جاذبه های گردشگری طبیعی مشهد را بشناسید

جاذبه های گردشگری طبیعی مشهد را بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 23 مرداد ، 1398

جاذبه های گردشگری طبیعی مشهد را بشناسید

مشهد دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیاد طبیعی و شگفت انگیزاست که هر کدام جذابیت منحصر به فرد خود را دارند. در این مطلب برخی از بهترین جاذبه های گردشگری مشهد را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

همه ما ایرانی ها شهر مشهد را با آرامگاه امام رضا(ع) و فردوسی می شناسیم، اما نکته جالب توجه این است که اکثر گردشگران خارجی نیز کاملا با این شهر آشنایی دارند. مشهد دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیاد طبیعی و شگفت انگیز است که هر کدام جذابیت منحصر به فرد خود را دارند. در این مطلب برخی از جاذبه های گردشگری طبیعی مشهد را به شما معرفی می کنیم تا علاوه بر زیارتی که در مشهد خواهید داشت، لذت بازدید از بهترین جاذبه های گردشگری مشهد را از دست ندهید.

آبشار و پل پیاده رو در پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی، قدیمی ترین روستای مشهد

پارک کوهسنگی مشهد بعد از پارک ملت بزرگ ترین مجموعه تفریحی در شهر مشهد می باشد. این پارک در جنوب غربی مشهد قرار گرفته و در حاشیه کوه ‌های مرتفع شکل گرفته است. مجموعه کوه سنگی از کهن ‌ترین روستاهای مشهد و یکی از محبوب ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری طبیعی مشهد به حساب می آید. مجموعه کوهسنگی به دلیل تاج گذاری شاه عباس که یکی از بزرگ ترین شاهان ایران بوده دارای اهمیت زیادی می باشد. ادغام شدن آب، صخره های سنگی، سرسبزی و نور و همچنین وجود بنای موزه‌ بزرگ خراسان که از معماری کاخ کلات نادر الگو برداری شده است، به پارک کوهسنگی مشهد جذابیت می بخشد و آن را در بین گردشگران تور های ویژه مشهد محبوب کرده است.

پله ها و آبشار در پارک کوهسنگی مشهد

هفت حوض، پارکی طبیعی در نزدیکی مشهد

پارک طبیعی هفت حوض یکی دیگر از جاذبه های بسیار جذاب گردشگری مشهد است. این پارک دارای هفت حوض می باشد و در میان کوه های خلج و در ۷ کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته است. برای بازدید از این پارک بسیار زیبا و دیدنی بعد از ورود به شهرک سیدی و جاده خلج، باید حدود ۳ کیلومتر از جاده را طی کنید تا به یک دوراهی برسید و سپس از سمت چپ و اتوبان به راهتان ادامه دهید. کمی جلوتر به یک میدان خواهید رسید که محل پارک اتومبیل می باشد و از آن جا با پیمودن نزدیک به 2 کیلومتر پیاده روی به پارک هفت حوض خواهید رسید.

برکه و صخره های هفت حوض مشهد

برکه های طبیعی هفت حوض مشهد

غار مغان، مخصوص علاقه مندان به ماجراجویی

در ۳۵ کیلومتری شهر مشهد و جنوب روستای مغان، یک غار دو دهانه قرار گرفته است که داخل آن استالاگمیت و استالاکتیت های بسیار جذاب و زیادی را مشاهده می کنید. عمق هرکدام از چاه های این غار ۲۵ متر است و همچنین درون غار پرتگاه ها و برکه های آبی زیادی وجود دارد که باعث ترس و هیجان بسیار و دست کشیدن از ماجراجویی انفرادی شما می شود. به شما توصیه می کنیم برای بازدید از غار شگفت انگیز مغان حتما‌ از یک راهنما استفاده کنید که با مشکل مواجه نشوید.

آب ها و دیواره های غار مغان مشهد

باغ ملی مشهد

یکی از شلوغ ترین و جذاب ترین مکان های گردشگری مشهد، باغ ملی می باشد. باغ ملی مشهد متعلق به محمود سیستانی بوده و دارای آب‌ نما و درختان بلندی است که آن را به یک جاذبه گردشگری زیبا و جذاب مشهد تبدیل کرده است. همچنین تندیس‌ هایی از مشاهیرعلم وعرفان نیز در باغ ملی وجود دارد.

حوض و درختان باغ ملی مشهد

بند گلستان، جاذبه ای 500 ساله

بند گلستان نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مشهد است که در ۸ کیلومتری غرب این شهر واقع می باشد. این مکان بر روی رودخانه گلستان که یکی از مناطق گردشگری مشهد می باشد، بنا شده است. حدود ۵۰۰ سال از احداث بند گلستان می‌گذرد اما هنوز پا برجاست و میزبان گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

بند گلستان مشهد

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt