مراسم سال نو در چین

مراسم سال نو در چین

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 03 مهر ، 1398

مراسم سال نو در چین

28 ژانويه روز اول سال نوى چينى هاست . تقويم سال نو چينى ها بر اساس علائم زودياك نامگذارى مى شود و مانند عيد نوروز خانه تكانى بزرگى انجام ميشود و روز اول سال را خانواده ها كنارهم غذا مى خورند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

28 ژانويه روز اول سال نوى چينى هاست . تقويم سال نو چينى ها بر اساس علائم زودياك نامگذارى مى شود.تعطيلات سال نو چينى همانند نوروز 15 روز است، در اين تعطيلات خيابان ها با رنگ قرمز رنگ ميشوند و مانند عيد نوروز خانه تكانى بزرگى انجام ميشود و روز اول سال را خانواده هاكنارهم غذامى خورند.

چینی های بودایی، در روز سال نو از خوردن گوشت پرهیز می کنند. بودائیان براین باورند که روشن کردن آتش و استفاده از کارد در روز اول سال نو، خوش یمن نیست؛ بنابراین معمولاً غذای این روز، از قبل پخته می شود. همچنین در این روز، چینی ها به دیدار و بازدید بزرگترهای خانواده می روند. «رقص شیر» یکی از کهن ترین آیین های چینی است که در این روز انجام می پذیرد. برخی خانواده ها برای از بین بردن شرّ ارواح خبیثه، این گروه های عروسک گردان را به خانه دعوت می کنند تا با آهنگ ها و رقص های خاص، بدیمنی این روز را از بین ببرند. از دیگر آداب و رسوم این جشن، هدیه پاکت سرخ است. با تور چین با آداب و رسوم مردم این کشور در مراسم سال نو آشنا شوید.

مراسم سال نو در چین-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt