هر آنچه باید از شهر قدیم آنتالیا بدانید

هر آنچه باید از شهر قدیم آنتالیا بدانید

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 بهمن ، 1401

هر آنچه باید از شهر قدیم آنتالیا بدانید

قبل از اینکه آنتالیا به مقصد محبوبی تبدیل شود، یک شهر باستانی بود که در دوران هلنیستی تاسیس شده بوده و بعدها بخشی از امپراطوری رم شد. به همین دلیل شهر قدیم آنتالیا دارای گذشته پرباری است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

قبل از اینکه آنتالیا به مقصد محبوبی تبدیل شود، یک شهر باستانی بود که در دوران هلنیستی تاسیس شده بوده و بعدها بخشی از امپراطوری رم شد. به همین دلیل شهر قدیم آنتالیا دارای گذشته پرباری است. همراه با الفبای سفر کمی با کلاچی این شهر پرقدمتی و پر رمز و راز آشنا شوید.

تاریخچه شهر قدیمی آنتالیا کالیچی 

شهر قدیمی آنتالیا یا  کالیچیKaleiçi در مرکز آنتالیای امروزی قرار دارد و داری ساختار کهن قدیمی خود است. کوچه های پیچ در پیچ و تنگ، خانه های چوبی، بارها و رستوانهای مختلف که سبک آنها به دوران امپراطوری عثمانی بر میگیرد، خانه های بازسازی شده سفید رنگ، خیابان های سنگفرش شده، بناهای تاریخی عثمانی با سقف قرمز رنگ برخی از جزییات این شهر زیبا است که در تور آنتالیا از آنها میتوانید دیدن کنید.

هدف از ساخت این شهر در دوران رم باستان حفاظت از بندرگاه در مقابل شرق بوده است. در قدیم دور تا دور این منطقه با دیوارهای سنگی بزرگ و چندین دروازه محور شده بوده که امروزه تنها از آن دو دیوار و یک دروازه به جای مانده است.

کالاچی شهر قدیم آنتالیا،الفبای سفر

چگونه به کالاچی برویم؟

شما به راحتی می توانید با یه تاکسی به کالاچی و میدان اصلی شهر که کال کاپیسی Kale Kapısı، نام دارد بروید.برج ساعت قدیمی و مشهور آنتالیا که در دوران سلطان عبدالحمید دوم عثمانی ساخته شد درست در این محل قرار دارد.
 مجسمه پادشاه آتالوس دوم که 150 سال قبل از میلاد ساخته شده بود را در این منطقه می توانید مشاهده کنید. در مقابل برج ساعت قدم زنان می توانید به سمت اوزون چارچی سوکاک Uzun Çarşı Sokak حرکت کنید و از دیگر زیباییهای این شهر در تور آنتالیا دیدن کنید.

برج ساعت آنتالیا،الفبای سفر

در کالاچی از چه چیزهایی دیدن کنیم؟

وقتی که وارد کوچه اوزون چارچی سوکاک می شوید از مسجد تکلی محمد پاشا Tekeli Mehmet Paşa Cami که یکی از مساجد دوران عثمانی است که در قرن 18 ساخته شده دیدن کنید. اگر از مقابل Hesapçı Sokak عبور کنید مناره کسیک را میتوانید مشاهده کنید که در ابتدا یک معبد رومی بوده که در قرن دوم میلادی ساخته شده بوده که بعدها به یک کلیسای بیزانس تبدیل شده بوده و در انتها در قرن 13 تبدیل به یک مسجد شد.( برای شروع سفر به این منطقه دیدنی، بلیط پرواز آنتالیا را رزرو کنید.)

 در چند قدمی این مناره دروازه هادریان که به نام دروازه سه قوس Triple Gate هم شناخته می شود قرار دارد که در سال 130 میلادی ساخته شد.اطراف این دروازه تاریخی باشکوه درختان و گلهای زیبا وجود دارد. از این منطقه تاریخی دیدنی در تور لحظه آخری آنتالیا عکاسی دیدنی و به یاد ماندنی بگیرید.

پس از آن از پلکان تاریخی Kırkmerdiven با پایین بروید تا بندر باستانی برسید. این بندر قدیمی متعلق به دوران رم باستان از قرن 2 قبل از میلاد تا اواخر قرن 20 که در نزدیکی ساحل کنیاتی بندر جدیدی ایجاد شود، بندر مهمی به شمار می رفت. امرزه این بندر تاریخی و پر قدمت پر از قایق ها بادبانی، قایقهای موتوری و همچنین کافه و بارهای گوناگون است. به سمت جنوب غربی این بندر حرکت کنید تا به برج سنگی هیدریلیک Hıdırlık Tower برسید. این برج دیدنی توسط امپراطوری رم در قرن 2 میلادی ساخته است که در تور ارزان آنتالیا می توانید آن را مشاهده کنید.

مسجد تکلی محمد پاشا آنتالیا،الفبای سفر

در شهر قدیم آنتالیا چه کارهایی انجام دهیم؟

زمانی که به شهر قدیم آنتالیا می روید حتما گشتی در اطراف این محل بزنید و از کوچه های قدیمی و خانه های دوران عثمانی دیدن کنید.برخی از این خانه های قدیمی بازسازی و تبدیل به هتلهای آنتالیا شده اند.در این محل از موزه Suna-İnan Kıraç Kaleiçi که در یک عمارت قدیمی قرار دارد دیدن کنید. این موزه بیشتر در مورد قوم نگاری است و در داخل باغ آن نیز یک کلیسای ارتدوکس زیبا قرار دارد. 

مغازه ها و فروشگاه های مختلفی در این محل قرار دارد که میتوانید از آنها سوغات تهیه کنید و یا در کافه های اطراف مانند کافه Terrace و یا کافه Hesapçı Sokak که دارای چشم انداز بی نظیر رو به دریا و کوه های اطراف بنشینید و اندکی استراحت کنید.

 موزه Suna İnan Kıraç Kaleiçi آنتالیا،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt