5 تجربه ای که در سفر به ویتنام نباید از دست داد

5 تجربه ای که در سفر به ویتنام نباید از دست داد

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 بهمن ، 1402

5 تجربه ای که در سفر به ویتنام نباید از دست داد

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اگر شما به دنبال کشورهایی برای سفر کردن همراه با ماجرا جویی هستید، ویتنام را می توانید جزو گزینه های انتخابی قرار دهید.این کشور در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و جاذبه های گردشگری ویتنام و تفریح در این کشور تجربیات جذابی را برای گردشگران به همراه دارد. در آنجا می توانید از آثار تاریخی و باستانی  بازدید کنید و طعم بهترین غذاها را که شهرت جهانی دارند بچشید.آماده شروع برنامه ریزی سفر خود هستید؟ همراه با الفبای سفر از پنج تجربه ای که در ویتنام وجود دارد و شما نباید آنها را از دست بدهید مطلع می شویم.

1.گشت و گذار در هانوی

پایتخت ویتنام، هانوی یک شهر شلوغ با موتورسیکلت های زیاد، موزه های متعدد و تلفیق فرهنگ شرق و غرب است که باعث منحصر به فرد بودن این منطقه بوده و از جاهای دیدنی ویتنام محسوب می شود. همراه با تور در صبح ، گشت و گذار در این شهر را آغاز کنید از معبد بودایی،معبد هوشی مین، معبد ادبیات و اولین دانشگاه ویتنام دیدن کنید. پس از آن به محله قدیمی هانوی با بافت سنتی بروید و تماشای این محله قدیمی و پر قدمت لذت ببرید سپس یک دوچرخه کرایه کرده به حومه شهر بروید و به ماجراجویی بپردازید. از دیدن روستای رنگارنگ و خانه های شناور بروی آب و جاذبه های طبیعی شگفت زده شوید. بعد از آن به هانوی بازگشته و در هتل La Beaute برای استراحت اتاق رزرو کنید. این هتل با وجود موقعیت مکانی آن در بخش قدیمی، جایگاه شگفت انگیزی و آرامش بخشی برای استراحت است.

هانوی ویتنام-الفبای سفر

2. تماشای خلیج هالونگ

یکی از زیبا ترین منظره های دریا در جهان، در خلیج هالونگ است و دیدن آن  برای هر کسی که اولین بار از ویتنام بازدید می کند ضروری است. صخرهای آهکی در اطراف این خلیج به زیبایی این محل افزوده است. به غیر از تماشای مناظر شگفت انگیز این خلیج می توانید به ما جراجویی وکشف غارهای اطراف این خلیج بپردازید. گردشگران زیادی یک روز کامل را در این منطقه که از مکان های دیدنی ویتام است سپری می کنند. چرا سفر خود را با رزرو در هتل لوکس لوتوس جذاب تر نمی کنید؟ همچنین می توانید شب خود را در یک قایق چوبی سپری کرده و در صبح با نوشیدن یک فنجان قهوه ویتنامی و تماشای طلوع خورشید و مناظر اطراف  خلیج، تجربه فراموش نشدنی داشته باشید.

خلیج هالونگ ویتنام-الفبای سفر

3. تست کردن غذاهای ویتنامی

برای طبخ غذاهای سنتی ویتنامی از گل سرخ، نعناع و گشنیز استفاده می شود. لازانیا های تند که از سس ماهی و میگو  تشکیل شده طعم فوق العاده ای دارند. غذاهای ویتنامی به دلیل مصرف کم روغن و همچنین استفاده زیاد از سبزیجات، به عنوان یکی از سالم ترین غذاهای دنیا شناخته شده است. برای اطلاع در مورد آنچه که ویتنامی غذا را بسیار منحصر به فرد کرده می توانید در اطراف محله قدیمی پرسه بزنید میوه های محلی را بخرید و غذاهای خوش طعم مانند نودل،برنج و گوشت خوک گریل شده را میل کنید. غذاهای خیابانی ویتنام نیز بسیار خوشمزه هستند. در هنگام گشت و گذار در محله قدیمی، حتما کباب های باربیکیو را امتحان کنید سپس به یک کافی شاپ محلی در نزدیکی دریاچه هوان کیم بروید و در حین لذت از تماشای مناظر اطراف قهوه بنوشید.

غذاهای ویتنامی-الفبای سفر

4. ماجراجویی در هوی ان

از دیگر جاهای دیدنی ویتنام، هوی ان با آب و هوای مطلوب است، شهری باستانی با تلفیقی از معماری ژاپنی، چینی و فرانسوی که بسیار شگفت انگیز است. پس از صرف ناهار در یک رستوران مشهور ویتنامی، به پیاده روی در این منطقه بپردازید، در آنجا خانه های تاریخی چوبی که در آن بازرگانان شهر زندگی می کردند و همچنین بازارهای پر جنب و جوش که در آنجا محصولات خود را به فروش می رسانند، خواهید دید. برای صرف شام به یک رستوران محلی بروید و غذای محلی Cao Lầu که ترکیبی از نودل و گوشت سبزیجات است را میل کنید.

هوی ان،ویتنام-الفبای سفر

5. لذت تماشای رود مکونگ

رود مکونگ با مناظر سر سبز اطراف  آن، از دیگر جاذبه های توریستی ویتنام است و یکی از ارکان های کشاورزی ویتنام محسوب می شود. برای لذت بردن این ناحیه زیبا می توانید با یک قایق از منطقه عبور کنید و از دیدن بازار های شناور گوناگون، باغ های میوه رنگارنگ ، شالیزار های سر سبز لذت ببرید.

رود مکونگ ویتنام-الفبای سفر












6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt