6 تفریح خوشایند در ارمنستان

6 تفریح خوشایند در ارمنستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 آبان ، 1397

6 تفریح خوشایند در ارمنستان

ایروان به عنوان پایتخت ارمنستان، با تاریخ و فرهنگی غنی، برای بازدیدکنندگان خود چیزهای زیادی برای ارائه کردن دارد. اگر به دنبال چیزهای خوبی برای دیدن و انجام دادن هستید با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ایروان به عنوان پایتخت ارمنستان، با تاریخ و فرهنگی غنی، برای بازدیدکنندگان خود چیزهای زیادی برای ارائه کردن دارد. این شهر به خاطر میدان ها ، پارک ها، بناهای تاریخی و دلمه های خوشمزه شناخته می شود که البته این فقط نام چند جاذبه این شهر است.پس اگر به دنبال چیزهای خوبی برای دیدن و انجام دادن هستید با الفبای سفر همراه باشید.

تورهای پیاده روی رایگان

تورهای پیاده روی رایگان یکی از بهترین راه ها برای شناختن شهر است. مردم محلی به طور داوطلبانه، محل تولد خود و جاذبه های گردشگری مشهور را به بازدیدکنندگان  نشان می دهند.این تور ویژه حدود سه ساعت طول می کشد و برای شما داستان هایی از تاریخ و قدمت ارمنستان راویت می کنند که آنها را در کتاب های راهنما پیدا نمی کنید.
 این راهنماها بیش از 25 محل از جمله مراکز تاریخی، خیابانها و بناهای معماری مدرن را نشان می دهند.توجه داشته باشید که این تور براساس درخواستها تشکیل می شود، بنابراین شما باید برای رزرو آن ثبت نام کنید.

تورهای پیاده روی رایگان ارمنستان-الفبای سفر

خرید در بازار بزرگ ورنیساج

 در هنگام بازدید از یک شهر جدید، شانس این را پیدا خواهید کرد که محلی را بیابید که برای خرید سوغاتی مناسب باشد. بهترین مکان برای خرید آنها، بازار بزرگ و روباز ورنیساج است با داشتن هر کالایی که تصورش را می کنید.
بسیاری از اقلام که در این بازار محلی و سنتی به فروش می رسند دست ساز هستند که شامل جواهرات، فرش دست بافت، کیف پول، لباس، اسباب بازی ها،نقره، نقاشی، کریستال‌های قدیمی  و... هستند.بازار ورنیساج در آخر هفته‌ها و در نزدیکی میدان جمهوری تشکیل می شود. در سفر با تور لحظه آخری ارمنستان با خرید در این بازار، رضایت کافی پیدا خواهید کرد.

بازار بزرگ ورنیساج ارمنستان-الفبای سفر

ریلکس کردن و پیک نیک در پارکها

ایروان دارای پارک های مختلفی است. یکی از محبوب ترین پارکها در میان مردم محلی، پارک عشاق است که از قدیمی ترین پارکهای ارمنستان است و در قرن 18 ساخته شده است. یک افسانه عاشقانه ژاپنی در مورد این پارک وجود دارد و آن را به محلی برای یک پیک نیک رومانیک و یا ریلکس کردن پس از غروب آفتاب تبدیل کرده است.پیاده روی و تماشای آبشارها و رودهای زیبا،درختان سرسبز در پارک عشاق بسیار لذت بخش است. این پارک یکی از جاذبه های گردشگری ارمنستان است.

پارک عشاق  ایروان-الفبای سفر

غذای لذیذ ارمنی تست کنید

غذاهای ارمنی کاملا متفاوت طبخ و تهیه می شوند.برخی از این غذاها  با گوشت، ماهی و سبزیجات طبخ و تهیه می شوند. تهیه برخی از آنها در آشپزخانه محلی اغلب نیاز به پوره سیب زمینی،چاشنی مخصوص دارد.مهمترین غذاها عبارتند از گوشت بره به همراه نان لواش و بادمجان که بسیار خوش طعم هستند.

زمانی که به ارمنستان سفر می کنید حتما دلمه ارمنی را امتحان کنید که طعم خوش مزه آن در دنیا شهرت دارد. دلمه ها شامل برگ مو هستند که از گوشت چرخ کرده شده و برنج پر می شوند و بعد از آن ، برگ موهای پر شده را در شعله کم گاز به مدت طولانی قرار می دهند.

غذاهای ارمنی-الفبای سفر

بازدید از موزه ماتناداران

موزه ماتناداران Matenadaran، مکانی عالی برای عاشقان تاریخ، ادبیات، هنر و فلسفه است. در روبه روی در این موزه،  مجسمه مسروب ماشتوتس Mesrop Mashtots (کسی که الفبا و ادبیات نوشتاری ارمنی را اختراع کرد) قرار دارد.
  در داخل موزه، متون باستانی را از سراسر جهان پیدا خواهید کرد، اما توجه داشته باشید که اگر بخواهید در مورد تاریخ باستانی و قرون وسطایی اطلاع بیشتری کسب کنید باید از راهنما بخواهید تا برای شما توضیحات بیشتری دهد.

موزه ماتناداران ایروان-الفبای سفر

تماشای کاسکاد، هزار پله ایروان

کاسکاد یا هزار پله The Cascade Stairway در مرکز شهر ایروان و نزدیک به میدان اپرا قرار دارد و فضای آن با مجسمه های هنری ارزشمند، گلهای رنگارنگ و فوارهای آب به زیبایی تزیین شده است.  کاسکاد متشکل از 572 پله است، البته در کنار این پله ها، پله برقی هم وجود دارد.

اگر به بالای این مجموعه بروید، نمای دل انگیزی با زاویه 360 درجه به کل شهر و کوه آرارات را خواهید داشت.در این مجموعه برای علاقه مندان به هنر، موزه هنرهای کافسجیان وجود دارد که آثار بلور و آبگینه سازی در آن به چشم می خورد.

کاسکاد، هزار پله ایروان-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt