بلندترین پل جهان در فرانسه

بلندترین پل جهان در فرانسه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 03 مهر ، 1398

بلندترین پل جهان در فرانسه

بلندترین پل جهان در فرانسه به نام پل میو ویدکت برای برطرف کردن ترافیک گلوگاه در شهر میو فرانسه و همچنین تکمیل بزرگراه هایی که پاریس را به مناطق مدیترانه ای مرتبط می کند، ساخته شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

پل میو ویدکت برای برطرف کردن ترافیک گلوگاه در شهر میو فرانسه و همچنین تکمیل بزرگراه هایی که پاریس را به مناطق مدیترانه ای مرتبط می کند، ساخته شد. طراحی و ساخت مرتفع ترین پل دنیا را نورمن فاستر، معماری بریتانیایی و مهندس سازه ای فرانسوی به نام میشل ورلوجو بر عهده داشتند و برای ساخت این پل ۳ سال وقت و هزینه ای برابر 394,000,000 یورو صرف کردند.

این پل ارتفاعی بالغ بر 2,460 متر دارد و ارتفاع آن به حدی است که اغلب در میانه ابرها قرار دارد. پل میو ویدکت از میان دره و رودخانه تران ( Tarn ) عبور می کند و با ۷ پایه قطور بتنی حمایت می شود. این هفت پایه بتنی تکیه گاه هفت تیرک به ارتفاع ۸۷ متر نیز می باشند و بدین ترتیب بیش ترین ارتفاع از بالای تیرک ها تا عمیق ترین نقطه در دره برابر با 343 متر است. در مجموع، ارتفاع کل پل با احتساب ارتفاع بلندترین پایه، تیرک ها و در نهایت جاده و شیبش میان پایه دوم و سوم برابر با ۲۴۶۰ متر می شود.

جالب آن که بلندترین پایه این پل به نام پایه پی دو ( P2 ) با ارتفاع ۲۴۴٫۹۶ متر برج ایفل را هم پشت سر گذاشته و هم اکنون به عنوان بلندترین سازه فرانسه شناخته می شود. پل میو ویدکت در ۱۴ نوامبر ۲۰۰۴ افتتاح شد و دو روز بعد مورد بهره برداری عموم مردم قرار گرفت. این پل مرتفع نهایتا در تاریخ ۱۷ مارچ ۲۰۰۵ در رکوردهای گینس به ثبت رسید.


پل میو ویدکت فرانسه-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt