زیباترین دریاچه نمک دنیا در تانزانیا

زیباترین دریاچه نمک دنیا در تانزانیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

زیباترین دریاچه نمک دنیا در تانزانیا

دریاچه‌ی نمک ناترون واقع در تانزانیا یکی از آرام‌ترین دریاچه‌های آفریقا ست؛ محلی مناسب برای زندگی فلامنگوهای در معرض خطر انقراض است اما برای تعداد زیادی از حیوانات دیگر یک جهنم به تمام معنی است و یک سری از وحشتناک‌ترین عکس‌های موجود در جهان در این دریاچه گرفته شده اند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

دریاچه‌ی نمک ناترون واقع در تانزانیا یکی از آرام‌ترین دریاچه‌های آفریقا ست؛ محلی مناسب برای زندگی فلامنگوهای در معرض خطر انقراض است اما این بهشت فلامنگوها برای تعداد زیادی از حیوانات دیگر یک جهنم به تمام معنی است و یک سری از وحشتناک‌ترین عکس‌های موجود در جهان در این دریاچه گرفته شده اند. عکس هایی از حیواناتی که انگار بلافاصله تبدیل به سنگ شده اند.

محیط دریاچه نمک ناترون به طرز زیادی خشن است به طوری که pH آن گاهی به ۱۰٫۵ و دمای آن گاهی به ۶۰ درجه سانتی گراد می‌رسد. شرایط موجود و خاصیت قلیایی زیاد این دریاچه به علاوه‌ی مقدار زیاد آمونیک می‌تواند پوست و چشم‌های حیوانات ناسازگار را بسوزاند و به همین خاطر موجودات بسیار کمی شانس زندگی در چنین محلی را دارند که از بین آن‌ها می‌توان به باکتری‌های نمک دوست، ماهی‌های قلیا دوست و فلامنگو‌ها اشاره کرد.

دریاچه‌ی نمک ناترون  تانزانیا-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt