جشنواره  آب تایلند جذاب و پر هیجان!

جشنواره آب تایلند جذاب و پر هیجان!

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 فروردین ، 1398

جشنواره آب تایلند جذاب و پر هیجان!

در کشور تایلند جشنواره و فستیوال های شاد و هیجان انگیز زیادی برگزار می شود.این جشنوارها پر است از رقص و شادی که یکی آنها، فستیوال آب است.اما این فستوال به چه صورت است؟ در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در کشور تایلند علاوه بر جاذبه های گردشگری تایلند، جشنواره و فستیوال های شاد و هیجان انگیز زیادی برگزار می شود. این جشنوارها پر است از رقص و شادی و خنده و خوردن غذاهای خوشمزه که در مرکز شهر تایلند برگزار می شود. این جشنوارها در سر تا سر مرکز شهر تایلند برگزار می شود که  یکی آنها، فستیوال آب است . اما این فستوال به چه صورت است؟ در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

جشنواره آب تایلند، سانگران

جشن آب بازی تایلند یا سانگران از محبوبیت زیادی برخوردار است و زمان برگزاری آن به مدت 3 روز، در گرمترین روزهای سال یعنی 13 تا 15 آپریل، زمان تعطیلات جشن سال نو است. در طی این 3 روز تنها فروشگاهی بزرگ باز هستند و تمامی مردم به خیابان به جشن آب بازی می پردازند.
این جشنواره در واقعه در فرهنگ مردم این کشور نوعی خانه تکانی و بازدید از معابد محسوب می شود. بر اساس اعتقاد مردم تایلند، آب نماد پاکی و رفع بدشانسی هاست و با این کار، بدشانسی های سال گذشته با آب شسته می شود و با آغاز سال نو همه می توانند شروعی جدید داشته باشند.

جشنواره آب تایلند، سانگران-الفبای سفر

محل برگزاری فستیوال آب کجاست؟

شناخته‌شده ‌ترین جشن آب در تور ترکیبی تایلند در چیانگ مای برگزار می‌شود که به مناسبت این فستیوال مجسمه‌ها را از  داخل معابد محلی به خیابان می‌آورند تا همه مردم در این مراسم با احترام خاصی بر روی دست و پای مجسمه‌ی بودا آب بریزند.
در بانکوک پایتخت تایلند جشن آب بازی به طور مفصل تری برگزار می شود. خیابان خوآسان – Khao San Road  و خیابان سیلوم – Silom Road  محل برگزاری این مراسم هستند. در پوکت ساحل پوتانگ و در پاتایا خیابان های ساحلی تایلند محل برگزاری این فستیوال هستند.  نکته جالب این است که این مراسم در میان مقامات دولتی هم رواج دارد.
در گرمای هوای تایلند شادی و خنده به همراه خیس شدن تجربه جذاب و جالبی است. زن و مرد وپیر و جوان و  حتی کودکان در این جشنواره شرکت می کنند و با سطل، تفنگ آب پاش و یا شیلنگ به هم آب می پاشند. برخی از مردم تایلند نیز با خمیر صورت یگدیگر را نقاشی می کنند.


جشنواره  آب تایلند-الفبای سفر

نکاتی در مورد جشن آب بازی تایلند

این موضوع را در نظر داشته باشید برای شرکت در این مراسم از آب داغ استفاده نکنید. تفنگ آب پاش های کوچک و یا بطری آب مناسب برای انجام این کار هستند. استفاده از تفنگ آب پاشهای بزرگ که با فشار زیاد آب را پرتاب می کنند ممنوع هستند. از ریختن آب به چشم افراد خود داری کنید.حتی اگر شما در این مراسم شرکت نمی کنید و تنها رهگذر هستید خیس خواهید شد پس بهتر است لباس های مناسب و سبک بپوشید تا زیاد سنگین نشود و اذیتتان نکند.
در این مراسم از نوعی پودر استفاده می شود که مردم سنتی آن را به صورت افراد می مالند تا گناهان آنها بخشیده شود ولی احتمال اینکه دست این افراد تمیز نباشد زیاد است پس از انجام این کار خود داری کنید. اما این جشنواره یک تجربه پر شور و هیجان برای شما به همراه دارد که برای شما جذاب خواهد بود. برای شرکت در این فستوال جذاب می توانید تور تایلند بهار97 خود را رزرو کنید.


جشنواره  آب تایلند-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt