6 تفریح متفاوت استانبول

6 تفریح متفاوت استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 دی ، 1401

6 تفریح متفاوت استانبول

تفریحات آبی مانند شنا و موج سواری یا بازدید از آثار تاریخی، تقریبا در هر شهری وجود دارد. اما این بار قصد داریم تا از تفریحات متفاوت دیگر در استانبول صحبت کنیم. از غواصی در تنگه بسفر گرفته تا جستجوی هنر خیابانی در قسمت آسیایی. با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

1. تور قایقرانی در خلیج شاخ طلایی استانبول

خلیج شاخ طلایی یکی از جاذبه های گردشگری استانبول است که بخش مهمی نیز محسوب می شود.اما در این خلیج مشهور چگونه امکان تفریح جذاب و مهیجی مانند قایق سواری وجود دارد؟
 توری در استانبول وجود دارد به نام Istanbul Tour Studio  که با یک مربی حرفه ای تورهای گشت و گذار و قایق رانی را برگزار می کند.این تور که از اویل صبح آغاز می شود فرصت عالی برای شناور بودن بر روی آبهای زلال خلیج شاخ طلایی است.

خلیج شاخ طلایی استانبول-الفبای سفر

2. تور موتور سواری استانبول

اگر طرفدار پروپا قرص موتور سواری هستید، یک تور رویایی موتور سواری در استانبول در انتظار شما است. تورهای موتور سواری محلی در استانبول وجود دارد که به شما کلاه ایمنی و لباس مخصوص موتور سواری و یک دوربین می دهند. شما می توانید به همراه آنها موتور سواری کنید و در اطراف شهر گشت می زنید.

تور موتور سواری استانبول-الفبای سفر

3. تماشای هنر خیابانی بخش آسیایی استانبول

فستیوال نقاشی دیواری استانبول در محله تاریخی Yeldeğirmen در کادیکوی استانبول، برگزار می شود که دیوارهای خیابان را به گالری هنری نقاشی در فضای باز تبدیل می کند.در این منطقه  نقاشی های هنری خیابانی بسیار زیبا که توسط هنرمندان محلی و بین المللی ترسیم شده اند تقریبا در هر گوشه و کناری به چشم می خورند.
اگه به هنر به ویژه نقاشی علاقه مند هستید، می توانید به منطقه کادیکوی که در بخش آسیایی استانبول قرار دارد بروید و هنر دست این هنرمندان را از نزدیک مشاهده کنید.

هنر خیابانی بخش آسیایی استانبول-الفبای سفر

4. دیدن مسجد زیرزمینی سانجاکالار استانبول

 یکی از مکان های دیدنی متفاوت در استانبول ، تماشای مسجدی مدرن است. مسجد سانجاکلار Sancaklar استانبول که هنر معماری مدرن را به بهترین شکل در خود نمایان کرده است. این مسجد زیرزمینی در حومه شهر و در محلی به نام بویوک چکمجه (Buyukcekmece) در یک دشت بزرگ و پهناور قرار دارد.
این مسجد مقدس توسط شرکت مشهور معماران امره آرولات  EmreArolat طراحی و ساخته شده است. نکته جالب در مورد مسجد سانجاکالار این است که در آن گنبدی ساخته نشده و شکل ظاهری  منارهای آن مشابه سایر مساجد نیست.

مسجد زیرزمینی سانجاکالار استانبول-الفبای سفر

5. گشت و گذار در جزیره بورگاز استانبول

جزیره بورگاز Burgazada سومین جزیره بزرگ ولی کمتر شناخته شده ای است که در نزدیکی استانبول قرار دارد. این جزیره دارای ساحل بی نظیر برای قدم زدن و تماشای مناظر زیبا این منطقه است.شما همچنین می توانید از کلیساهای تاریخی که در میان گیاهان و درختان سبز پنهان شدند بازدید کنید. قبل از اینکه از این جزیره خارج  شوید حتما برنامه حرکت کشتیها را از قبل بررسی کنید.

جزیره بورگاز استانبول-الفبای سفر

6. از فضای جنگل بلگراد لذت ببرید

یکی از جاهای دیدنی طبیعی در استانبول جنگل بلگراد است. جنگل سرسبز و زیبایی که در بخش اروپایی و در 15 کیلومتری استانبول قرار دارد. قدم زدن و دوچرخه سواری در این جنگل از کارهای لذت بخش است.در این جنگل انواع حیوانات و پرندگان را می توانید مشاهده کنید و همچنین قارچهای زیادی وجود دارد که می توانید بچنید.هوای دلپذیر و چشمه های آب گوناگون از دیگر زیباییهای جنگل بلگراد استانبول است.

جنگل بلگراد  استانبول-الفبای سفر
 محبوب ترین تورهای الفبای سفر

🔍 تورهای لحظه آخری استانبول

🔍 تور های نوروزی استانبول

🔍 تورهای خارجی الفبای سفر
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt