جشن آب تایلند را با هیجان زیاد تجربه کنید

جشن آب تایلند را با هیجان زیاد تجربه کنید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 فروردین ، 1398

جشن آب تایلند را با هیجان زیاد تجربه کنید

هر سال در کشور تایلند جشن آب برگزار می شود که با شادی و هیجان و خیس کردن افراد همراه است. این جشن همزمان با سال نو در تایلند برگزار می شود. همراه با الفبای سفر با این جشنواره بیشتر آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

هر سال در کشور تایلند جشن آب برگزار می شود که با شادی و هیجان و خیس کردن افراد همراه است. این جشن همزمان با سال نو در تایلند برگزار می شود. همراه با الفبای سفر با این جشنواره بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه جشن سونگکران Thailand water festival

جشنوار آب تایلند همه ساله در این کشور به مدت سه روز برگزار می شود. این جشن از 13 تا 15 آوریل برگزار می شود که روز 15 آوریل اولین روز سال نوی تایلندی است. جشنوار آب که در زبان تایلندی سونگکران Songkran گفته می شود به معنی حرکت کردن و تغییر مکان است و دلیل این نامگذاری نیز حرکت خورشید در منطقه البروج می باشد.

نکته جالب این است که همزمان با برگزاری این جشن در واقع فصل بارانزا در این کشور آغاز می شود که به باور مردم تایلند ، آب باران بد شانسی و بدی را با خود می شوید. جشنواره آب تایلند برای پیوند دوباره خانواده ها فرصتی دوباره است که در آن خانواده دور هم جمع شده و در معابد و مکانهای مقدس دعا می خوانند و با احترام آبی را که با عطر تایلندی به نام " اپ تایی " آمیخته شده را روی مجسمه های بودا می ریزند.

طبق سنت، مردم تایلند در این روزها خانه های خود را تمیز می کنند و لباسهای نو به تن می کنند. همچنین به معابد پول و به راهبان غذا اهدا می کنند. پس از آن همه مردم به خیابانها می روند و برای شروع سال جدید طبق سنت بر روی همدیگر آب می پاشند تا هر گونه بدی و زشتی در سال قدیمی شسته شده و از بین برود. گردشگرات تور تایلند بهار 98 نیز می توانند برای شرکت در این فستیوال به این کشور سفر کنند.

جشن آب سانگران تایلند-الفبای سفر

بهترین شهرها برای حضور در جشن آب تایلند

سونگکران در بسیاری از شهرهای تایلند برگزار می‌شوند. اما بهتر است قبل از ررور تور ترکیبی تایلند از بهترین مکانها برای شرکت در جشنواره آب مطلع شوید. ( قبل از شروع سفر بلیط هواپیما خود را رزرو کنید.)

جشن آب در چیانگ مای 

چیانگ مای یکی از شهرهای تایلند است که این مراسم پر شور در آن برگزار می شود. در طول این 3 روز جشن، مردم تایلند با آبپاش و سطل های آب برای شادی و تفریح به خیابانها می روند و با هیجان زیاد بر روی همدیگر آب می پاشند. بیشتر مردم برای برگزاری این جشن به کنار برکه ها، کانلهای آب و همچنین رودخانه پینگ می روند. همه افراد به غیر از کودکان و افراد سالمند در این مراسم خیس خواهند شد بنابراین بهتر است لباس مناسب برای حضور در جشن به تن داشته باشید.

جشن آب سانگران-تایلند،الفبای سفر

 جشن آب در بانکوک

بانکوک نیز از دیگر شهرهای تایلند است که میزبان برگزاری این جشن است. قبل از حضور مردم در این جشن، رستورانها و فروشگاهای کوچک بسته می شود ولی مراکز خرید بزرگ باز است. هتل های بانکوک و سایر اقامتگاهای این شهر همراه با برگزاری برنامه های ویژه نیز پذیرای گردشگران تور بانکوک لحظه آخری می باشند.

به صورت کل دو محل برای برگزاری جشن آب تایلند در بانکوک وجود دارد. اولین محل رودخانه پینگ است که در قسمت مرکزی شهر قرار دارد که گردشگران و مردم بومی با تفنگهای آبپاش برای شروع یک روز جذاب به این محل می روند. دومین محل برگزاری خیابان سیلوم است است که در آن مغازه های زیادی به چشم می خورد. در این محل نیز افراد با سطلهای آب یکدیگر را خیس می کنند.

جشن آب سانگران تایلند-الفبای سفر

جشن آب در پوکت

پوکت محبوب‌ترین و زیباترین جزیره تایلند از دیگر نقاط برای لذت بردن از این جشنواره جذاب است. این فستیوال پر شور در همه ساعات شب در پوکت برگزار می شود که با هیجان خاصی همراه است. حتی در این جشن پلیس ها نیز حضور داشته و با تفنگهای آبپاش مشغول خیس کردن افراد هستند. بهترین نقاطی که می توانید در پوکت در این جشن حضور داشته باشید ساحل پاتونگ است که با موسیقی همراه می باشد.

از دیگر مکانها نیز می توان خیابان بانگلا را برشمارد که در آن رقص های محلی فضای جذابتری به این جشن آب می بخشد.در راوای Rawai، کاتو Katu و مرکز شهر پوکت نیز می توانید از حضور در این مراسم در تور پوکت بهار 98 لذت ببرید.

جشن آب-تایلند،الفبای سفر

  
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt