سکونتگاه انسان های نخستین در بلغارستان

سکونتگاه انسان های نخستین در بلغارستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 تیر ، 1400

سکونتگاه انسان های نخستین در بلغارستان

بلغارستان کشوری پر از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی و تاریخی می باشد. در بین این جاذبه ها، غار های بلغارستان در مقایسه با غار های جهان حرف ها برای گفتن دارند. در این مطلب تعدادی از این غار ها را به شما معرفی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

بلغارستان کشوری پر از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی و تاریخی می باشد. در بین این جاذبه ها، غار های بلغارستان در مقایسه با غار های جهان حرف ها برای گفتن دارند. در این مطلب تعدادی از این غار ها را به شما معرفی می کنیم.

غار (دالاتا) Duhlata، طولانی ترین غار بلغارستان

غار دالاتا در کناره سمت راست رودخانه Struma در قسمت جنوب غربی کوه Vitosha(ویتوشا) قرار دارد. غار دالاتا طولانی ترین غار کشور بلغارستان با 17600 متر طول می باشد. همچنین 53 متر عمق دارد و شامل یک سیستم پیچیده از اتاق ها ، تونل ها ، استخرهای زیرزمینی و آبشارها است. فراوانی نقاشی های  غار و نزدیکی آن با صوفیه، پایتخت کشور بلغارستان، باعث شده که دالاتا به یکی از محبوب ترین غارهای بلغارستان تبدیل شود و در سال 1962 به عنوان یک نقطه عطف طبیعی اعلام شد. دسترسی به غار فقط به توریست ها و زمین شناسان با تجربه داده می شود.

دیواره های غار دالاتا در بلغارستان

داخل غار دالاتا در بلغارستان

غار لدنیکا، افسانه محقق شدن آرزو ها

تمساح ، سر غول ، فیل ، بابا نوئل و ... 
نه، این عنوان رمانی از لوئیس نیست. اینها نام برخی از تأثیرگذارترین نقاشی های صخره ای است که در گالری های غار Ledenika (لدنیکا) واقع در کوه قدیمی Western Stara Planina ، در حدود 70 کیلومتری شمال صوفیه مشاهده می شود. این غار 300 متر طول دارد و در کل 10 اتاق دارد. حوض آرزوها چیز دیگری است که لدنیکا را به یک مکان محبوب تبدیل می کند. افسانه ای نیز برای حوض آرزو های غار لدنیکا وجود دارد که اگر دست خود را در آب فرو کنید و آرزو کنید، به حقیقت می پیوندد. غار لدنیکا در زمستان بسیار جالب است زیرا دیوارهای آن با مجسمه های یخی طبیعی تزئین شده اند.

حوض آب در غار لدنیکا بلغارستان

سقف غار لدیکا در بلغارستان

غار ماگورا، برجسته ترین معماری طبیعی

غار ماگورا یکی از قابل توجه ترین پدیده های طبیعی است که در شمال غربی بلغارستان پیدا می کنید. این شهر در حدود 20 کیلومتری شهر بلگراد و صخره های شگفت انگیز Belogradchik و حدود 30 کیلومتری جنوب ویدین، بزرگترین شهر کنار رودخانه دانوب در این بخش از کشور واقع شده است. تصاویر قبل از تاریخ که روی دیوارهای آن کشیده شده اند و کاج افتاده به همراه بزرگترین استالاگمیت که تاکنون توسط اسپیلولوژیست ها در خاک این کشور کشف شده است، دو جاذبه اصلی غار ماگورا بلغارستان می باشند. طول کل راهروها و اتاق های غار ماگورا 2.5 کیلومتر است که به طور خودکار آن را به یکی از بزرگترین غار های بلغارستان تبدیل می کند.

نقاشی های غاری انسان های نخستین بر دیواره های غار ماگورا بلغارستان

راهروی پله ای به سمت پائین در غار ماگورا بلغارستان

غار (دوتاشکا)  Devetashka، شهر خفاش ها

بزرگی و اتاق های بسیار زیبا را در غار دوتاشکا می توان دید. پیش نمایش سریال جدید سیلوستر استالونه The Expendables 2 در سال 2012 است. آیا نمی توانید ارتباط بین این دو جمله را پیدا کنید؟ خوب ، بیایید فقط بگوییم که غار(دوتاشکا) Devetashka یکی از اصلی ترین موقعیت ها و لوکیشن های فیلم است. البته، شاهد شگفتی طبیعی واقعی با چشمان خودتان تأثیر بسیار قدرتمندی خواهد داشت. بنابراین با تور های ویژه بلغارستان به این کشور پر از شگفتی بروید و از این غار ها بازدید کنید. در مرکز بلغارستان شمالی، 15 کیلومتری شهر دلپذیر لاوچ واقع شده است. این غار خانه هزاران خفاش است و همچنین مجموعه عظیمی از آثار باستانی نوسنگی در آن جا پیدا شده است. کسانی از شما که مایل به بازدید از غار(دوتاشکا) Devetashka که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بلغارستان می باشد، هستید باید به خاطر داشته باشید که در ماه ژوئن و ژوئیه برای گردشگران بسته است زیرا این دوره همزمان با فصل جفت گیری حیواناتی است که در آنجا زندگی می کنند.

غار دوتاشکا در بلغارستان

غار یاگودینسکا، تالاری برای برگزاری مراسم عروسی!

غار یاگودینسکا به طول 10 کیلومتر و در 3 طبقه است که در قلب کوه رودپای غربی در بلغارستان واقع شده است. فضای داخلی غار توسط بسیاری از استالاکتیت ها ، استالاگمیت ها و مروارید های غار و برخی نقاشی های سنگی منحصر به فرد تزئین شده است که داستان سفید برفی و هفت کوتوله، مریم مقدس و نوزاد مسیح را به یاد می آورد. این غار در تمام سال برای بازدیدکنندگان باز است و نکته ای که بسیار جالب توجه است این می باشد که مکانی بسیار محبوب برای عروسی های عاشقانه است. به طور جدی ، تاکنون بیش از 100 زوج در این نقطه عطف طبیعی ازدواج کرده اند.

ورودی غار یاگودینسکا در بلغارستان

راهروی غار یاگودینسکا در بلغارستان

غار باچو کایرو، خانه انسان های پارینه سنگی

غار باچو کایرو در نزدیکی شهر ولیکو تارنوو، یکی از پر بازدیدترین غارهای بلغارستان است. اتاق اول، که معمولاً با عنوان Antechamber از آن یاد می شود، مورد توجه کاشفان و باستان شناسان است. در ذهنتان می گوئید چرا توجه باستان شناسان را به خود جلب کرده؟ در جواب این سوال باید بگوئیم، زیرا در طی کاوش ها، مجموعه عظیمی از آثار باستانی با قدمت دوران پارینه سنگی کشف شده است. نقاشی های کارستی عجیب و غریب شبیه به مردم و حیوانات است که در سایر سالن های غار دیده می شود و توجه گردشگران را به خود جلب می کند.

سه عدد مجسمه از انسان های نخستین که دور آتش در غار باچو کایرو بلغارستان نشسته اند

غار باچو کایرو بلغارستان

غار اولوویتسا، قدیمی ترین غار رودپا

غار اولوویتسا، یکی از قدیمی ترین غارهای کوهستان رودپا واقع شده است. این مکان برای برخی از نقاشی های غاری شگفت انگیز مانند مرجانی (کرالیلیت) و احتمالاً برجسته ترین یخبندان یافت شده در خاک بلغارستان است که گردشگران را به سمت خود می کشاند. همه ساله حدود 3000 گردشگر مسیری دشوار را که به غار منتهی می شود، طی می کنند تا از زیبایی های آن شگفت زده شوند. در فصل تابستان، Uhlovitsa  هفت روز در هفته برای بازدید کنندگان باز است. در طول بقیه سال غار دوشنبه و سه شنبه بسته می شود.

غار اولوویتسا در بلغارستان

غار دیاوولسکوتو گارلو، گلوگاه شیطان

غار دیاوولسکوتو معروف به گلوگاه شیطان، درست در کنار دره معروف تریگراد و در فاصله چند کیلومتری روستای شیروکا لاکا قرار گرفته است و یک مظهر هنر معماری و فولکلور در کوههای رودوپه می باشد. در اصل، غار دیاوولسکوتو یک گودال است که در آن می توانید بالاترین آبشار غار در شبه جزیره بالکان و همچنین تالار Roaring را مشاهده کنید. این یک محفظه غاری 110 متری با ابعاد طول 35 متری و 40 متر عرض می باشد.

پلکان منتهی به غار زیرزمینی دیاوولسکوتو معروف به گلوگاه شیطان در بلغارستان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt