گواهی سلامت گردشگری ترکیه (کارت سلامت گردشگری)

گواهی سلامت گردشگری ترکیه (کارت سلامت گردشگری)

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 آذر ، 1402

گواهی سلامت گردشگری ترکیه (کارت سلامت گردشگری)

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری ترکیه، برنامه گواهی سلامت گردشگری را که در فصل تابستان 2020 عملیاتی خواهد شد، آغاز کرده است. گواهی سلامت گردشگری ترکیه که با پیشگامی وزارت فرهنگ و گردشگری و همکاری وزارت خانه های بهداشت، ارتباطات، کشور و امور خارجه، و همچنین همکاری تمام فعالان و همکاران صنعت گردشگری آماده شده است؛ برای شهروندان ترکیه و همچنین گردشگران خارجی که قصد دارند تعطیلات خود را در ترکیه بگذرانند یک سری تدابیر گسترده ای را از حمل نقل تا اسکان، از اقدامات زیرساختی تا وضعیت سلامت مسافران شامل می شود. گواهی که از سوی نهادهای بین المللی صادر خواهد شد، اقدامات ایرلاینزها، فرودگاه ها و دیگر وسایل نقلیه به همراه محل اقامت، رستوران، کافه ها  و ... را در رعایت بالاترین شرایط سلامت و بهداشت، ثبت خواهد کرد. 

آغاز سفر به ترکیه

ترکیه با رعایت پروتکل های بهداشتی بار دیگر سیر صعودی را در صنعت گردشگری در پیش می گیرد

اظهارات وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه درمورد باز شدن مرز ترکیه

محمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری تکیه، در خصوص برنامه گواهی سلامت گردشگری که از سوی نهادهای بین المللی ارائه خواهد شد؛ گفت: ترکیه، با زیرساخت های قوی که در زمینه سلامت دارد و تدابیر پیشگامانه ای که اتخاذ کرده است، توانست مشکلات موجود را مدیریت کند که این موضوع الگویی برای تمام جهان خواهد بود. برنامه گواهی سلامت گردشگری که در دستور کار قرار گرفته است نیز نشان می دهد که ترکیه در هنجارهای جدید گردشگری هم نقش پیشگامی را برعهده خواهد گرفت.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «تحولات کوید – 19 که جهان نمونه آن را به خود ندیده بود باعث شد تا تدابیر ویژه ای در راستای قرنطینه جهانی اتخاذ شود که اکنون مشاهده می کنیم این تدابیر آرام آرام در حال انعطاف است. در همین راستا، صنعت گردشگری برای بازگشت انسان ها به شرایط عادی نقش حیاتی بازی می کند. با آگاهی به این مهم و اهمیتی که فرهنگمان به مهمان قائل است ما را تشویق می کند تا برای گذر به دوران گردشگری سالم بعد از دوران کوید – 19 از هر کس دیگری زودتر دست به آمادگی بزنیم. برنامه گواهی سلامت گردشگری که آماده کرده ایم باعث خواهد شد تا مسافرانمان در ترکیه تعطیلات خود را با خیال راحت و در شرایط کاملاً امن و بهداشتی سپری کنند. برنامه ای که آغاز کرده ایم شامل اقدامات پیشگیرانه و مراقبت کننده ای است که تمامی تدابیر سلامتی و بهداشتی را برای گردشگرانی که به کشورمان می آیند اعم از وسایل نقلیه هوایی، دریایی و زمینی مورد استفاده، فرودگاه ها و ترمینال های مقصد، تمامی تاسیسات و اماکنی که در تعطیلات خود از آن استفاده خواهند کرد، کارکنانی که به آنان خدمات ارائه خواهند داد و حتی وضعیت سلامتی خود گردشگران را شامل می شود. تمام مجموعه های اقامتی و حمل و نقلی خود را تشویق خواهیم کرد تا با ورود به این گواهی سلامت تمام اقدامات و تدابیر برای تعطیلات سالم را اتخاذ کنند.


اظهارات وزیر گردشگری ترکیه راجع به آغاز سفر به این کشور

محمد نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه

سرفصل های برنامه گواهی سلامت گردشگری ترکیه

برنامه گواهی سلامتی که ترکیه آن را آغاز کرده است شامل چهار سرفصل اصلی زیر می باشد.

  1. "امنیت و سلامت مسافر
  2. امنیت و سلامت پرسنل و کارکنان
  3. تدابیر اتخاذ شده در مجموعه ها
  4. تدابیر اتخاذ شده در وسایل نقلیه

مطلب زیر را از دست ندهید

ترکیه، پیشرو در صنعت گردشگری سلامت

بخش امنیت و سلامت مسافر

گواهی، شامل تمام اقدامات و تدابیری است که از زمان ورود مسافر به ترکیه تا زمان خروجش از این کشور را شامل خواهد شد. این تدابیر و اقدامات شامل این موارد خواهد بود: جلوگیری از ورود مسافرین بدون ماسک در تمامی ترمینال ها و پایانه ها، توزیع رایگان ماسک میان مسافران، نصب دوربین های حرارتی در تمامی ترمینال ها و پایانه ها، سنجش دمای بدن مسافران، تهیه کف پوش های ضدعفونی کننده و در صورت نیاز تهیه کابین های ضد عفونی کننده و اجرای پروتکل های سلامت در خصوص مسافرانی که شرایط سفر را ندارند. 

بخش امنیت و سلامت کارکنان و پرسنل

این بخش نیز شامل تدابیر و اقداماتی خواهد بود که سلامت فیزیکی و روحی پرسنل شاغل در مجموعه های حمل و نقل، اسکان و اقامت مسافرین، رستوران ها و کافه ها و.. را تأمین خواهد کرد. این اقدامات و تدابیر شامل این موارد است: آموزش های ضد عفونی کنندگی و پساب زدایی به پرسنل، حمایت های روانی از پرسنل، تأمین لوازم مورد نیاز بهداشتی/ پزشکی، سنجش حرارت بدن پرسنل قبل از ورود به مجموعه و اگر نیاز باشد کنترل با دوربین های حرارتی تحت استاندارهای لازم و ثبت برنامه ها، برگزاری جلسات توجیهی، طرح غربالگری و ... همچنین تنظیم مجدد روال کاری پرسنل در صورت نیاز.

بخش تدابیر اتخاذ شده در مجموعه ها

بخش تدابیر اتخاذ شده در مجموعه ها نیز شامل اقداماتی است که برای جلوگیری از گسترش دامنه شیوع و همچنین بازبینی و اتخاذ تدابیر در فعالیت مجموعه های حمل و نقل، رستوران ها، کافه ها و ... در روند مذکور خواهد بود. در همین راستا گواهی سلامت گردشگری تمام شرایط لازم برای تحت کنترل درآوردن پاندمی اعم از فاصله گذاری اجتماعی، تماس، ایزوله سازی و علاوه بر این رعایت آن از سوی تمامی کارکنان مجموعه ها را مهیا کرده و بر آن نظارت خواهد کرد. 

تدابیر اتخاذ شده در وسایل نقلیه

آخرین سرفصل که تحت عنوان " تدابیر اتخاذ شده در وسایل نقلیه" آماده شده است به مانند دیگر مجموعه ها شامل تدابیر، اقدامات و تنظیمات در وسایل نقلیه هوایی، دریایی و زمینی است. این موارد شامل: آموزش کارکنان و پرسنل فعال در زمینه حل و نقل، مدارک پزشکی پرسنل، استریل کردن تمامی وسایل نقلیه و تنظیم سیستم حمل و نقل بر اساس استانداردهای فاصله گذاری اجتماعی، می باشد. 

شروع سفر به ترکیه در کرونا

اقدامات پیشگیرانه دولت ترکیه، جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: «پروتکل های پاندمی و گواهی های سلامتی را که برای مجموعه های فرودگاهی، راه های هوایی داخلی، راه مواصلاتی زمینی و مجموعه های گردشگری در نظر گرفته شده بود به صورت جداگانه در تاریخ 4 می 2020 میلادی به اتمام رسانده ایم. همچنین برنامه ریزی کرده ایم که در خصوص فعالیت هتل ها نیز روند صدور گواهی را در طول ماه می عملیاتی کنیم. تمامی مجموعه هایی که تحت تأیید گواهی سلامت درآمده باشند را در تاریخ 1 ژوئن 2020 در تمامی کانال های ارتباطاتی از جمله وب سایت وزارتمان اعلام خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در پایان سخنان خود در خصوص روند عادی سازی بعد از دوران کوید – 19 و حساسیت هایی که در خصوص برنامه گواهی سلامت گردشگری در این دوران نشان داده خواهد شد افزود: ما به عنوان ترکیه، در تمامی این روند برای این که هم شهروندانمان و هم مسافرانی که به کشورمان می آیند با خیال راحت به مسافرت خود بپردازند با آگاهی کامل از احساس مسئولیتمان در این روند، حرکت می کنیم. ضرب المثلی داریم که مهمان نوازی ترک ها را نشان می دهد: "جای مهمانانمان در سر ما است". ما همواره با این دستور اخلاقی حرکت کرده و بعد از این نیز در این دوران حساس بر همین شیوه عمل خواهیم کرد.

منبع: رایزن فرهنگی سفارت ترکیه

جهت اطلاع از تاریخ مورد نظر برای سفر به ترکیه به صفه تبدیل تاریخ شمسی به میلادی مراجعه نمایید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt