پرشورترین فستیوالهای زمستانی اروپا را بشناسید

پرشورترین فستیوالهای زمستانی اروپا را بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 مرداد ، 1398

پرشورترین فستیوالهای زمستانی اروپا را بشناسید

حضور در جشنواره‌های بزرگ در کشورهای مختلف یکی از جذابترین تفریحات ممکن است. جشنواره هایی که تاریخچه فرهنگی یا مذهبی دارند و در فصول مختلف سال برگزار می شوند. با همراهی الفبای سفر، با چند جشنوراه زمستانی اروپا آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

حضور در جشنواره‌های بزرگ در کشورهای مختلف یکی از جذابترین تفریحات ممکن است. جشنواره هایی که تاریخچه فرهنگی یا مذهبی دارند و در فصول مختلف سال برگزار می شوند. اروپا نیز میزان تعدادی از این فستیوالهای بزرگ و پر هیجان است. با همراهی الفبای سفر، با چند جشنوراه زمستانی اروپا آشنا شوید.

 کارناوال ونیز؛ ایتالیا Venice carnival 

کارناوال دیدنی و جذاب ونیز ایتالیا از جمله جشنوراهایی است که تماشایی آن را نباید از دست داد. کارناوالی که معرفی کننده فرهنگ و هنر کشور ایتالیا می باشد. این جشنواره که در اوایل فوریه برگزار می شود، شرکت کنندگان در آن ماسکها مختلف به صورت می زنند و لباسهای شاد و زیبا و خاص به تن می کنند.

کارناوال ونیز هر سال در میدان سنت مارک برگزار شده و با اجرای مراسمهایی همچون آتش بازی ، رویدادهای موسیقی و انواع تردستی ها همراه است. یکی از بخش های دیدنی این فستیوال این است که در کانال ونیز قایق هایی عبور می کنند که افرادی که در داخل آن هستند لباسهای عجیب بر تن داشته و روی صورت خود ماسک زده اند.

در پایان مراسم هر سال نیز مسابقه ای با عنوان " زیباترین نقاب " برگزار شده و به فردی که بهترین نقاب را زده باشد جوایزی اهدا می گردد . برای حضور این کارناوال بی نظیر تور اروپا را رزور کرده و لحظات به یاد ماندنی برای خود به ثبت  برسانید.

کارناوال ونیز-الفبای سفر

کارناوال کلن؛ آلمان Carnaval Cologne

تاریخ برگزاری کارناول کلن در ماه فوریه در شهر کلن کشور آلمان می باشد.جشن کارناوال آلمانی در روز "سه شنبه چرب" آغاز شده و روز "چهارشنبه خاکستر" به اتمام می رسد.این کارناوال که یکی از بزرگترین جشن های خیابانی اروپا محسوب شده، در روز دوشنبه گل سرخ با مراسم رژه و حضور بیش از ١٣٠ گروه موسیقی و صدها اسب به اوج خود می رسد و گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به تماشای خود می کشاند.

نمایش های کمدی که به انتقاد از سنت ها و سیاست می پردازند نیز در این حین اجرا می شود، همچنین رقص و موسیقی و پیاده‌روی با لباس‌های کمدی از دیگر جذابیتهای این کارناوال است. ( برای رزرو بلیط هواپیما و شرکت در این جشنواره الفبای سفر را دنبال کنید.)

کارناوال کلن؛آلمان-الفبای سفر

جشنواره زمستانی برف و یخ؛ بلژیک

جشنواره زمستانی برف و یخ در شهر بروژ در بلژیک برگزار می‌شود. در این جشنواره سرد زمستانی که از ماه نوامبر آغاز شده و تا ماه ژانویه ادامه دارد، مجسمه‌ هایی زیبا با با یخ و برف توسط مجسمه‌ سازهای با استعداد و خلاق ساخته می شود.

 برای ساخت این مجسمه های تماشایی، مجسمه سازانی از کشورهای مختلف از جمله چین، آمریکا، سوئد و کانادا در این جشنوار حضور دارند. بیش از 400 تن یخ نیز برای ساخت این مجسمه ها به کار برده می شود. این نمایشگاه در دمای منفی 10 درجه سانتیگراد قرار دارد تا از آب شدن این مجسمه های یخی جلوگیری شود. انواع مجسه های یخی کوچک و بزرگ با شخصیت های کارتونی و مهم دیگر در این فستیوال در معرض نمایش قرار داده  می شوند.

جشنواره زمستانی برف و یخ؛ بلژیک-الفبای سفر

جشنواره آپ هلی آ؛ اسکاتلند festival Up Helly Aa

جشنواره آپ هلی آ هر سال در اواسط زمستان در سه‌شنبه‌ی آخر ماه ژانویه در شهر لارویک برگزار می‌گردد. جشنواره‌ی آپ هلی آ، بزرگترین جشنواره آتش‌بازی اروپا محسوب می شود. این فستیوال بزرگ یادمانی برای وایکینگ‌ها  Vikings( دریانوردان اسکاندیناوی) است. 

هزاران نفر که لباس هایی شبیه به وایکینگ ها بر تن دارند به همراه فرمانده خود که لباس معروف وایکینگ به نام یارل Yarlرا به تن دارد، در حالی که مشعل به دست دارند رژه می روند و موسیقی سنتی نیز در این بین نواخته می شود. این وایکینگها به سمت یک کشتی می روند و آن را آتش می زنند که صحنه ای بسیار جالب را خلق می کنند. اگر در زمستان به این کشور سفر کنید می توانید این جشنواره جالب و خاص را از نزدیک مشاهده کنید و با زندگی وایکینگها نیز آشنا شوید.

جشنواره آپ هلی آ اسکاتلند-الفبای سفر

کارناوال اژدها؛ اسلوونی Dragon Carnival

در اسلونی روزهای مذهبی به نام Shrovetide وجود دارد. جشنواره اژدها در شهر لیوبلیانا و در مرکز قدیمی شهر، میدان Prešeren برگزار می شود. جشنواره پرطرفدار در میان مردم محلی اسلووی بسیار شاد و پر شور است که با رژه‌ی خیابانی و عروسک گردانی همراه است. از بخش های جذاب این فستیوال، حضور افراد با پوشش شخصیت‌های اسطوره‌ای و مذهبی است.

بخش ویژه و خاص این فستیوال، اژدهایی سبز رنگ است که سمبل این شهر به شمار می رود. این اژدها را که هر سال ظاهر متفاوتی دارد توسط مدارس محلی ساخته شده و در میان مردم در خیابان‌ها گردانده می‌شود. 

کارناوال اژدها؛ اسلوونی-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt