جاذبه های گردشگری ارمنستان

جاذبه های گردشگری ارمنستان

جاذبه های گردشگری ارمنستان

ارمنستان کشوری به قدمت تاریخ

 ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان، کشوری واقع  در قفقاز جنوبی و پایتخت آن ایروان است. مردم این کشور به زبان ارمنی که یکی از زبان‌های هند و اروپایی است صحبت می کنند. دین مردم توسط سلطنت تیرداد سوم ملقب به کبیر تغییر یافته و در طی حادثه‌ای و برای همیشه مسیحیت میان مردم رواج پیدا کرد که این حادثه را می توان به عنوان نقطه مرکزی تاریخ این ملت محسوب کرد. واحد پول این کشور نیز درام می باشد.  فرهنگ مردم ارمنی بر پایه فرهنگ اقوام و طوایف از دیرباز ساکن در سرزمین کوهستانی ارمنستان رشد و تکامل یافته است و در مورد قدمت  هنر و معماری، مردم این کشور باید گفت که قدمت آن به بیش از ۴۵۰۰ سال می رسد که رابطه مستقیمی با شرایط سرزمین کوهستانی ارمنستان، دارد و البته تحت تأثیر مستقیم تاریخ و فرهنگ ملت ارمنی نیز می‌باشد. گردشگری با تور ارمنستان و بازدید از نقاط محبوب ارمنستان  با توجه به فرهنگ کهن و طبیعت زیبا و ابنیه های تاریخی فراوان درسال های اخیر در میان توریست ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

ارمنستان دارای چه نوع آب و هوایی است؟

 آب و هوای ارمنستان با توجه به موقعیت جغرافیایی،آب و هوایی خشک و قاره‌ای است و میزان بارندگی در ارمنستان چندان قابل توجه نیست. 
تغییرات آب و هوا در ارمنستان، بسیار متغییر است. هوای بهار بسیار مطلوب و میانگین دمای هوا در بهار 13 درجه است، و در سردترین حالت به 7 درجه می رسد. در تابستان هوا گرم و خشک  و آفتابی بوده و دمای هوا به طور متوسط 25 درجه و حتی تا 42 درجه نیز افزایش پیدا میکند.
فصل پاییز در ارمنستان هوای دلپذیر بوده، درجه هوا کمی کاهش پیدا کرده و به 21 درجه نیز می رسد و با رطوبت همراه است.زمستان چندان هم سرد نیست. متوسط درجه حرارت در زمستان در مناطق دشتی منهای ۵ درجه سانتیگراد می‌باشد. در مناطق کوهستانی متوسط درجه حرارت به منهای ۱۲ درجه سانتیگراد نیز کاهش می‌یابد. بهترین زمان سفر به ارمنستان در فصل پاییز ، اواسط شهریور تا اواسط آذر و فصل بهار می باشد.

لذیذترین غذاهای ارمنستان

 ارمنی ها در طبخ  غذا از انواع ادویه جات و سبزی ها و گلهای مختلف استفاده میکنند. در ارمنستان باستان گوشت که برای وعده های غذایی طبخ می کردند از نوع گوشت گوسفند و گاو بوده که در داخل تنور پخته می شد و مرسوم ترین غذای ارمنستان انواع کباب های مختلف است. 
در گذشته غذای اصلی روستاییان ارمنستان از نان تشکیل می شد. این نان وهمچنین شیرینی ها در تنورهای گلین روستایی پخته می شده است. نان لواش نان ملی ارمنی است و بر اساس یافته های باستانشناسی، نان و شیرینی پزی در میان ارمنیان دو و نیم هزار سال قدمت دارد. نان های گوناگونی نیز در ارمنستان پخت می شوند که از جمله نان لواش، مادناکاش، هرازدان و باگت. 
غذاهای سنتی کشور ارمنستان شبیه به غذاهای سنتی ایرانی و ترکی بوده  و درغذاهای ارمنی فرهنگ ایرانی قابل شهود است. به طور نمونه خوردن برنج در غذاهای ایرانی تا حدی باب است. از معروف ترین غذاهای سنتی ارمنستان می توان به خاش که تقریبا همان کله پاچه ایرانی است، خاشلاما که از گوشت گوسفند تهیه می شود و زاوارپلاف که شبیه پلوی خودمان است (با این تفاوت که به جای برنج از بلغور تهیه می شود) اشاره کرد. غذاهای دریایی در ارمنستان طرفدارن زیادی دارد. یکی از غذاهایی که در ارمنستان بسیار خوش طعم و لذیذ می باشد کباب ماهی است؛ به خصوص اگر آن را در تنور کباب کرده باشند.

درباره هتل های ارمنستان

 ارمنستان طبق آمار سال های اخیر به کشوری پر از مسافر و توریست تبدیل شده است. ایروان پایتخت ارمنستان دارای هتل های متعدد و گوناگون با امکانات متفاوت است که با توجه به نوع و درجه آن خدمات خاص خود را به گردشگران ارائه می دهند.
هرکدام از  هتل های 3 ستاره ارمنستان ، هتل های ارمنستان 4 ستاره و هتل های 5 ستاره ارمنستان،هتل هارسنگر ارمنستان،هتل آرارات ارمنستان،هتل ریپابلیکا ایروان و..از نظر قیمت و امکانات بسیار اختلاف دارند. بهترین هتل های ارمنستان ، هتل های پنج ستاره است.در این هتل ها شما میتوانید از امکاناتی نظیر استخر ، باشگاه بدنسازی ، رستوران و … بهره مند شوید.
قیمت هتل های ارمنستان نیز نسبت به سایر شهرهای توریستی دیگر مناسب تر است.

جاذبه های گردشگری و تاریخی ارمنستان

 جاذبه های گردشگری ارمنستان درایروان پایتخت این کشور با توجه به قدمت زیاد  به وفور در جای جای این شهر یافت می شود.
جاذبه های طبیعی زیبا، بناها با سبک نئوکلاسیک ، جلوه‌های معماری تامانیان (معمار معروف ارمنستان) مجسمه های قدیمی، کافه‌های کنار پیاده‌روها، ساختمان‌های گران‌قیمت ، بناهای مذهبی و ابنیه های کهن ، کلیساهای زیاد، خودروهای قدیمی مربوط به دوران کمونیسم  تنها بخشی محدود از جاذبه های توریستی این آب و خاک است.
کلیسای دیدنی گغارت که در 35 کیلومتری جنوب شرقی ایروان قرار دارد، دره گل‌ها در 50 کیلومتری شمال شرقی شهر ایروان با طبیعتی سرسبز و کوهستان، دریاچه سوان یکی از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین دنیا از جمله موارد دیگری است که گردشگران را مجذوب خود کرده است.

🔍 مشاهده تورهای لحظه آخری ارمنستان

🔍 دیدنیها، سرگرمی و تفریحاتی که در ارمنستان نباید از دست دهید!


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt