گردش 2 روزه با تور ارمنستان

گردش 2 روزه با تور ارمنستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

گردش 2 روزه با تور ارمنستان

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در ایروان پایتخت ارمنستان جاهای جذابی برای بازدید کردن و تفریحات لذت بخش را می توانید تجربه کنید.اما شاید همه گردشگران فرصت زیادی برای گردش در ایروان را نداشته باشند.الفبای سفر به شما برنامه گردش 2 روزه در ایروان را ارائه می دهد.

روز اول

صبح

اینکه برای شروع گردش باید در صبح یک صبحانه مغذی بخورید یک واقعیت ثابت شده است. چراکه شما به انرژی زیادی برای تفریح کردن نیاز دارید.اگر به دنبال محلی برای خوردن صبحانه در ایروان هستید باید بگوییم که در این شهر رستورانهای زیادی وجود دارد که صبحانه محلی ارمنی سرو می کنند. ما به شما رستوران لواش را پیشنهاد می کنیم که صبحانه سنتی ارمنی خوشمزه سرو می کند. یکی از رایج ترین غذاهایی که ارمنیها برای صبحانه می خورند عسل و گردو است.

پس از صرف صبحانه به مجموعه کاسکاد یا هزار پله Cascade Complex که تنها 10 دقیقه با رستوران فاصله دارد بروید. در این محل قدم بزنید و مجسمه های هنری و گلهای رنگارنگ را تماشا کنید. از چشم انداز 360 درجه پانوراما رو به کل شهر در تور ارمنستان زمستان 97 لذت ببرید. این محل از دو قسمت بیرونی باغ مجسمه گافسجیان و درونی گالری های هنر گافسجیان Cafesjian تشکیل شده است. از گالری هنری که  آثار معاصر هنرمندان محلی در آن قرار دارد بازدید کنید.

مجموعه کاسکاد ایروان-الفبای سفر

ظهر

پس از تماشای مجتمع کاسکاد به سمت ماتناداران Matenadaran بروید. جایی که پر از تاریخ، ادبیات و هنر است. در اینجا، متون قبل از تاریخ از سراسر جهان را پیدا خواهید کرد. از راهنماهایی که در آنجا حضور دارند می توانید بخواهید تا توضیحاتی به شما بدهند تا بیشتر بتوانید اهمیت اسناد و کتب نمایش داده شده را درک کنید.

پس از آن به سراغ مجسمه مادر ارمنستان که در پارک پیروزی قرار دارد بروید. این مجسمه به دلیل ارتفاع بلند از تمامی نقاط شهر قابل مشاهده است.در پایین این مجسمه موزه نظامی ارمنستان قرار دارد که یادگاریهایی از دوران جنگ جهانی دوم را در معرض نمایش قرار داده که در تور ارمنستان نوروز 98 می توانید آنها را ببینید.

ماتناداران ایروان-الفبای سفر

عصر 

کنترون یکی از 12 منطقه ارمنستان است که در آن مسجد آبی، میدان جمهوری و چند پارک سرسبز وجود دارد.  از مسجد بزرگ آبی، تنها مسجد شیعه در کل کشور که در قرن 18 ساخته شده است دیدن کنید این مسجد پس از فروپاشی اتحاد شوروی و استقلال ارمنستان با پشتيبانی از دولت ايران بازسازی شد.

بعد از بازدید از مسجد آبی به سمت میدان جمهوری حرکت کنید و زندگی مردم محلی و ساختمانهایی که 50 سال طول کشیده تا ساخته شوند را از نزدیک مشاهده کنید. هر شب ساعت 9 فوراه های رقصانی در نزدیکی میدان فعال می شوند سعی کنید بازدید از آنها را در تور ارمنستان بهار 98 از دست ندهید.

میدان جمهوری ایروان-الفبای سفر

شب

برای شب یروان دارای بارهای و کافه های زیادی است که در آن شما می توانید یک نگاه اجمالی به زندگی مردم این کشور داشته باشید که چگونه مردم محلی پس از ساعت های طولانی در محل کار یا تحصیل شب خود را سپری می کنند.

می توانید به Dargett Craft Brewery بروید و نوشیدنی محبوب خود را آنجا امتحان کنید. برای لذت بردن از موسیقی زنده و شبی شاد به بار بارکد که به فضای دوستانه و راحت شهرت دارد یا کلاب Paparazzi بروید و اولین روز گردش در تور ارمنستان را به پایان برسانید.

 کلاپPaparazzi-ایروان-الفبای سفر

روز دوم

صبح

روز دوم خود را در ایروان با یک صبحانه مفصل در یکی از رستورانهای محبوب ایروان آغاز کنید. پس از 50 دقیقه رانندگی از شهر به سمت سنگهای حروف الفبای ارمنی Armenian Alphabet Monument بروید. در سال 2005 به مناسبت سالگرد 1600دمین روز حروف الفبای ارمنی، این 39 سنگ بنا از حروف ارمنی ساخته شد.برای گشتن در این مکان در تور ارمنستان ویژه تعطیلات عید 98 تنها یک ساعت زمان نیاز دارید.

سنگهای حروف الفبای ارمنی-ارمنستان-الفبای سفر

ظهر

ظهر به سراغ بازدید از مهمترین موزه ارمنستان یعنی موزه نسل کشی Armenian Genocide Museum که در مرکز شهر قرار دارد بروید. موزه نسل کشی ارمنی برای گرامیداشت قربانیان ساخته شد. بازدید از موزه احساسات شما را برانگیخته می کند .هنگامی که حدود 1.5 میلیون ارمنی توسط ترکان عثمانی مورد قتل و عام  قرار گرفتند که زمان وحشتناکی در تاریخ  این کشور را نشان می دهد.

بعد از آن به سمت میدان جمهوری بروید و از گالری ملی و موزه تاریخ ارمنستان History Museum of Armenia دیدن کنید تا در مورد تاریخ و فرهنگ این کشور اطلاعات بیشتری کسب کنید. این موزه دارای مجموعه ای بزرگ از اشیایی برنز پیش از تاریخ است، همچنین میراث فرهنگی و تاریخی پادشاهی باستانی اورارتو و سکه های دوران پادشاهان مختلف را در معرض نمایش قرار داده است.

موزه تاریخ- ارمنستان-الفبای سفر

عصر

ایروان دارای پارکهای زیادی برای قدم زدن و ریلکس کردن است. محبوبترین پارک این شهر پارک عشاق Lovers' Park است. این پارک یکی از قدیمی ترین پارکهای ارمنستان است که دارای چشم انداز زیبا، فضای سرسبز و آبشارها و حوضچه ها مختلف و دیدنی است. در این پارک یک میان وعده کوچک و اسنک نیز میل کنید و از فضای آرامش بخش آن در تور ایروان نوروز 98 لذت ببرید.

پارک عشاق ایروان-الفبای سفر

شب

برای سپری کردن شب پر خاطره به بار El Sky که در پست بان ساختمان پلازا قرار دارد بروید. نوشیدنی مد نظر خود را سفارش دهید و از تماشای منظره پانوراما مشرف به شهر همراه با گوش سپردن به موسیقی آرام لذت ببرید. 

اگر همچین جایی باب میل شما نیست می توانید به بار Liberty Pub بروید مکانی محبوب که در یکی از نقاط دور افتاده شهر قرار دارد که لحظات به یاد ماندنی در این محل می توانید داشته باشید.

بار El Sky-ایروان-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt