باغ گل بی نظیر شانگهای

باغ گل بی نظیر شانگهای

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 اردیبهشت ، 1400

باغ گل بی نظیر شانگهای

باغ گلهای شانگهای که بنام بندر گل (Flower port) شناخته می‌شود، در سال 2002 در شانگهای در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی پودانگ ساخته شد. این باغ به مساحت 100 هکتار، شامل 48 هکتار پارک، 36 هکتار گلخانه‌های مدرن و 3200 متر مرکز تحقیق و توسعه می‌باشد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

باغ گلهای شانگهای که بنام بندر گل (Flower port) شناخته می‌شود، در سال 2002 در شانگهای در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی پودانگ ساخته شد. این باغ به مساحت 100 هکتار، شامل 48 هکتار پارک، 36 هکتار گلخانه‌های مدرن و 3200 متر مرکز تحقیق و توسعه می‌باشد. این مرکز با انرژی خورشیدی کار می‌کند و دارای آزمایشگاه‌های پیشرفته کشت بافت گیاهی است. در این مرکز تکنولوژی تکثیر انبوه گل‌های لیلیوم بوسیله کشت بافت راه‌اندازی شده و هم اکنون یکی از بزرگترین مراکز تولید انبوه لیلیوم است. این لیلیوم‌ها، سطح وسیعی از باغ را نیز پوشش داده‌اند. در این باغ، گل‌ها در حقیقت نمادی از انتقال کشاورزی سنتی به مدرن و کشاورزی حفاظت شده به کشاورزی توریستی است و جزو جاذبه های گردشگری چین محسوب می شود.

همچنین تولید ارقام جدید انواع گلهای آنتوریوم و بروملیا و تولید انبوه انواع آنتوریم، بروملیا، لیلیوم، ارکید، رز و شیپوری برای بازارهای داخلی و صادرات به کشورهای اروپایی، آمریکا، ژاپن و هنک کنگ از جمله فعالیتهای آن است. این مرکز توانایی تولید 100 میلیون گیاهچه، 5 میلیون گل شاخه بریده و 2 میلیون گل گلدانی در سال را دارد. در فصل بهار در فضای پارک این مرکز بیش از 3 میلیون گل لاله در تنوع بیش از 500 رقم جلوه‌ای بسیار زیبایی به آن می‌دهد. در قسمت تولیدات گلخانه‌ای، کشت انواع محصولات خیار، گوجه، فلفل و بادمجان گلخانه‌ای نیز به چشم می‌خورد. در تور شانگهای می توانید از این مکان زیبا بازدید کنید.

جهت دریافت تکنولوژی‌های روز دنیا، این باغ دارای واحد بزرگی به نام واحد همکاری‌های باغبانی چین و هلند است، که در آن با همکاری هلند، دوره‌های آموزشی و انتقال تکنولوژی برای تولیدکنندگان چینی برگزار می‌شود. در مجموع سیاست چین، جذب کشورهای دارای تکنولوژی بالا در هر زمینه تخصصی است و بدین وسیله با دریافت آخرین تکنولوژی روز، مسیر پیشرفت خود را هموارتر و سریع‌تر می‌نمایند. امید است ایران نیز با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا و استفاده از سرمایه گذاری های خارجی در این مسیر گام بردارد

باغ گل  شانگهای-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt