سوغات ارمنستان

سوغات محبوب ارمنستان کدامند؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 دی ، 1402

سوغات محبوب ارمنستان کدامند؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

پس از گشت و گذار و لذت بردن از سفر، رسم ما ایرانیها خرید سوغات و یادگاری از کشوری است که به آن سفر کرده ایم. تهیه سوغات لوکس یا ارزان، مطابق بودجه هر فرد صورت می گیرد که می توانید از مراکز خرید، فروشگاها یا بازارهای محلی کالای مورد نظر خود را بخرید.  اگر مقصد سفر شما کشور همسایه ارمنستان است، بعد از بازدید از جاذبه های گردشگری ارمنستان، چه چیزهایی به عنوان سوغات می توانید تهیه کنید؟؟ با الفبای سفر همراه باشید تا چند سوغات ارمنستان را معرفی کنیم.

قهوه و شکلاتهای خوشمزه ارمنستان

یکی از بهترین گزینه های خرید سوغات با قیمت مناسب که فضای کمی هم در چمدان  شما در موقع پرواز اشغال می کند شکلات و قهوه است. در چند سال اخیر ارمنستان  تولید و صادر کننده شکلات و قهوه با طعم عالی و کیفیت مرغوب است. خرید شکلات برای کودکان نیز انتخاب خوبی است.

قهوه و شکلاتهای خوشمزه ارمنستان-الفبای سفر

جواهرات خاص و زیبای ارمنی

اگر به دنبال سوغات لوکس و خاص هستید می توانید جواهرات ارمنستان را انتخاب کنید.جواهرات این کشور مدل خاص و متفاوتی دارند و تنها به صورت تکه ای نقره و یا طلا نیستند. این جواهرات با شکل و فرمی که دارند دارای مفهوم و تاریخچه مخصوصی هستند و به همین دلیل زیبا و متفاوت هستند و بهتر از همه اینکه در ارمنستان جواهراتی با قیمت مناسب در سفر با تور ارزان ایروان هم می توانید پیدا کنید.

جواهرات  ارمنی-الفبای سفر


صنایع دستی منحصر به فرد ارمنستان

خرید صنایع دستی ارمنستان نیز به عنوان سوغات یکی از بهترین انتخاب ها است که نشان دهنده فرهنگ و هنر این کشور است. انواع لوازم دکوری، اشیای تزئینی که از سنگ ابسیدین ساخته شده نقاشی های زیبا ،سفالکاریهای جذاب ،گلدوزیهای رنگارنگ، فرش وگلیم و چلیپا سنگ و.. بخشی از صنایع دستی ارمنستان هستند .
علاوه بر اینها سنگ‌های مختلف،‌ گوشواره‌ها و گردنبندهای تزینی، کاسه‌ها و فنجان‌های رنگ‌آمیزی شده، عروسکهای چوبی و پارچه ای ، سنبل‌های ملی و رخت آویزهای چوبی برخی دیگر صنایع دستی زیبای ارمنستان هستند که در بازارچه های محلی می توانید آنها را بخرید.

صنایع دستی منحصر به فرد ارمنستان-الفبای سفر

میوه های خشک و مربای گردو

از دیگر خوراکیهای خوشمزه و محبوب در ارمنستان انواع میوه های خشک است مانند زرد آلو، قیصی و یا لواشک ترش مزه. مردم این کشور تبحر خاصی در خشک کردن میوه‌ها دارند ولی حتما قبل از خرید از تازه بودن آنها مطمئن شوید.
مربای گردو نیز یک سوغات متفاوت و خوش طعم است به رنگ زرشکی تیره و مزه آن مانند آلبالو است که برای درست کردن مربای گردو، گردوی نارس را در مراحل  بسیاری انجام می دهند مثل قرار داردن آن در آب و آهک،تا تلخی و گسی آن از بین برود و مربای آن را در شیشه های در بسته تهیه می کنند که از سوپر مارکت ها می توانید خریداری کنید.

میوه های خشک و مربای گردو ارمنستان-الفبای سفر

وسایل تزئینی آهن‌ربایی

خرید این وسایل آهن ربایی تزیینی و زیبا یا بهتر بگوییم مگنت، یک یادگاری مناسب از کشور ارمنستان است که در اکثر مغازه های ایروان به فروش می رسند. این تزینات آهن ربایی نشان دهنده یک محل دیدنی و یا یک رویداد و جشنواره ارمنستان می باشند.قیمت آنها نیز ارزان بوده و می توانید انها را بر روی یخچال بچسبانید.

وسایل تزئینی آهن‌ربایی-الفبای سفر

ظروف با طرح انار

در سالهای اخیر انار به عنوان نماد کشور ارمنستان انتخاب شده که در برخی ظروف نیز طرحی از انار وجود دارد که بسیار زیبا بوده و یک سوغات خوب محسوب می شود. این ظرف ها با شکل انار در فروشگاه ها و مغازهای صنایع دستی به فروش می رسند که در اندازههای مختلف وجود دارند و مطابق سلیقه خود می توانید آن را تهیه کنید. برای سفر به ارمنستان و پس از خرید بلیط هواپیما ایروان ،تمامی سوغات را می توانید از این شهر تهیه کنید.

ظروف با طرح انار ارمنستان-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt