آشنایی با بناهای باکو با معماری خارق العاده

آشنایی با بناهای باکو با معماری خارق العاده

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 اسفند ، 1398

آشنایی با بناهای باکو با معماری خارق العاده

باکو دارای پیشینه قرون وسطی است که توسط بناهای سبک اروپایی آخر 19 و قرن 20 و آسمان خراش ها مدرن احاطه شده است. تاریخ کشور آذربایجان را میتوانید از بررسی معماری بناهای دوره های مختلف آن کشف کنید. الفبای سفر تعدادی از این بناها را به شما معرفی میکند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

باکو دارای پیشینه قرون وسطی است که توسط بناهای سبک اروپایی آخر 19 و قرن 20 و آسمان خراش ها مدرن احاطه شده است. تاریخ کشور آذربایجان را میتوانید از بررسی معماری بناهای دوره های مختلف آن کشف کنید. الفبای سفر تعدادی از این بناها را به شما معرفی میکند.

کاخ اسماعیلیه Ismailiyya Palace باکو

زمانی که باکو بخشی از امپراتوری روسیه بود، بهره برداری از نفت این کشور ثروت زیادی را برای این کشور به ارمغان داشت. بخشی از این داریی کشور صرف ساخت بناهای باشکوه و مجلل شد. در مورد کاخ اسماعیلیه باید گفت که تاریخچه غم انگیزی دارد. 

موسی نقی یف میلیونر آذربایجانی پس از درگذشت پسرشتصمیم به ساختن یک عمارت متقارن بزرگ در خیابان Istiglaliyyat کرد. معماری این بنا که به سبک گوتیک ونیزی ساخته شده در سال 1913 به پایان رسید. در تور باکو تابستان 98 میتوانید  معماری دیدنی این بنا را از نزدیک مشاهده کنید.

کاخ اسماعیلیه باکو،الفبای سفر

کاخ خوشبختی باکو Palace of Happiness

عمارت نئوگوتیک نمونه دیگری از بناهایی است سرمایه داران آن دوره آن را بنا کردند.یک فرد ثروتمند لهستانی به نام مختاروف فردی را استخدام کرد تا مشابه ساختمانی را که همسرش در سفر فرانسه به آن علاقه پیدا کرده بود را بسازد . ساخت کاخ خوشبختی به سبک نئوگوتیک  در سال 1912 آغاز شد و نه ماه طول کشید. تا قبل از اشغال باکو به دست بلشویکهای روسیه این زوج در این محل زندگی میکردند.

بلشویکهای روسیه در سال 1920 وارد این ساختمان شدند که مختاروف با آنها درگیر شد و در آخر نتوانست آنها را شکست دهد و با ضرب گلوله خودکشی کرد.این کاخ در حال حاضر در 5 طبقه بوده و به کاخ ازدواج شناخته میشود که در مراسم های دولتی و رسمی برگزار می شود که در تور آذربایجان بهار 99 میتوانید از این محل بازدید کنید.

کاخ-خوشبختی باکو،الفبای سفر

خانه دولت House of Government

با نگاهی به خانه دولت که در مرکز شهر  باکو در مجاورت خیابان  نفتچیلر قرار دارد، از زیبایی های معماری این بنا شگفت زده خواهید شد. مساختمان زیبا با معماری باروک که در شب مانند نگینی در این شهر میدرخشد.ساخت و ساز این بنا در سال 1952 به پایان رسید و دارای ظرفیت 5500 نفری است که در حال حاضر در اختیار وزارت خانه قرار دارد. امروزه خانه دولت باکو یکی از جذاب ترین سبک های معماری در باکو به شمار میرود.

خانه دولت باکو،الفبای سفر

کلیسای نجات دهنده  Church of the Saviour

کلیسای نجات دهنده  که به سبک گوتیک بنا شده در نزدیکی خیابان 28 می قرار گرفته است و به قرن 19 میلادی تعلق دارد. در دوران رونق نفت باکو، اروپایی ها از جمله بسیاری از آلمانی ها، برای نابود کردن این کلیسا دست به اقدامات زیادی کردند.اما در نهایت جوزف استالین از تخریب کلیسا خود داری کرد و از لوتری ها درخواست کردن تا برای این  لطف برای او دعا کنند.امروزه از این کلیسا به عنوان یک وزارتخانه فرهنگی و یک سالن کنسرت استفاده میشود. برای رزرو بلیط هواپیما با الفبای سفر همراه باشید.

کلیسای نجات دهنده باکو،الفبای سفر

 دروازه مراد Murad’s Gate باکو

دروازه مراد باکو به دستور شیروان شاه در قرن 16 ام میلادی ساخته شده و با توجه به جنگ های این کشور با کشورهای مانند روسیه احتمالا هدف از ساخت ما حفاظت از شهر بوده است. این دروازه در دیواره های شرقی باکو قرار دارد و نام آن از سلطان ترک سلطان مراد سوم که بعدها حاکمیت باکو را به عهده گرفت بگرفته شده است. این سازه که جر مناطق دیدنی باکو است ولی نماد مقاوت این شهر در برابر دشمنان می باشد.

دروازه مراد باکو،الفبای سفر

 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt