با شرکت هواپیمایی کارون (نفت) آشنا شوید

با شرکت هواپیمایی کارون (نفت) آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 بهمن ، 1397

با شرکت هواپیمایی کارون (نفت) آشنا شوید

شرکت هواپیمایی کارون Karun Airline که به نام شرکت هواپیمایی نفت ایران شناخته می شود در سال 1311 فعالیت خود را آغاز کرد. برای آشنایی بیشتر با این ایرلاین با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شرکت هواپیمایی کارون Karun Airline که به نام شرکت هواپیمایی نفت ایران شناخته می شود در سال 1311 فعالیت خود را آغاز کرد. برای آشنایی بیشتر با این ایرلاین با الفبای سفر همراه باشید.

تاریخچه شرکت هواپیمایی کارون (نفت)

ایرلاین کارن در سال 1305 با هدف پشتيباني از عمليات اكتشاف و استخراج نفت در مناطق نفت خیز به عنوان نخستین ایرلاین فعال در عرصه صنعت هواپیمایی کشور فعالیت خود را آغاز نمود که قدیمی‌ترین شرکت هواپیمایی غیرنظامی ایران محسوب می شود. سهام  این شركت در سال 1379 به صندوق بازنشستگی كاركنان صنعت نفت واگذار شد و نام آن به شركت هواپيمايی نفت ايران تغيير کرد که در حال حاضر دفتر مرکزی آن در اهواز واقع شده است.

 این ایرلاین به صورت باربری و مسافربری فعالیت می‌کند و پروازهایی به مقاصد داخلی و خارجی دارد. .مالک اصلی ایرلاین نیز شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت است .در سال ۱۳۹5 نام ایرلاین نفت به کارون تغییر کرد و در حال حاضر 520 نیروی مجرب در این شرکت هواپیمایی مشغول به کار می باشند. قطب‌های اصلی هواپیمایی نفت دو فرودگاه بین المللی اهواز و مهرآباد  می باشد.شایان ذکر است که کلیه پروازهای ایرلاین نفت از راه خرید بلیط چارتر انجام می شود 

آدرس دفتر مرکزی تهران: تهران فاز يك شهرك اكباتان- بلوار شهيد نفيسي-پلاک 11( برای آشنایی با سایر ایرلاینهای هواپیمایی مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.)

ناوگان هوایی ایرلاین کارون(نفت)

ناوگان هوایی کارون متشکل از 9 فروند است که 5 فروند آن هواپیمای فوکر 50 (Fokker 50) و 4 فروند آن هواپیماهای فوکر 100 می‌باشند. این ایرلاین در گذشته یک فروند هواپیمای بوئینگ 737-300 را داشته که در حال حاضر از پروازهای خود از آن استفاده نمی کند. جزییات ناوگان هواپیمایی کارون به این شرح  است:

فوکر ۱۰۰

۴ فروند
حداکثر وزن برخاست: ۴۵.۸۱۰ کیلوگرم
طول بال: ۲۸.۰۸ متر
طول: ۳۵.۵۳متر
ارتفاع: ۸.۵متر
حداکثر سرعت: ۸۴۵ کیلومتر بر ساعت
ظرفیت مسافر:۱۰۰ نفر

فوکر ۵۰

۴ فروند
حداکثر وزن برخاست: ۲۰.۸۲۰ کیلوگرم
طول بال: ۲۹ متر
طول: ۲۵.۲۵متر
ارتفاع: ۸.۳۲متر
حداکثر سرعت: ۵۶۰ کیلومتر بر ساعت
ظرفیت مسافر:۵۰ نفر

هواپیمایی کارون(نفت)،الفبای سفر

مسیرهای پرواز هواپیمایی کارون (نفت)

اکنون شرکت هواپیمایی کارون، حدود 190 پرواز در هفته را از دو مبدا تهران و اهواز به مقاصد مختلف داخلی و خارجی انجام می دهد.

مقاصد داخلی هواپیمایی کارون (نفت)

اهواز (فرودگاه اهواز)، آبادان (فرودگاه آبادان)، اصفهان (فرودگاه بین المللی شهید بهشتی)، رشت (فرودگاه سردار جنگل)، کیش (فرودگاه بین المللی کیش)، مشهد (فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد)، شیراز (فرودگاه بین المللی شهید دستغیب)، شهرکرد (فرودگاه شهرکرد)، تهران (فرودگاه بین المللی مهرآباد)، یزد (فرودگاه شهید صدوقی)، بندر ماهشهر (فرودگاه ماهشهر)، تبریز (فرودگاه بین المللی شهید مدنی)، آغاجاری (فرودگاه آغاجاری)، خارک (فرودگاه خارک)، ساری (فرودگاه ساری)، اردبیل (فرودگاه اردبیل) و بندر عسلویه (فرودگاه خلیج فارس).

مقاصد خارجی هواپیمایی کارون (نفت)

ارمنستان (ایروان، فرودگاه بین المللی زوارتنوتس) و امارات متحده عربی (دبی، فرودگاه بین المللی دبی)

بار مجاز هواپیمایی کارون (نفت)

میزان بار مجاز مسافرانی که بلیط هواپیما کارون را برای پروازهای داخلی انتخاب کرده اند و می توانند با خود حمل کنند 20 کیلوگرم می باشد.

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی کارون (نفت)

در حال حاضر ایرلاین نفت، تنها با کلاس پروازی اکونومی یا اقتصادی به مسافران خود خدمات ارائه می دهد.

هواپیمایی کارون(نفت)،الفبای سفر

گواهینامه های هواپیمایی کارون(نفت)

شرکت هواپیمایی کارون در راستای تامین ایمنی و امنیت پرواز ها با رعایت مقررات و قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، هر ساله موفق شده تا گواهینامه (Air Operator Certificate) یا گواهینامه صلاحیت پروازی (A.O.C) خود را تمدید کند.این گواهینامه در وارسی های سالیانه از سوی سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ICAO) به شرکت های هواپیمایی اهدا می شود.

1- برنامه وارسی جهانی ایمنی پرواز U.S.O.A.P (Universal Safety Oversight Audit Program ) 
2- برنامه وارسی جهانی از نحوه عملیات پروازی شرکت های هوایی دنیا (یاتا) I.O.S.A (IATA Operational Safety Audit Program) 
3- سامانه مدیریت ایمنی پرواز S.M.S ( Safety Management System ) 
4- برنامه دستورالعمل مدیریت پرواز S.M.M (Security Management Manual) 
5- برنامه دستورالعمل و شرح وظایف سازمانی مهندسی و تعمیرات M.O.E (Maintenance Organization Exposition)

از مهمترین افتخارات شركت هواپيمايی کارون یا نفت سابق این است که از زمان آغاز به کار تا به امروز، دارای ضريب بالای ايمنی در پرواز است. به این شکل که هیچ سانحه ای همراه با مسافر تاکنون در کارنامه این ایرلاین ثبت نشده است و طبق آمار جامعه جهانی، عنوان ايمن ترين شركت هواپيمايی خاورميانه را به خود اختصاص داده است. ( برای سفری بی خطر با ایرلاین کارون و رزرو آنلاین تور الفبای سفر را دنبال کنید.)

خدمه هواپیمایی کارون(نفت)-الفبای سفر

برنامه های آتی هواپیمایی کارون (نفت)

• پیشگام بودن در ارائه خدمات، داشتن حداقل‌ها در زمان تأخیر پروازها و کنسلی ، ارائه خدماتی بر اساس استانداردهای مطلوب روز دنیا به مسافرین این شرکت هواپیمایی در کلیه پروازهای داخلی و خارجی.
• توسعه و گسترش ناوگان هوایی خود در راستای گسترش شبکه‌های پروازی در کلیه بازارهای فعلی و آینده
• پیشتاز بودن در صنعت هوایی کشور با توجه به حضور فعال در بازارهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین اخذ مزیت‌های منطقه‌ای در زمینه حوزه‌های حمل و نقل، مسافر و بار، خدمات فنی و خدمات مهندسی.

کیترینگ هواپیمایی کارون(نفت)،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt