موزه های خارق العاده ایروان، بیانگر تاریخ پرفراز و نشیب ارمنستان

موزه های خارق العاده ایروان، بیانگر تاریخ پرفراز و نشیب ارمنستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 مهر ، 1398

موزه های خارق العاده ایروان، بیانگر تاریخ پرفراز و نشیب ارمنستان

کشور ارمنستان با تاریخ غنی که دارد، موزه ها و یادبودهای بسیاری را از ادوار مختلف در خود جای داده است. توصیه می شود در سفر به ارمنستان از موزه های خارق العاده ایروان بازدید کنید و از این تاریخ شگفت انگیز مطلع شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کشور ارمنستان به خاطر تاریخ غنی که دارد، موزه ها و یادبودهای بسیاری را از ادوار مختلف در خود جای داده است. توصیه می شود در سفر به ارمنستان از موزه های خارق العاده ایروان بازدید کنید و از این تاریخ شگفت انگیز مطلع شوید.

بازگشت به ارمنستان 5500 سال پیش در موزه تاریخ ارمنستان

مجموعه آثار فوق العاده و شگفت انگیز از آثار باستانی عصر برنز، موزه تاریخ ارمنستان را به عنوان مؤسسه فرهنگی و تاریخی برتر ارمنستان و یک توقف اساسی در برنامه های سفر گردشگران تورهای ارمنستان قرار داده است. بسیاری از آثار موجود در این موزه، در دهه 1950 و مکانی در نزدیکی دریاچه سوان کاوش شدند.

نمای خارجی موزه تاریخ ارمنستان

این مجموعه شامل مجسمه های برنزی، ارابه های چوبی با تزئینات فلزی، نمادهای سنگی حک شده و آرایه ای باشکوه از اسلحه و زره پوش (شمشیر، کاور زرهی، کلاه ایمنی و سپر) می باشد. از دیگر نمایشگاههای موجود در موزه تاریخ ارمنستان می توان به آثار قرون وسطایی (سنگ های تراشیده شده)، لباس های ارمنی قرن 18 و 19، یک کفش چرمی 5500 ساله کشف شده در غاری در منطقه وایوتسورزور در سال 2008 و فرش های تاریخی اشاره کرد. گالری ملی ارمنستان نیز در طبقه های بالایی موزه قرار دارد.

سنگ های باستانی کشف شده موجود در موزه تاریخ ارمنستان

یادبود و موزه قتل عام ارمنستان

بنای یادبود قتل عام ارمنستان یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان می باشد. این مجموعه با هدف گرامیداشت قتل عام ارامنه در امپراتوری عثمانی از سال 1915 تا 1922، تشکیل شده و از عکس ها، اسناد، گزارش ها و فیلم ها برای ارائه یک موزه قدرتمند شبیه به موزه هولوكاست استفاده می كند. در این تپه یک یادواره دایره ای به ارتفاع 44 متر و تشکیل شده از 12 تخته سنگ قرار دارد.

بنای یادبود قتل عام ارمنستان

این مکان در سال 1967 ساخته شده است و 12 تخته سنگ یادبود نشان دهنده استان های غرب ارمنستان می باشند. از این موزه، یک مسیر وسیع که توسط دیواری به طول 100 متر احاطه شده است، با نام جوامع قتل عام حک شده و به یادبود منتهی می شود. در این محوطه، درختان کاشته شده توسط رهبران خارجی وجود دارد که از اصطلاح نسل کشی برای توصیف وقایع رخ داده استفاده می کنند. آسانترین راه برای رسیدن به این یادبود شگفت انگیز، با تاکسی از مرکز شهراست.

محوطه و مسیر پیاده روی تا رسیدن به بنای یادبود قتل عام ارمنستان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt