جاذبه های گردشگری ازمیر

جاذبه های گردشگری ازمیر

جاذبه های گردشگری ازمیر

شهر ازمیر

شهر ازمیر ترکیه، شهر ساحلی در دریای اژه است که در دوران باستان به نام اسمیرنا (Smyrna) شناخته می شده است. شهر ازمیر توسط یونانیان کشف شد و بعدها رومی ها ازمیر را تصرف کردند و توسط اسکندر بازسازی شد دقیقاً قبل از اینکه جزئی از امپراطوری عثمانی در قرن پانزدهم بشود و امروزه اماکن باستانشناسی ازمیر شامل آگورا رومی، موزه فضای باز، کادیفه قلعه (Kadifekala) است که در زمان اسکندر کبیر ساخته شده اند. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه با دارا بدن جمعیتی برابر با چهار میلیون نفر است و دومین بندر بزرگ کشور ترکیه بعد از استانبول است. بیشتر از نصف جمعیت شهر ازمیر کمتر از 30 سال سن دارنهد و همین موضوع شهر ازمیر را به شهری پر انرژی تبدیل کرده است و همینطور ده ها هزار دانشجو برای تحصیل در دانشگاه های ازمیر در این شهر حضور دارند. شهر ازمیر در حاشیه کشور ترکیه و در سواحل دریای اژه به سرعن در حال رشد است.

آب و هوای ازمیر

برای سفر به ازمیر لازم دارید که از آب و هوای این شهر با خبر باشید. در شهر ازمیر ترکیه تابستان ها گرم و سوزان، خشک و دارای آسمانی صاف است اما زمستان ها طولانی، سرد، مرطوب به همراه وزش باد می باشد. در طول سال درجه هوا معمولاً بین 3 الی 35 درجه سانتیگراد متغییر است و به ندرت به کمتر از 2- و بالاتر از 38 درجه سانتیگراد میرسد. فصل گرم در ازمیر 3.2 ماه از اواسط خرداد ماه تا اواخر شهریور ماه طول می کشد و فصل خنک در شهر ازمیر 3.9 ماه از اوایل آذر ماه تا اواخر فروردین ماه ادامه پیدا می کند. بهترین زمان برای سفر به شهر ازمیر از اواسط اردیبهشت ماه الی اواخر خرداد ماه می باشد.

جاذبه های توریستی شهر ازمیر

مسجدها و کلیساهای قرن هجدهم که با بلوارهای گسترده، ساختمان های مدرن و مراکز خرید که با کاشی کاری های قرمز مزین شده اند قسمت کوچکی از جذابیت ها و دیدنی های شهر ازمیر می باشند. کلانشهر ازمیر دارای جوی مدیترانه ای است و یک مرکز اصلی برای گذراندن تعطیلات در کشتی های کروز در دریای اژه است. ازمیر دارای مراکز مهم توریستی و تجاری می باشد و به نام ترکیه کوچک نیز شناخته می شود از جمله اماکن دیدنی شهر ازمیر می توان به آسانسور ازمیر و میدان کناک را نام برد.

غذاهای ترکی

بسیاری از بازارها و کافه هایی که در ازمیر وجود دارن در نزدیکی بازار این شهر قرار گرفته اند. در رستوران های شهر ازمیر هم غذاهای بومی ترکیه و هم غذاهای اروپایی و بین المللی می توانید پیدا کنید اما به دلیل قرار گیری شهر ازمیر در ساحل دریای اژه غذاهای دریایی شهر ازمیر بسیار معروف و لذیذ می باشند از جمله غذاهای دریایی خوشمزه در شهر ازمیر می توان به ماهی کبابی، اختاپوس کبابی، گوشت کبابی را نام برد همچنین شهر ازمیر دارای دسرهای بسیار خوشمزه ای مانند لور تاتلیس و شامبالی اشاره کرد.

هتل های شهر ازمیر

شهر ازمیر مملو از هتلهای بیشمار است. هتلهای ازمیر شامل هتل آپارتمانهای کوچک و هتلهای لوکس 5 ستاره بین المللی میشود. در تور ازمیر برای انتخاب از میان تعداد زیاد هتل ها، بهتر است از بین هتل های 3،4 و5 ستاره،هتلی را انتخاب کنید که به مرکز شهر ازمیر و به سواحل دریای اژه نزدیک نزدیک تر باشد. به این دلیل که به مکان های تفریحی ازمیر نزدیک تر خواهید بود. بعد از استقرار در هتل حتما از راهنمای تور ویا هتل بخواهید که نقشه ی گردشگری در اختیارتان بگذارد.

گردش در شهر ازمیر

ازمیر با دارا بودن هزاران سال قدمت نقش به سزایی را در تجارت دریایی ایفا کرده است. ازمیر با دارا بودن تنوع بی نظیری از اماکن تاریخی گردش را برای مهمانان خود بسیار لذت بخش می کند و در کنار این اماکن تاریخی و دیدنی بازار کمرالتی (Kemeralti Market) دارای تعداد بسیار زیادی رستوران، کافه، فروشگاه و کارگاه های آموزشی هنری وجود دارند.


🔍مشاهده تورهای لحظه آخری ازمیر

🔍مشاهده لیست هتلهای ازمیر

🔍 دیدنیها، سرگرمی و تفریحاتی که در ازمیر نباید از دست دهید!

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt