موزه های ارزشمند و مشهور دنیا کدام هستند ؟

موزه های ارزشمند و مشهور دنیا کدام هستند ؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 آبان ، 1397

موزه های ارزشمند و مشهور دنیا کدام هستند ؟

موزه های هر کشور گنجینه های ارزشمندی هستند که تاریخ و فرهنگ هر سرزمینی را در خود جای دادند. از میان همه این موزها، موزهای مشهور دنیا را به شما معرفی می کنیم . با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

موزه های هر کشور گنجینه های ارزشمندی هستند که تاریخ و فرهنگ هر سرزمینی را در خود جای دادند. از میان همه این موزها، موزهای مشهور دنیا را به شما معرفی می کنیم تا با چیزهای غیر منتظره رو به رو شوید. با الفبای سفر همراه باشید.

موزه متروپولیتن The Metropolitan، نیویورک

موزه متروپولیتن نیویورک از مشهورترین موزه های دنیا است که در دهه 80 میلادی افتتاح شد. با بیش  از صدها مجسمه و نقاشیهای شاهکار از سرتاسر دنیا از جمله ایران باستان و تاریخ اسلام که قدمت برخی از آنها از 5000 سال نیز بیش تر است.علاوه بر آثار هنرمندان برجسته مانند پیکاسو،ونسان، ون گوگ و.. نمایشگاهی از نقاشی و مجسمه ها و عکسهای از دانش آموزان هنرمند مدارس نیوریورک از خردسال گرفته تا دبیرستان در این محل به نمایش گذاشته می شود.

این هنرمندان جوان با آثار هنریشان، موضوعات و دیدگاهای مختلفی از شهر خود را از سبک سوررئالیسم گرفته تا عکسها سیاه و سفید و رنگارنگ را به نمایش گذاشته تا تعجب بیننده را بر انگیخته و آنها را به چالش بکشانند.


موزه متروپولیتن نیویورک-الفبای سفر

موزه پرادو Prado، اسپانیا

موزه ارزشمند پرادو در کشور اسپانیا در قرن 18 میلادی افتتاح شد.بازدیدککندگان این گنجینه ارزشمند در حاضر 3 برابر شده است و آثار 3 هنرمند مشهوری اسپانیایی ال گرکو، ولاسکِز، گویا در این موزه قرار دارد. یکی از آثار بی نظیر این موزه تابلوی مشهور باغ خوشی‌ها اثر بوش است.
در حالی که شما در پاریس نمی توانید از تابلوی مونالیزا چشم بر دارید، در موزه پرادو با آثار بی نظیر غیر قابل توصیف مواجه خواهید شد. به طوری که بر اساس نظر کارشناسان هنری و تاریخی موزه ی پرادو را می توان به عنوان یکی از کامل ترین مجموعه آثار نقاشی اسپانیایی در دنیا بر شمارد که در سفر تور اروپا نباید دیدن این آثار تکرار نشدنی را از دست دهید.

موزه پرادو اسپانیا-الفبای سفر

نگار خانه ملی National Gallery، لندن

گالری ملی بریتانیا گنجینه آثار هنر اروپای غربی که آثار ارزشمندی از قرن 13 تا 19 را خود نهفته است. شاید آثار دوناتیلو در آخرین نمایشگاه این موزه قرار ندارد، اما آثار 3 هنرمند ایتالیایی لئوناردو، میکل آنژ، رافائل را در معرض نمایش گذاشته و یکی از شاهکارهای میکل آنژ را نیز مورد بررسی قرار می دهد.علاوه بر اثر the Virgin and Child داوینچی، مجسمه خارق العاده مرمری Taddei Tondo اثر میکلانژ تنها آثاری هستند که در موزه انگلیس قرار دارند.

نگار خانه ملی لندن با نمایش آثار این 3 هنرمند بزرگ و دیگر آثار از قرون مختلف، بازدیدکنندگان را به تماشای این گنجهای هنری دعوت می کند.

نگار خانه ملی لندن-الفبای سفر

موزه ملی رایکس Rijksmuseum، هلند

موزه ملی هلند در سال ۱۸۰۸ افتتاح شد که آثار هنری بین سالهای ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ در آن وجود دارد. از میان هزارن اثر پر ارزش در موزه ملی آمستردام، The Night Watch  " نگهبان شب" اثر رامبرات به دلیل استفاده از روشنایی و سایه از شهرت زیادی برخوردار است.

سبک معماری ساختمان این موزه تلفیقی از گوتیک و رنسانس می باشد. سالن های داخلی و خارجی این موزه با هنرهای سنتی هلند تزئین شده است. این موزه دارای 18 سالن برای نمایش آثار هنری می باشد و به مدت چند سال مورد بازسازی قرار گرفت تا از آتش سوزی و موارد دیگر در امان باشد.

موزه ملی هلند-الفبای سفر

موزه طلا Gold Museum، کلمبیا

در موزه طلای کلمبیا بیش از 55000 قطعه طلا وجود دارد که تنها  6000 مورد آن برای نمایش ارائه شده است.  مشهورترین قطعه این موزه که در طبقه سوم قرار دارد قایق Muisca، نماد اسطوره El Dorado الدورادو است.

زمانی که وارد سالن این موزه برای تماشا می شود موسیقی محلی ملایمی پخش شده و با نمایشی رنگارنگ از قطعات طلای درخشان روبه رو می شوید. این قطعات طلا ساخت منطقه آمریکای جنوبی است و توضیحاتی که در مورد آنها نوشته شده به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی می باشد.

موزه طلای کلمبیا-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt