بهترین رستوران های استانبول

معرفی 20 رستوران از بهترین رستوران های استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 اسفند ، 1402

بهترین رستوران های استانبول | معرفی 20 رستوران

رستوران های مدرن و کلاسیک استانبول که در ادامه معرفی می کنیم، بهترین غذاهای ترکیه را ارائه می دهند و غذاهای سنتی و امروزی ترکیه را میتوانید در آنها امتحان کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

استانبول افسانه‌ای با آثار باستانی خارق‌العاده، بافت تاریخی بی‌نظیر، مسجدهای دیدنی، مراکز خرید متنوع و مردمانی خونگرم، یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان است. استانبول یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان به شمار می‌آید و سالانه مسافران بسیاری از کشور ما به استانبول سفر می‌کنند. اگر شما هم قصد سفر به استانبول را دارید، هرگز نباید از شکم‌گردی در این شهر غافل شوید.

غذاهای ترکی، دریایی، مدیترانه‌ای و حتی ایرانی در این شهر به وفور و با کیفیت عالی در دسترس مسافران هستند. برای اینکه در انتخاب بین همه این رستوران‌های متنوع سردرگم نشوید، ما فهرستی از بهترین رستوران های استانبول برایتان فراهم کرده‌ایم که قطعاً در سفر به این شهر به دردتان می‌خورد.

1. رستوران میکلا استانبول

رستوران میکلا در سال ۲۰۰۵ روی پشت بام هتل مرمرا افتتاح شد. حال‌وهوا و منوی این رستوران منعکس‌کننده سبک و سلیقه مالک و سرآشپز ترکیه‌ای ـ سوئیسی آن، یعنی مِحمِت گورس است. رستوران میکلا با چشم‌اندازی خیره‌کننده به شهر زیبای استانبول، موسیقی الهام‌بخش، غذای عالی و خدمات مطلوب، یکی از بهترین رستوران‌های استانبول شناخته می‌شود که با خرید تور لحظه آخری استانبول می‌توانید به این رستوران بروید. میکلا از سال ۲۰۱۲ آشپزخانه عثمانی را نیز به مجموعه خود اضافه کرده است و غذاهای اصیل سنتی مناطق مختلف ترکیه را با روش‌های مدرن و سنتی، طبخ و سرو می‌کند.

رستوران میلکلا از بهترین رستوران های استانبول

عکسی از رستوران میکلا

2. رستوران میلوس استانبول

میلوس بالیک در فاصله ۷۰۰ متری ساحل دریای مرمره، یکی از بهترین رستوران‌های استانبول است که محیطی بسیار صمیمانه و دوستانه دارد. این رستوران به خاطر پیش‌غذاهای مقوی و میان‌وعده‌های لذیذ خود شهرت پیدا کرده است و طیف وسیعی از غذاهای بین‌المللی در آن سرو می‌شود. اگر تور ترکیه خریدید، حتماً سری به رستوران میلوس بزنید و غذاهای محبوب و خوشمزه این رستوران را امتحان کنید.

3. رستوران زعفران استانبول

یکی از بهترین رستوران های میدان تکسیم استانبول بدون شک رستوران زعفران است. این رستوران با سرو غذاهای بسیار لذیذ سنتی ترکی و عثمانی توانسته توجه گردشگران و مردم منطقه را به خود جلب کند. سرویس‌دهی عالی، برخورد حرفه‌ای و محترمانه کارکنان، چشم‌انداز زیبا و دکوراسیون خلاقانه این رستوران باعث می‌شود اوقات تکرارنشدنی‌ای را در آن تجربه کنید.

4. رستوران لوکانتا مایا

اگر تور استانبول نوروز 1403 را خریدید حتماً رفتن به رستوران لوکانتا مایا را در برنامه خود بگذارنید. این رستوران یکی از مشهورترین رستوران‌های استانبول به شمار می‌آید که عمده شهرت و کیفیت خود را مدیون سرآشپز ماهر خود، خانم دیدم شنول است. این سرآشپز خلاق غذاهای محلی ترکی و غذاهای لذیذ فصلی را با هنر ترکیب و سرو می‌کند. این رستوران بدون شک یک انتخاب عالی برای طرفداران غذاهای سنتی و محلی ترکی است.

5. رستوران فیش

رستوران فیش در جزیره گالاتاسرای در تنگه بسفر قرار دارد و همانطور که از نام آن برمی‌آید مختص سرو غذاهای دریایی لذیذ است. در این رستوران انواع غذاهای دریایی به ویژه انواع ماهی‌های خوش‌طعم سرو می‌شوند.

6. رستوران مرغ دریایی استانبول

رستوران لموئت یا رستوران مرغ دریایی یکی از بهترین رستوران‌ های استانبول در منطقه بی‌اوغلو است. غذاهای سنتی و اصیل این رستوران از مواد اولیه بسیار باکیفیت تهیه می‌شوند و دو سرآشپز جوان مسئول طبخ غذاهای این رستوران هستند. 

7. رستوران ینی کوی کاشی بیاض بسفر استانبول

یکی از شعب رستوران‌های زنجیره‌ای کاش بیاض، رستوران ینی کوی واقع در بسفر است که منظره‌ای چشمگیر از آب‌های تنگه بسفر ارائه می‌دهد. این رستوران در بخش اروپایی استانبول غذاهای سنتی ترکی و کباب‌هایی لذیذ سرو می‌کند.

رستوران ینی کوی کاشی بیاض بسفر استانبول

تصویری از رستوران ینی کوی کاشی بیاض بسفر استانبول

8. رستوران روملی ‌حصار اسکله

روملی حصار اسکله نیز یکی دیگر از رستوران‌های واقع در تنگه بسفر است که چشم‌اندازی دیدنی از دریای مرمره دارد. در این رستوران غذاهای لذیذ با استفاده از مواد اولیه حلال و ارگانیک طبخ می‌شود و محیط صمیمانه، کارکنان حرفه‌ای و خدمات عالی بر جذابیت‌های این رستوران می‌افزایند.

9. رستوران شهرزاد استانبول

اگر در میانه امتحان کردن غذاهای ترکی، هوس چشیدن طعم بی‌نظیر غذاهای ایرانی به سرتان زد، رستوران شهرزاد یکی از بهترین انتخاب‌های شما است. رستوران ایرانی شهرزاد در میدان تکسیم استانبول، فضایی گرم و صمیمی با حال‌وهوایی کاملاً ایرانی دارد و انواع کباب‌های ایرانی، پلوها، چلوها، انواع کوکوها، کشک بادمجان، املت و ... را می‌توانید در این رستوران باکیفیت نوش‌جان کنید.

10. رستوران ایکس استانبول

رستوران ایکس با دکوراسیونی مجلل، محیطی آرام و منظره‌ای دیدنی از خلیج شاخ طلایی یکی از بهترین رستوران‌های استانبول است که انواع غذاهای مدیترانه‌ای و پیتزاهای طبخ‌شده را برای مشتریانش سرو می‌کند.

11. رستوران ماوی بالیک استانبول

رستورانی بر فراز ارتفاعات سرسبز استانبول که منظره‌ای زیبا از دریای مرمره و تنگه بسفر را پیش روی شما می‌گذارد. در ماوی بالیک شما می‌توانید بهترین غذاهای دریایی را که با روش‌های ابتکاری طبخ می‌شوند بچشید و از خدمات بی‌نقص این رستوران لذت ببرید.

12. رستوران ریحون استانبول

یکی دیگر از بهترین رستوران های ایرانی استانبول، رستوران ریحون در منطقه بی‌اوغلو است. این رستوران با فضایی بی‌نظیر و محیطی کاملاً پاکیزه، مملو از تابلوهای زیبای خوش‌نویسی و اشیای سنتی و منوی کاملی از غذاهای ایرانی از شله زرد گرفته تا ته‌چین زعفرانی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

13. رستوران بانیان استانبول

رستوران دیگری در تنگه بسفر که خوش‌طعم‌ترین غذاهای آسیایی را سرو می‌کند. بی‌شک رستوران بانیان با دکوراسیونی مجلل، منویی متنوع و کارکنانی حرفه‌ای یکی از بهترین رستوران های استانبول محسوب می‌شود.

رستوران بانیان استانبول

تصویری از رستوران بانیان استانبول

14. رستوران لاجورد استانبول

رستوران لاجورد با چشم‌اندازی دیدنی در برابر آب‌های لاجوردین دریای مرمره، یکی از رستوران های استانبول است که غذاهای دریایی بی‌نظیری را براساس دستورهای اصیل ترکی طبخ می‌کند.

15. رستوران ماربلا

رستوران ماربلا که در سواحل استانبول واقع شده است، در فضایی دلپذیر و چشم‌اندازی دیدنی، طیف وسیعی از غذاهای اصیل و سنتی ترکی را برای پذیرایی از مهمانان خود آماده می‌سازد. مواد اولیه استفاده‌شده در این رستوران کاملاً ارگانیک هستند و با سبک آشپزی عثمانی پخته می‌شوند.

16. رستوران سانس

رستوران سانس در حقیقت ویلایی دوطبقه است که اطراف آن را باغ‌هایی سرسبز فراگرفته است. در رستوران سانس با طیف وسیعی از غذاهای ترکی، مدیترانه‌ای و اروپایی از مسافران پذیرایی می‌شود.

17. رستوران نصرت استانبول

نصرت گوگچه سرآشپز معروف ترک، با رستوران نصرت استانبول به چنان شهرتی دست یافت که اکنون رستوران او در شهرهای پرگردشگر و مختلف جهان نظیر دبی، ابوظبی، بورلی هیلز، دوحه، جده، بوستون، نیویورک، دالاس و میکونوس شعبه دارد. در رستوران نصرت شما می‌توانید یکی از لذیذترین استیک‌های عمرتان را نوش جان کنید.

رستوران نصرت از بهترین رستوران های استانبول

تصویری از رستوران نصرت

18. رستوران بالیکچی صاباحاتین

از بهترین رستوران‌های دریایی ترکیه در منطقه تنگه بسفر، رستوران بالیکچی صاباحاتین است که به دلیل استفاده از مواد اولیه تازه و صید روز شهرت دارد. در منوی این رستوران طیف وسیعی از غذاهای دریایی به چشم می‌خورد که با بهترین رسپی‌های ترکی طبخ می‌شوند.

19. رستوران ۳۶۰ استانبول

رستوران ۳۶۰ در طبقه نوزدهم ساختمان میسر، یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین ساختمان‌های استانبول قرار گرفته است. این رستوران کمتر از ۱۰ دقیقه با میدان تکسیم و خیابان استقلال فاصله دارد. این رستوران نه‌تنها به خاطر تنوع غذایی چشمگیر و سرو غذاهای ترکی، تایلندی و بین‌المللی شهرت دارد، بلکه کارکنان حرفه‌ای، موقعیت‌ قرارگیری عالی، معماری منحصربه‌فرد و نمای ۳۶۰ درجه استانبول نیز باعث دوچندان شدن جذابیت آن شده است.

20. رستوران اوتانتیک

رستوران اوتانتیک یکی از بهترین رستوران های میدان تکسیم است که گزلمه (از نان‌های سنتی ترکیه‎ای) را همراه غذاهای سنتی ترکیه‌‏ای طبخ می‎کند. قیمت‎های آن مقرون‌به‌صرفه و مناسب هستند و فضای رستوران اصیل و سنتی است. از خوراک‌‏های معروف رستوران اوتانتیک بره‎کباب لذیذ و آب‌دار است.

لذت شکم گردی در استانبول؛ بهترین رستوران استانبول کجاست؟

در استانبول در هر کوچه‌پس‌کوچه‌ای می‌توانید یک رستوران عالی پیدا کنید و بی‌تردید از غذاهای این رستوران‌ها لذت خواهید برد. خوشبختانه در شهر استانبول می‌توانید براساس ذائقه خود به رستوران‌های سنتی ترکی، رستوران‌های بین‌المللی، رستوران‌های دریایی و حتی رستوران‌های ایرانی بروید و بهترین غذاها را نوش جان کنید. شما در سفرهای خود به استانبول به کدام رستوران رفته‌اید؟ نظر خود را درباره رستوران‌هایی که در استانبول تجربه کرده‌اید در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول:

1. بهترین رستوران های استانبول نزدیک میدان تکسیم کدام رستوران ها هستند؟

رستوران زعفران، رستوران شهرزاد، رستوران ۳۶۰ و رستوران اوتانتیک از جمله بهترین رستوران‌های نزدیک میدان تکسیم هستند.

2. بهترین رستوران های دریایی استانبول کدام رستوران ها هستند؟

رستوران مرغ دریایی، رستوران فیش، رستوران ماوی بالیک، رستوران لاجورد و رستوران بالیکچی صاباحاتین از جمله بهترین رستوران‌های دریایی استانبول هستند.  

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt