          اتوبوس یکی دیگر از گزینه‌های حمل‌و‌نقل در ژاپن است و برای نواحی کوچک و روستایی بسیار کاربرد دارد. به طور معمول اتوبوس‌های روزانه و شبانه‌روزی برای مقاصد مختلف ژاپن فعالیت می‌کنند. استفاده از اتوبوس نیز چندان ارزان نیست و در عین‌حال زمان‌بر هم هست؛ ولی برای برخی مناطق توریستی دورافتاده، گزینه‌ دیگری جز اتوبوس در دسترس نیست. بلیط ۳ روزه اتوبوس، ۹۲ دلار و بلیط ۵ روزه، ۱۳۸ دلار قیمت دارد.

        • مترو
          در شهرهای بزرگی نظیر توکیو و کیوتو، سیستم متروی کامل و در دسترسی وجود دارد. چنانچه قصد دارید در شهر تردد زیادی داشته باشید، بلیط‌های روزانه می‌توانند کمی در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کنند.

        • تاکسی
          هزینه تاکسی در ژاپن بسیار بالا است؛ به‌عنوان مثال، یک مسیر ۲۰ دقیقه‌ای با تاکسی و بر مبنای تاکسی‌متر در حدود ۵۰ دلار هزینه خواهد داشت.

        در نهایت چقدر پول برای سفر به ژاپن نیاز است؟

        همان‌طور که در ابتدا هم گفته شد اساساً ژاپن مقصد گردشگری لوکس و گرانی به حساب می‌آید. اگر بخواهیم یک حساب سرانگشتی برای هزینه سفر به ژاپن در سال ۱۴۰۲ داشته باشیم، باید هزینه اخذ ویزا، بلیط هواپیما، هتل، خوردوخوراک، رفت‌وآمد و بازدید از جاذبه‌های گردشگری را در نظر بگیریم که در کنار یکدیگر، مجموع هزینه سفر توریستی به ژاپن را تعیین می‌کنند. هر فرد برای داشتن یک سفر معمولی و دور از هزینه‌های آنچنانی به ژاپن، باید روزانه حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار خرج کند. به‌علاوه باید هزینه اجاره اقامتگاه را نیز در نظر بگیرید که می‌توانید این رقم را تا روزانه ۵۰۰ دلار افزایش دهد.

        سؤالات متداول:

        1. هزینه هتل در ژاپن چقدر است؟

        در ژاپن، هزینه هتل‌های مقرون‌به‌صرفه، از شبی ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار، هزینه هتل‌های سه ستاره، از شبی ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار، هزینه هتل‌های چهار ستاره از شبی ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار و هزینه هتل‌های لوکس و پنج ستاره نیز بیش از ۱۰۰۰ دلار برای هر شب خواهد بود.

        2. هزینه حمل و نقل در ژاپن چقدر است؟

        در ژاپن، برای رفت و آمد با قطار باید مبلغی حدود 425 دلار برای 14 روز در نظر بگیرید. همچنین بلیط 3 روزه اتوبوس، 92 دلار و هزینه بلیط 5 روزه، 138 دلار است. در صورت استفاده از تاکسی نیز برای یک مسیر 20 دقیقه‌ای، مبلغی حدود 50 دلار را در نظر بگیرید.

        6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt