6 شهر جزیره ی معروف دنیا

6 شهر جزیره ی معروف دنیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 06 آذر ، 1397

6 شهر جزیره ی معروف دنیا

با الفبای سفر همراه باشید تا چند جزیره معروف در دنیا را معرفی می کنیم .این جزیره ها تا مدت ها خالی از سکنه بودند ولی به تدریج و مرور زمان، شهرنشینی در این جزیره ها رواج پیدا کرد به طوری که مناطق ساخته شده سرتاسر جزیره را در بر گرفت و به این شکل، شهرهای جزیره ای تشکیل شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

با الفبای سفر همراه باشید تا چند جزیره معروف در دنیا را معرفی می کنیم .این جزیره ها تا مدت ها خالی از سکنه بودند ولی به تدریج و مرور زمان، شهرنشینی در این جزیره ها رواج پیدا کرد به طوری که مناطق ساخته شده سرتاسر جزیره را در بر گرفت و به این شکل، شهرهای جزیره ای تشکیل شد.

1.ایسولا دی پسکاتوری، ایتالیا

ایسولا دی پسکاتوری (به معنی جزیره ماهیگیران) در دریاچه ماجوره ایتالیا قرار گرفته و شمالی ترین جزیره از سه جزیره اصلی بورومئان محسوب می شود و تنها جزیره ی از میان این 3 جزیره است که با توجه به گذر زمان هنوز حدود 50 نفر در آن زندگی می کنند. کوچه های این جزیره سنگ فرش شده بوده و همچنین وجود یک تفریحگاه و خانه های جذاب و زیبا در جزیره ایسولا پای گردشگران زیادی را به آنجا باز کرده است. در مورد شغل مردم آن نیز باید گفت که ماهیگیری شغل اصلی مردم ایسولا بوده و راه معیشتی آن ها از راه ماهیگیری و صنعت گردشگری تامین می شود. در سفر با تور اروپا تابستان 97 از این جزیره بازدید کنید.

ایسولا دی پسکاتوری، ایتالیا-الفبای سفر

2.تروگیر، کرواسی

تروگیر نزدیک شهر اشپلیت در کرواسی قرار گرفته و جزو شهرهای قرون وسطی در اروپا به شمار می رود که به بهترین نحو ممکن از آن حفاظت می شود. در خیابان های تاریخی قرون وسطی این جزیره شگفت انگیز، انواع رستوران ها و گالری ها وجود دارد، همچنین وجود یک تفریحگاه وسیع در حاشیه دریا و بندری مملو از قایق های بادبانی زیبا جلال و شکوه این جزیره را دو چندان کرده است.
 علاوه بر این، آثار باشکوه حیرت آور قرون وسطایی مانند کلیسای جامع سنت لارنس، تالار شهر و قلعه که همه آنها تلفیقی از معماری رومی و گوتیک هستند از دیگر جذابیت های جزیره تروگیر هستند.

تروگیر، کرواسی-الفبای سفر

3.نسبار، بلغارستان

 جزیره نسبار به «مروارید دریای سیاه» شهرت دارد و این جزیره با قدمت 3 هزار ساله در بلغارستان واقع شده است. این جزیره تمدن های گوناگونی را به خود دیده است و همچنین دارای یک بخش باستانی است که در جزیره ای متصل به ناحیه خشکی قرار دارد. با توجه به قدمت کهن جزیره نسبار، کلیساهای با معماری پر ابهت ارتدکس اروپای شرقی مانند جواهرات ارزشمند در این جزیره قرار دارند. اگر به تور بلغارستان به این کشور سفر می کنید، از این جزیره زیبا دیدن کنید.

نسبار، بلغارستان-الفبای سفر

4.فلورس، اندونزی

فلورس جزیره ای واقع در دریاچه پتن ایتزا بوده و با یک گذرگاه به خشکی متصل می شود. در مورد بخشی از تاریخ این جزیره باید گفت که آخرین حکومت مستقل مایا که در مقابل فاتحان اسپانیایی ایستادگی کرده بود در آنجا حکمرانی کرد که سرانجام شهر نوه پتن (یا شهر جزیره) با حمله اسپانیایی ها با قایق در سال 1697 نابود گردید. این جزیره با وجود ساختمان های مسقف قرمز رنگ، خیابان های سنگ فرش شده زیبا، انواع کلیساهای پر قدمت، رستوران ها و هتل ها، مقصد گردشگران بسیاری است. از دیگر دلایل توریست ها برای سفر به این جزیره نزدیک بودن آن به خرابه های مایا از تیکال می باشد.

فلورس، اندونزی-الفبای سفر

5.ماله، مالدیو

ماله با حدود 100 هزار نفر جمعیت، پایتخت شهر مالدیو است. نکته جالب در مورد جزیره ماله این است که در اطراف آن هیچ حومه شهری وجود ندارد و همه زیرساخت ها در خود شهر قرار گرفته اند.  تامین آب این شهر از آب های شیرین زیرزمینی صورت می گیرد، همچنین تولید برق نیز از راه ژنراتورهای دیزلی صورت می گیرد. برای پر کردن تالاب ها نیز، مواد زائد جامد به جزیره های نزدیک منتقل می شود.

ماله، مالدیو-الفبای سفر

6.منهتن، نیویورک

منهتن جزو پنج شهر خودمختار در نیویورک محسوب می شود و  یک جزیره ای شهری شناخته شده  در نیویورک می باشد. کلمه «منهتن»  به مردم بومی لنیپ بر می گردد که سالها قبل از اروپایی ها در این محل زندگی می کردند و ترجمه آن «جزیره تپه های بسیار» است. هلندی های در سال 1625 یک قلعه در جزیره منهتن ساختند و به این صورت بود که شهر نیویورک متولد شد. منهتن امروزه از پرتراکم ترین شهرهای جزیره ای در دنیا به شمار می رود.

منهتن، نیویورک-الفبای سفر







      
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt