جاذبه های طبیعی عجیبی که شما را حیرت زده می کند!

جاذبه های طبیعی عجیبی که شما را حیرت زده می کند!

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 فروردین ، 1398

جاذبه های طبیعی عجیبی که شما را حیرت زده می کند!

همیشه هم جاذبه های طبیعی زیبا و نیستند و قرار نیست از دیدن آنها لذت ببرید، بلکه در برخی جاها، مکان هایی وجود دارد که بسیار عجیب بوده و از تماشای آنها حیرت زده می شوید. اما این جاذبه ها کدامند؟ با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

همیشه هم جاذبه های طبیعی زیبا و تماشایی نیستند و قرار نیست از دیدن آنها لذت ببرید، بلکه در برخی جاها، مکان هایی وجود دارد که بسیار عجیب و یا حتی ترسناک بوده و از تماشای آنها حیرت زده می شوید. اما این جاذبه ها کدامند؟ با الفبای سفر همراه باشید.

معبد شوان کونگ Xuankong، چین

معبد معلق بسیار عجیب و غریبی در 402 کیلومتری شهر بیجینگ، در بالای کوه هنگشان در کشور چین قرار دارد که جز جاذبه های توریستی به شمار می رود. نکته جالب در مورد این معبد این است که در محلی خطرناک که به هیچ عنوان استوار و محکم نیست قرار دارد و هر لحظه انتظار می رود که فرو بریزد اما در کمال تعجب باید گفت گه 1500 سال است که این معبد همچنان معلق و بدون هیچ تکانی بر جای خود باقی مانده است.

این بنا از بستر رودخانه 70 متر فاصله دارد و ستونهای که آن را نگه داشتند چوب های باریکی بوده که در داخل صخره محکم شده اند. درتور پکن شانگهای از دیدن این معبد عجیب و غریب شگفت زده شوید.

معبد شوان کونگ،چین-الفبای سفر

جاده یونگاس Yungas، بولیوی

در بولیوی، جاده بسیار باریک و ترسناکی در ارتفاع 4572 کیلومتری زمین و بر بالای کوه قرار دارد که جنگل آمازون را به لاپاز بولیوی متصل میکند. این جاده خطرناک به جاده مرگ شهرت دارد که با طول 61 کیلومتری خود یکی از کشنده ترین و وحشتناک ترین جاده های دنیا محسوب می شود.

با وجود اینکه این جاده هیچ گونه گاردیل محافظی در حاشیه ندارد اما خودرهای سنگین زیادی از جمله تریلی و اتوبوس از آن گذر می کنند. جاده ای با عرض 3 متر که رانندگان خودرهای سنگینی که از آن عبور می کنند بسیار با دل و جرات هستند. در جاده مرگ حدود 200 الی 300 نفر سالانه کشته شده و در طول جاده انواع صلیب های یادبود به چشم می خورد اما با این حال کماکان این جاده مسیر عبور بسیاری از خودروها است.

جاده یونگاس، بولیوی-الفبای سفر

پل تریفت Trift؛ سوئیس

 برای دیدنی یخچالهای طبیعی تریفت Trift در کشور سوئیس تنها یک راه وجود دارد، آن هم عبور از پلی باریک با سه لایه چوب و کابل فلزی که در ارتفاع  100.5 متری قرار دارد.توریستهای که قصد تماشای این یخچال های طبیعی را دارند باید از این پل 171 متری که بلندترین پل کوه آلپ است عبور کنند.برای رسیدن به این پل نیز تله کابینهای با ظرفیت 8 نفر وجود دارند.این پل ترسناک که در سال 2004 ساخته شد از جاهای عجیب و رعب آور دنیا است که با اینکه در سال 2009 بازسازی شده اما باز هم عبور از آن با ترس و وحشت همراه است.

پل تریفت سوئیس-الفبای سفر

 کانال Llangollen، ولز

بلندترین و طولانی ترین آب‌گذر دنیا به نام Pontcysyllte که در سال 1805 ساخته شده در چند کیلومتری شرق لیانگولن در کشور ولز ( کشوری واقع در جنوب غربی جزیره بریتانیا و هم مرز با انگلیس) قرار دارد که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرارگرفته که این مسیر با قایقهای که از آن عبور می کنند مانند جاده های پر هیجان شهربازی است.

مسافران زیادی در این کانال آن هم در ارتفاع 30 متری با قایق جا به جا میشوند و از بالای رودخانه دی Dee که بسیار مهیج و تا حدی نیز ترسناک است عبور می کنند. اما این آب گذر که از جاهای دیدنی دنیا محسوب می شود دارای چشم انداز زیبا و دیدنی است که به عجیب و جالب بودن آن می افزاید.

کانال Llangollen، ولز-الفبای سفر


استخر شیطان یکی از هفتمین عجایب دنیا، یک استخر طبیعی است که با فاصله 68.5 متر از زمین در نزدیکی آبشار ویکتوریا، در زامبیا در قاره آفریقا قرار دارد. چاله مرگ ترسناکی که گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده است!
در زمانهای که آب رودخانه آرام است و طغیان نمی کند، گردشگرانی که برای شنا به این استخر ترسناک می روند اگر دقیق ندانند که در کجا باید شنا کنند از آنجا به پایین پرت خواهند شد! استخری که در این محل قرار دارند توسط فرو رفتگی صخره ایجاد شده که مشهور به صندلی شیطان است!

استخر شیطان ، زامبیا-الفبای سفر

سکوی تایرول tyrol، اتریش

این سکو یا به عبارت دیگر سکوی مرگ، عرشه یخچال طبیعی است و در 3200 متری زمین قرار دارد. این سکوی وحشتناک از مکان های دیدنی دنیا بوده و در منطقه تایرول کشور اتریش قرار دارد.این سکو در بالای کوه قرار دارد و برای رسیدن به آن باید مسافتی در حدود یک ساعت بیرون از شهر را طی کرد. ایستادن در این سکوی در موقعی که برف زیاد می بارد و یا باد می وزد به مراتب وحشتناکتر از روزهای آفتابی است. بر فراز این مکان، چشم انداز زیبایی حتی ونیز ایتالیا را می توان مشاهده کرد. اما اگر قصد تماشای زیباییهای این کشور را دارید حتما در سفر اتریش از دهکده کهن هالشتات بازدید کنید.


سکوی تایرول،اتریش-الفبای سفر

Atlanterhavsveien، نروژ

از دیگر جاهای ترسناک و رعب آور دنیا جاده ای است که در بالای اقیانوس آرام در میان نروژ غربی و مولده قرار دارد که 8 کیلومتر طول دارد. در سال 1989 این جاده ترسناک راه اندازی شده که در کمال تعجب کارگرانی که در حال ساخت آن بودند با 12 طولان روبه رو شدند.عبور از این جاده در روزها زمستان که هوا ابری یا مه است به مراتب ترسناک تر و خطرناک تر است، اما در روزهای آفتابی نهنگ های که در اقیانوس زیر جاده شنا می کنند قابل مشاهده هستند.

Atlanterhavsveien، نروژ-الفبای سفر

صومعه متئورا Meteora، یونان

در کوهستان پیندوس یونان در بالای یک برج سنگی، صومعه اورتودوکس شرقی با فاصله حدود 402 متر از زمین قرار گرفته است. این معبد یکی از مکان های توریستی عجیب معلق در هوا یا متئورا  Meteora محسوب می شود.
در قرن 14 میلادی، راهبه های معتکف برای رهایی از مهاجمان ترک، در بالای این صخره 24 صومعه ساخته و به آن پناه برده بودند. تنها راه دسترسی به این معبد در طول 100 سال، فقط طناب و پله ریسمانی بوده است، در حال حاضر نیز تنها 6 معبد از میان 24 معبد باقی مانده که رفتن به آنها از راه تله کابین امکان پذیر است.

صومعه متئورا، یونان-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt