فیشت جنوبی ترین استادیوم فوتبال جام جهانی 2018 روسیه

فیشت جنوبی ترین استادیوم فوتبال جام جهانی 2018 روسیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 شهریور ، 1397

فیشت جنوبی ترین استادیوم فوتبال جام جهانی 2018 روسیه

استادیوم فیشت (Fisht Stadium) جنوبی ترین استادیومی است که مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 روسیه در آن برگذار خواهد شد.در جام کنفدراسیون 2017 سه بازی از دوره ی گروهی و نیمه نهایی در این ورزشگاه انجام شدند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

استادیوم فیشت (Fisht Stadium) جنوبی ترین استادیومی است که مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 روسیه در آن برگذار خواهد شد.در جام کنفدراسیون 2017 سه بازی از دوره ی گروهی و نیمه نهایی در این ورزشگاه انجام شدند و در جام جهانی استادیوم فیشت میزبان مسابقات گروهی، یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی خواهد بود.

استادیوم فیشت،روسیه-الفبای سفر

چطور به استادیوم برویم؟

شما به راحتی می توانید با قطارهای الکتریکی حومه شهر (لاستچوکا-Lastochka) به استادیوم محل برگزاری مسابقات قهرمانی برسید و همچنین اتین امکان وجود دارد که به وسیله اتوبوس خط های 57،100،124،125 خود را به پارک المپیک – محلی که استادیوم فیشت قرار دارد برسانید.
تا آخرین لحظات شهر سوچی و کراسنودار بر سر انتخاب شدن برای میزبانی جام جهانی 2018 مبارزه کردند به این دلیل که از آن منطقه فقط یک شهر می توانست به عنوان میزبان انتخاب شود.مزیت کراسنودار به دلیل وجود دو تیم فوتبال حرفه به همراه طرفداران بسیار پایتخت فوتبال روسیه نامیده می شود و مزیت سوچی شهر ورزشی بود به اضافه اینکه دارای هتل هایی در سطحل بین الملل است.این موضوع خیلی واضح بود که هر دو شهر اعتبار لازم برای میزبانی جام جهانی 2018 روسیه را دارا هستند اما با این اوصاف کراسنودار از لیست حذف شد و از ناحیه فدرالی جنوبی روسیه کراسنودار کرای (Krasnodar Krai) فقط شهر سوچی میزبان جام جهانی 2018 روسیه خواهد بود.

تاریخچه استادیوم فیشت

استادیوم فیشت سوچی (The Sochi Stadium Fisht) یک ورزشگاه مدرن و جوان است.ساخت این استادیوم در سال 2007 آغاز شد.استادیوم فیشت ابتدا به عنوان ورزشگاه اصلی برای مسابقات المپیک زمستانی 2014 طراحی شده بود که در شهر سوچی صورت گرفت.نام این استادیوم به افتخار کوه فیشت در نزدیکی این استادیوم انتخاب شده است که به معنای “سَر سفید” است.
تا سال 2012 بدنه اصلی این استادیوم ساخته شد، طرحی که برای سقف این استادیوم در نظر گرفته شده بود به صورت یک صدف بوده و از مواد کامپوزیت سبک ساخته شده است و بالاترین نقطه این استادیوم ارتفاعی برابر یک ساختمان 25 طبقه دارد.
استادیوم فیشت در تابستان سال 2013 بازگشایی شد.در هفتم ماه فوریه سال 2014 در استادیوم فیشت جشن افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی برگزار شد و در بیست و سوم ماه فوریه مراسم اختتامیه برگزار شد.افتتاحیه مسابقات پاراالمپیک زمستانی در 7 مارس و اختتامیه در 16 مارس در این ورزشگاه برگزار شدند.

استادیوم فیشت سوچی،روسیه-الفبای سفر

بعدها که مشخص شد که روسیه میزبان جام جهانی 2018 خواهد بود استادیوم فیشت برای میزبانی از مسابقات فوتبال و برای تبدیل شدن به یک استادیوم فوتبال بازسازی شد.دلایلی برای انجام این کار وجود داشت، تبدیل یک ورزشگاه که برای تمامی ورزش ها بود به استادیوم فوتبال هزینه ای بسیار کمتر نسبت به ساخت دوباره ورزشگاه داشت و شهر سوچی تجربه برگزاری یک رویداد مهم ورزشی را دارد.
در اواسط سال 2016 تصمیم گرفته شد که ظرفیت استادیوم نیز افزایش یابد بدین ترتیب 5000 جایگاه به استادیوم اضافه شد.

استادیوم فیشت سوچی ،روسیه-الفبای سفر

اولین مسابقه فوتبال در استادیوم فیشت در ماه مارس 2017 یک دیدار دوستانه برای تیم ملی فوتبال روسیه بود.

استادیوم فیشت سوچی ،الفبای سفر

جمع بندی

استادیوم فیشت شهر سوچی یکی از درخشان ترین ورزشگاه های ورزشی باری جام کنفدراسیون و جام جهانی فوتبال خواهد بود.حمل و نقل عمومی شهر، هتل ها و زیرساخت های گردشگری این امکان را به شهر سوچی خواهد داد که مسابقات را در بالاترین سطح برپا کند و همچنین به تماشاگران مسابقات و گردشگران این امکان را می دهد تا خاطرات خوشی را از بازدید از شهر و ورزشگاه داشته باشند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt